مقالات حقوقیمقاله های حقوقی

خیانت در امانت سیم کارت (آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)

خیانت در امانت سیم کارت (سیر تا پیاز)


ین مقاله میخواهیم راجب خیانت در امانت سیم کارت برای شما بگوییم که توسط وکیل خیانت در امانت نوشته شده است و قبل از پرسید سوال لطفا مقاله را کامل بخوانید.

وکیل درجه ۱ تهران ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ : سید سجاد میرکاظمی – متخصص  حقوق داوری و. جرایم اقتصادی ملکی خانواده.

از آنجایی که استفاده بدون اجازه از مال دیگری جرم است و صاحب مال می تواند از شخص استفاده کنند شکوائیه کند و درخواست مجازات و یا خسارت نماید، سیم کارت اینگونه از این قاعده مستثنی نیست.

هر چیزی که توانایی ارزش اقتصادی باشد مال محسوب می شود. سیم کارت اینگونه با توجه به ارزش اقتصادی آن مال محسوب شده و توانایی ارزش است. پس استفاده از سیم کارت دیگری بدون اجازه جرم است.

خیانت در امانت سیم کارت

استفاده از سیم کارت شخص دیگر بدون گرفتن اجازه به از دو راه حتمل است. یکی آنها این است که مالک سیم کارت، سیم کارت را به رضایت خود به فرد دیگری به عنوان امانت بدهد تا برای او نگه دارد و در این فرم شخص بدون اجازه صاحب از آن استفاده کند و به وسیله آن مرتکب جرمی نظیر اخاذی و یا فحاشی شود. دوم اینکه بدون اطلاع صاحب سیمکارت عمل به سرقت سیم کارت و استفاده از آن کند.سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

یک راه دیگر اینگونه برای بدست آوردن سیم کارت دیگری وجود دارد و آن است که با جعل اسناد شناسایی عمل به خرید و ثبت سیمکارت به نام دیگری کنند.

مجازات استفاده از سیم کارت دیگری بدون اجازه چه هست؟

برای مجازات استفاده از سیم کارت شخص دیگر بدون گرفتن اذن به فرم مستقل در ضابطه، مجازاتی در عقیده گرفته نشده است. اما می شود اگر شما به شروط با یکی از عناوین زیر عمل به تنظیم دادخواست علیه استفاده کنند از سیم کارت پرداخت.

خیانت در امانت سیم کارت : اگر مالک سیم کارت با رضا خود سیم کارت را در اختیار دیگری قرار داده باشد ولی اذن استفاده را صادر نکرده باشد. در فرم اجرا جرمی با استفاده از سیم کارت امانت داده شده، با این عنوان می توان عمل به شکوائیه کرد.

سرقت: در فرم سرقت سیم کارت و سو استفاده از آن می توان با عنوان سرقت از سارق سیم کارت شکوائیه کرد.

جعل: در صورتی که خرید و ثبت سیم کارت با استفاده از اسناد شخص دیگری باشد، می توان با عنوان جعل هویت از استفاده کننده شکوائیه کرد.

سوء استفاده از سیم کارت مفقودی

شوربختانه سوءاستفاده کردن از سیمکارت های منتسب به شخص دیگر یکی از مشکلات رایج است که این روزها می توان به آن عقیده کرد. در این حالت شخص خطاکار از چند روش به سیمکارت تلفن همراه شخص دیگر دسترسی پیدا کرده است:

راه اول : سیمکارت مفقودی یا سرقتی یا قرضی است:

این نکته را توجه داشته باشید که سیم کارت ارزان است و اپراتور های گوناگون مانند ایرانسل طرح ها و سیم کارت های رایگان آن ها این روزها هر فردی بزرگسال گاها چند سیم کارت از اپراتورهای گوناگون دارد که محتمل است مدتی یک یا چند از آن ها بلا استفاده بمانند.

در این صورت اگر این سیمکارت ها گم بشود یا دزدیده شود، صاحب سیم کارت یا متوجه نمی شود و یا در فرم آگاهی به مسئله اهمیتی نمی دهد و آن را جدی تلقی نمی کند. تا اینکه گاه اشخاص سیمکارت تلفن همراه متعلق به خود را به دیگری قرض می دهند که این مسئله اینگونه برایشان خالی از دردسر نیست.

راه دوم : آگاهی از کد ملی یا جعل کارت ملی

با این سیمکارت ها اقدامات بسیاری فرم می گیرد که مشکلات مختلفی را برای شخص صاحب سیمکارت تلفن همراه بدون اطلاع وی تشکیل می کند. برای مثال، رجیستری گوشی های همراه، تشکیل مزاحمت برای سایرین، کلاهبرداری و … از این اقدامات هستند.سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

خیانت در امانت سیم کارت

جهت مشاوره حقوقی در زمینه خیانت در امانت سیم کارت با گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی می توانید از شماره های موجود در سایت استفاده نمایید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)