مقالات حقوقیحقوقیمقاله های حقوقیوکیل حقوقی

خیانت در امانت چک + ضمانت

خیانت در امانت چک + ضمانت

در مبحث قصد داریم در مورد خیانت در امانت چک ضمانت صحبت کنیم که چیست و آیا امکان شکایت از فردی که اینکار را کرده وجود دارد یا خیر ؟

وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده09122274983چک یکی از اسناد تجاری مهم و دارای مزایای بسیاری در کشور ما می باشد. در ابتدا چک وسیله ای بود که جایگزین پول نقد می شد اما با گذر زمان  کاربردهای دیگری در تجارت برای چک در نظر گرفته شد که یکی از آن ها استفاده از چک برای ضمانت می باشد. بدین صورت که زمانی که معامله ای صورت می گیرد((anivakil.com)) که تعهدات در آن قرار نیست در همان لحظه انجام شود برای ضمانت در انجام تعهدات یک چک در وجه طرف دیگر معامله بدون درج تاریخ وصول صادر می شود و زمانی که به تعهدات در موعد مقرر انجام نشود طرف دیگر می تواند این چک را وصول کند.

خیانت در امانت چک + ضمانت

خیانت در امانت چیست؟

یکی از جرایم مندرج در قانون مجازات اسلامی  تعزیرات می باشد و به طور کلی به معنای این است که زمانی که مالی یا شیی  به کسی امانت داده می شود و شخص امین اصول امانت داری را رعایت نکند و سبب بروز ضرر شود خیانت در امانت رخ داده است.

بعد از تعرف کلی که از چک ضمانت و جرم خیانت در امانت ارائه دادیم حال به خیانت در امانت چک ضمانت می پردازیم:

یکی از ویژگی های  مهم چک ضمانت ، امانی بودن این گونه چک ها می باشد و زمانی باید وصول شوند که تعهد مورد نظر انجام نشده است و وقتی که زمان انجام تعهد نرسیده است چک ضمانت به صورت امانی در اختیار دیگری است ولی گاها قبل از رسیدن موعد اجرای تعهد شخصی که چک در اختیار او است از چک استفاده می کند که این اقدام کاملا بر خلاف وصف امانی بودن چک ضمانت می باشد و این عمل خیانت در امانت چک ضمانت می باشد.

یکی از مواردی که امروزه بسیار از چک ضمانت استفاده می شود زمانی است که معامامله ای صورت می گیرد و ثمن (قیمت )  به صورت حین المعامله  پرداخت نمی شود و به جای آن به طرف مقابل یک چک ضمانت داده می شود ، که این کار قطعا برای شما یا خانواده ی شما در خرید وسایلی مثل تلویزیون ، کولر ،یخچال ، اتومبیل و … اتفاق افتاده است و زمانی که مبلغ مورد نظر در زمان توافق شده پرداخت نشود از محل چکی که برای ضمانت داده شده است برداشت انجام گیرد اما اگر قبل از توافق انجام شده از چک استفاده شود این جا جرم خیانت در امانت چک صورت گرفته است که از طریق دادگاه با طرح شکایت قابل پیگیری می باشد و در صورت اثبات شخص به جرم خیانت در امانت محکوم می شود. نکته مهم لکن تخصصی و فنی  که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اثبات این جرم نیازی نمی باشد که بر روی چک ضمانت لفظ امانی بودن آن نوشته شود و دادگاه می تواند با توجه به اوضاع و احوال قضیه (امارات) و همچنین اظهارات شاکی و حتی در صورت نیاز بهره گیری از نظر کارشناسان رسمی دادگستری جرم خیانت در امانت چک را احراز کند و شخص مجرم را محکوم کند. چک ضمانت امروزه بسیار در جامعه رواج پیدا کرده است و بسیاری خصوصا در معاملات از آن استفاده می کنند و نقش  مهم و بسزایی در روابط اقتصادی و تجاری  در کشور ایفا می کند و ممکن است در این زمینه خیانت در امانت های بسیاری هم شکل بگیرد.

شما می توانید برای مشاوره و آگاهی از حقوق خود توسط مجموعه ی ما با بهترین وکیل چک در این خصوص مشاوره لازم را انجام دهید و پرونده ی خود را به وکیل ما بسپارید تا با راه های قانونی بتواند جرم خیانت در امانت چک که علیه شما صورت گرفته است را به خوبی در دادگاه مطرح و پیگیری های لازم را برای احقاق حقوق شما انجام دهد.

جهت مشاوره حقوقی می توانید با وکیل خیانت در امانت صحبت کنید و تمامی سوالات خود را از آنها بپرسید. در صورت تمایل به مشاوره حقوقی حضوری با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و وقت مشاوره بگیرید.

خیانت در امانت چک + ضمانت

 جهت مشاوره حقوقی مهریه و خانواده  کیفری اداری و… باشماره تلفن وکیل سید سجاد میرکاظمی ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)