خدمات حقوقیمقالات حقوقی

سبک ازدواج اخلاق محور

سبک ازدواج اخلاق محور-در این سبک ازدواج با استعانت از گیتی هستی بخش که ویژه افراد

مستقل و خود ساخته است (طرفین ازدواج =زوج و زوجه)و مبتنی بر صداقت و شفافیت است   . در این مدل ضمن تحلیل اشتراکات و چشم انداز مشترک آینده و چگونگی تلاش مشترک برای رسیدن به اهداف والا گام برداشته میشود.

سبک ازدواج اخلاق محور

در این مدل درخواست عاجزانه از خالق هستی ،عشق ،محبت و…مبنی بر قراردادن مهر و محبت طرفین و عشق و علاقه در دل یکدیگر و تلاش دو طرف برای شکل گیری عشق واقعی و در ادامه تداوم و تکامل آن الگو قرار میگیرد.سبک ازدواج اخلاق محور

در این مدل اخلاقی که جهت تشکیل زندگی مشترک برای ساختن و ارتقای فردی و اجتماعی زوجین ترتیب داده شده:

در این مدل طرفین نسبت به یکدیگر تعهد اخلاقی شامل ۱-….۲٫٫٫٫٫۳٫٫٫٫٫٫ و….(زوجین مورادی که برایشان مهم است باعنایت به تجربیات فردی و مشورت از صاحب نظران و بزرگ تر ها درج میکنند)

در این مدل که مبتنی بر اخلاق است  مفاهیمی چون نفقه-مهریه-اجرت المثل و… متناسب با وضعیت کنونی جامعه و چشم انداز مشترک آینده تعدیل میگردد و طرفین جهت تکمیل و ساخت زندگی مشترک همراه با اخلاق فردی و اجتماعی و متناسب با وضعیت هرشخص گام برداشته و توافق مینمایند.

در این مدل طرفین محیای (به نحوی منشایی از زندگی ،امید و..) یکدیگر و در کنار هم از زندگی لذات مادی و معنوی میبرند.

در این مدل طرفین خود برنامه ها و خواسته و اهداف زندگی مشترک را متناسب توقعات فرهنگ و انتظارات در نظر بگیرند .و به یک چشم انداز مشترک برسند .

در این مدل شروط  ضمن عقدنامه های سنتی   متناسب با وضعیت زمانی و مکانی و ضمن احترام به سنت ها موارد اخلاقی در اولویت قرار میگیرد و شروط با عنایت به مقتضیات فردی و اجتماعی تعدیل میگردد و طرفین بنا بر مفاهیم اخلاقی و ساختارمحور که همانا ساخت زندگی مشترک مبنی بر اخلاق و عدالت ،که این عدالت صرفا به معنای برابری نیست بلکه به مفهوم تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز و تلاش برای بهبود زندگی طرفینی متناسب با توانمندی های فیزیکی -مادی – روحی و…

در این مدل مقدار مهریه با عنایت به سبک اخلاقی با درک شرایط طرفین تعدیل میگردد.

در این مدل زندگی مشترک مبتنی بر توکل و داشته های مشترک است و اتکا فردی هر یک از زوجین در امور مختلف زندگی (معنوی …عاطفی و مادی و… ) صحیح نمیباشد.

در این مدل اخلاقی زن و مرد نسبت به هم افزایی تلاش میکنند.

ضمن تشکر از بزرگوارانی که با سعه صدر مطالب فوق را مطالعه کردند و در تکمیل آن مارا همراهی مینمایند…به امید کشوری توسعه یافته همراه با خانواده های مترقی و پرنشاط

سید سجاد میرکاظمی -وکیل پایه یک دادگستری

۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ -شماره تماس جهت بررسی نظرات و تکمیل طرح از طریق تلگرام -واتس آپ-بله-روبیکا با ما همراه باشید.

2.6/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)