خدمات حقوقی

تنظیم لایحه دفاعیه

لایحه دفاعیه به چه معنا است؟

به درخواست کتبی یا سیستمی از طریق سامانه ثنا طرفین هر دعوا، (دو یا چند نفر) در مقام دفاع  از حقوق خود لایحه گفتهمیشود. ممکن است شما با عبارات دیگری چون لایحه دفاعیه و یا لایحه قضایی برخورد کنید . همه اینها در معنای یکسان و واحدی به کارمی رود. تنظیم لایحه دفاعیه

تنظیم لایحه دفاعیه

لایحه به طور کاملا خلاصه عبارت است از :

در مواردی که در میانه دعوا ، افراد در دادگاه حقوقی و یا کیفری متنی را برای دفاع از حقوق خود و علیه طرف مقابل دعوا می نویسند وطی آن اطلاعات خاصی را برای دادگاه بیان می کنند، در عالم حقوق به عنوان متن لایحه اطلاق میشود.

هر دادگاه برای رسیدن به نتیجه دادنامه(در عرف همان واژه  رای یا حکم  دادگاه) اسناد مختلف و دلایل مختلفی را از طرفین درخواستمیکند. ازجمله این اسناد ، لایحه است. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد .

تنظیم لایحه دفاعیه—-

آیا میدانید  کارکرد لایحه دفاعیه چیست؟

لایحه دفاعیه به نوشته ای گفته میشود که توسط وکیل دادگستری یا مشاور حقوقی در دفاع از موکل وی نوشته میشود و به محضر دادگاهتقدیم میگردد. در لایحه دفاعیه که توسط وکیل تنظیم  میگردد، وکیل با استناد به مواد قانونی زاویه نگاه  و تجربیات خویش سعی در اقناعمقام قضایی می نماید.سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری با سالها تجربه حقوقی

نکته اینکه لایحه دفاعیه بایستی دارای مستندات  قانونی و ادله قوی باشد و  از کلمات  حقوقی -قواعد فقهی و ادبی  در آن به درستیاستفاده شده باشد، و صرف به کار بردن مواد قانونی فراوان و یا واژگان تخصصی نمیتواند نشانه قوی بودن لایحه دفاعیه حقوقی باشد،بلکه لازم است که در یک لایحه دفاعیه ضمن استفاده از واژگان فنی  و بهره گیری  از مستندات  دقیق قانونی، در این امر نیز افراط وتفریط صورت نگیرد. چراکه درست و به جا به کار بردن مستندات قانونی و واژگان تخصص نشانه ای از تبحر نگارنده لایحه دفاعیه میباشد.

لایحه انواع مختلفی  دارد،گاهی ممکن است یک لایحه جهت دفاع دریک دعوا نگاشته شود و گاهی ممکن است در بیان یک درخواستارائه گردد. همچون لایحه در مقام درخواست ارجاع به کارشناسی، تجدید نظر خواهی و یا دیوان عالی کشور و….

اهمیت تنظیم یک لایحه دفاعیه قوی

چیزی که در تنظیم یک لایحه دفاعیه قوی اهمیت دارد این است که این امر توسط افرادی و اشخاصی  تنظیم شود که علم و تجربه  کافیدر این زمینه داشته باشند و صرف اینکه فردی قلم شیوایی در نوشتن مطالب دارد، دال بر این نیست که میتواند لایحه نویس قهاری نیزباشد بلکه قلم شیوا داشتن تنها بخشی از موضوع در نگاشتن یک لایحه است و آنچه اهمیت فوق العاده ای  دارد علم نگاشتن لایحهنویسی است. همچنین لایحه دفاعیه باید در چهارچوب قانون های کشور  و مستند به قانون نگاشته شود و از اضافه گویی به دور باشد. بایستی نگارنده بداند و ملتفت باشد که برای چه مرحله ای لایحه دفاعیه را تنظیم می نماید، تا به فراخور نیاز آن مرحله (بدوی، تجدیدنظر، فرجام،اعاده دادرسی )،لایحه دفاعیه را تنظیم نماید و در هر مرحله نیاز است که به برخی از جزئیات  قانونی توجه شود.

یک لایحه دفاعیه بایستی جامع و کامل  و در باگیرنده نکات ظریف پیرامون موضوع باشد و در حین خلاصه بودن اما اهم مطالب در آندرج شده باشد به طوری که قاضی محکمه با خواندن آن بتواند به هر آنچه در پرونده نیاز است بداند آگاهی یابد.

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

تنظیم لایحه دفاعیه
تنظیم لایحه دفاعیه

تنظیم لایحه دفاعیه

چه بسا یک لایحه دفاعیه قوی  یا اعتراضی میتواند نتیجه یک دعوارا تغییر دهد و همانطور یک لایحه دفاعیه ناقص میتواند حق دار را ازحق طبیعی خویش محروم نماید.

لایحه نویسی به غیر از دانش حقوقی که نیاز دارد ، امری تجربی نیز می باشد و یک لایحه نویس خوب در پس نگارش لایحه های دفاعیمتعدد به این فنون آگاه میگردد و به مراتب پس از نگارش لایحه های حقوقی متفاوت بر این امر تسلط کافی می یابد.

چه دلیلی  دارد که از وکیل متخصص در نگارش لایحه دفاعیه استفاده گردد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که در لایحه دفاعیه تنها شرح ماوقعه داده میشود و هیچ کس همچون آنها نیز از آنچه رخ داده است آگاهنیست، فلذا هیچ فردی بهتر از آنها نمیتواند این موارد را شرح دهد. غافل از اینکه اگرچه معمولا در لایحه دفاعیه شرح ما وقعه نیز آوردهمیشود اما مسلما. زاویهز نگاه یک وکیل و متخصص در این علم، با نگاه افراد عادی متفاوت میباشد و مسلما وکلا به زوایایی نظر مینمایند که این زوایا از دید افراد عادی مسلما پنهان است و شاید اهمیتی ندارد در حالیکه همان موارد ممکن است سر نخ های اصلیباشد. از این رو در نگارش لایحه دفاعیه بررسی همه جزئیات بسیار حائز اهمیت است.

همچنین آنچه به لایحه دفاعیه اعتبار میبخشد، استفاده صحیح و اصولی از مستندات قانونی مرتبط با قضیه مربوطه می باشد.

وکیل متخصص با بهره بردن از دانش حقوقی کافی و همچنین تسلط برمواد قانونی و مستندات قانونی و همینطورآشنایی با اصولنگارش حقوقی  توانایی این را دارد که هر آنچه لازم است را در یک لایحه قوی بگنجاند و بدین وسیله وجدان محکمه را اقناع نماید

سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ متخصص امور حقوقی…تنظیم انواع لوایح  دفاعیه حقوقی و کیفری آنیوکیل همراه شماست/.

 

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)