مقالات حقوقیخدمات حقوقی

شکایت از پزشک زیبایی (گروه وکلای آنی وکیل -حقوق پزشکی)

شکایت از پزشک زیبایی (گروه وکلای آنی وکیل) : شکایت از پزشک زیبایی وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

شکایت از پزشک زیبایی
گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

ممکن است در دنیای پزشکی اشتباهی رخ بدهد که در زیبایی جبران آن خیلی سخت است و تصمیم شکایت از پزشک زیبایی می گیرند که با میخواهیم چگونگی آن را برای شما بگوییم.

حقوق در ‌‌تعریف ساده، دانش تنظیم روابط بین مردم است. مردم به ادله ها گوناگون و عالی است بگوییم به سبب نیازهای گوناگون با هم ارتباط دارند. از خرید ساده از یک سوپرمارکت گرفته تا رابطه‌ای که مردم یک جامعه با حکومت دارند، همه و همه بایست در حقوق تنظیم شود.

بهترین راه برای پزشک زیبایی

صد در صد یکی از این موردها هم ارتباطی است که یک پزشک با ماخذها یا بیمار خود دارد. این ارتباط هم بایست با موازین قانونی و حقوقی تنظیم شود تا در موارد اختلاف معین شود مسئول کیست و چه کسی بایست پاسخگوی خسارت دیده و اینگونه مقامات قضایی باشد.

بین کارها و عمل های پزشکی، عمل های جراحی به نیت زیبایی هم هستند که متاسفانه این روزها شکوائیه های زیادی پیرو این اقدامات روانه مقامات قضایی می شود.

آمار شکایت از پزشک زیبایی

طبق یک آمار تنها در بهار و تابستان امسال (۱۳۹۲) نزدیک به دو هزار پرونده در دادسرای جرایم پزشکی تشکیل شده که ظاهرا بالای عظیمی از پرونده ها هم به همین عمل های زیبایی مرتبط است.

بجز ماخذها دادگستری، ماخذها تخصصی به علت اینکه نظام پزشکی هم مسئله این چنینی را بررسی می کنند که اگرچه بیان می شود بررسی شکوائیه از آن سمت و سو تضمین اجرایی خاصی ندارد.

در سال های اخیر با پیشرفت چشم گیر و تنوع بالای جراحی های زیبایی افراد جامعه استقبال بسیار خوبی از این جراحی ها کرده و به تبع آن به جهت جنبه مالی خوبی که این جراحی ها برای پزشکان داشته، عده ای از افراد سودجو با خدشه دار نمودن وجهه پزشکان متعهد در این زمینه، بدون داشتن تخصص در حوزه مورد نظر اقدام به انجام جراحی هایی نموده اند که زیان های مادی و معنوی بسیاری را برای افراد جامعه به دنبال داشته است.

از همین رو وکلای موسسه حقوقی و داوری امین عدالت در تهران بر خود لازم دانستند تا با تهیه مقاله حاضر اطلاعاتی کاربردی و مفید را در زمینه شکایت از پزشک جراح زیبای و دعاوی پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

جراحی زیبایی چه زمانی جرم است؟

وکیل شکایت از جراح زیبایی در پاسخ به پرسش فوق بیان می دارد، در عالم حقوق اصل بر این است که هیچکس مجرم نیست و هیچ جرمی نیز اتفاق نیفتاده است مگر اینکه خلاف آن در محاکم به اثبات برسد. در قانون جرم اینگونه تعریف شده است: هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. وکیل متخصص شکایت از جراح زیبایی در ادامه بیان می دارد، جرایم پزشکی زیبایی نیز مانند سایر جرایم زمانی محقق می شود که پزشک در انجام وظیفه خود به عنوان یک جراح زیبایی مرتکب فعلی شود که اثبات شود از نظر قانون جرم است.

چه زمانی پزشک جراح زیبایی مرتکب جرم شده است؟

وکیل شکایت از جراح زیبایی در پاسخ به پرسش فوق بیان می دارد، پزشک جراح زیبایی زمانی مرتکب جرم شده است و قابل مجازات است که، در جراحی زیبایی که انجام داده است تمامی ارکان تشکیل دهنده جرم اعم از فعل مجرمانه یا خطای پزشکی، نتیجه مجرمانه و رابطه سببیت در فعل ارتکابی از سوی پزشک محقق شده باشد و بتوان تمامی ارکان یاد شده را در شکایت از پزشک جراح زیبایی، بر فعل ارتکابی از سوی پزشک بار نمود.

وکیل شکایت از جراحی زیبایی عنوان می دارد نکته مهمی که در این مسئله وجود دارد این است که، شاکی بتواند تمامی این ارکان یاد شده را در جراحی انجام شده توسط پزشک جراحی زیبایی کشف کند و با طرح شکواییه مناسب این موارد را اثبات کند. ضروری است که حتما از یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص جرایم پزشکی برای طرح شکایت استفاده شود.

مراحل و نحوه شکایت از پزشک زیبایی

گام اول، بررسی حقوقی

در گام نخست بررسی حقوقی این موضوعات بایست دید مسئله شکوائیه اشخاص چه هست. در مواردی پیش می آید شخص از ظاهر تغییر یافته خود راضی نیست و این صرفا یک سلیقه فردی است.

در اینگونه مواردی شکوائیه موضوعیت ندارد، اما غبن و آسیب رسیدن عرفی به زیبایی شخص، مشکلات تنفسی و اینگونه عفونت از موارد رایج شکوائیه هستند. در این شروط بایست به سراغ پرسش دوم رفت. آیا می توان اینگونه تبعاتی را به کار پزشک نسبت داد؟

شکایت از پزشک زیبایی

گام دوم : منسوب بودن، شرط مسئول بودن

محتمل است درست در موضع عمل زیبایی عفونتی به سبب دیگر افزایش کند یا مشکل تنفسی به علت دیگری برای او به وجود آید.

در این شروط مطمئنا پزشک، مسئول نیست مگر این که نتیجه به عمل او منسوب باشد. اگرچه در این شروط محتمل است کاری به ترک فعل پزشک هم منسوب شود. مثلا محتمل است پزشک بایست عکس یا آزمایشی را تجویز می کرده، اما اینگونه کاری اجرا نداده است. در این شروط، پزشک مسئول است.

گام سوم، بررسی نوع تخلف یا جرم به اتفاق پیوسته است.

اگر پزشک بی احتیاطی یا بی مبالاتی کرده باشد (بی احتیاطی یعنی اجرا دادن کاری که بایست ترک شود و بی مبالاتی یعنی ترک فعلی که بایست اجرا می داده) یا این که به طور مثال بتوان ثابت کرد این نتیجه به خاطر ترک نظامات دولتی است که پزشک آن را اجرا نداده ، تقصیر شخص محرز می شود.

اگرچه در برخی موارد شخص با دانش و قصد قبلی عمل به غبن رساندن به شخص می کند که در اینجا مسئله از یک تخلف پزشکی به جرم عمدی تبدیل می شود.

آیا وکیل شکایت از پزشک زیبایی نیز داریم؟

شما برای اینکه بتوانید حق خود را بگیرید ، باید با یک وکیل قصور پزشکی که متخصص در این زمینه است مشورت داشته باشید که می تواند بهترین روش را برای شما ارائه نماید و بدون شک وکلای آریا دادیار بهترین گزینه به دلیل تجربه بالا برای شما عزیزان هستند.

مجازات پزشکی که اشتباه کرده چه هست

در این شروط، مرحله چهارم بررسی نتیجه این کار مجرمانه پزشک است. در ضابطه مجازات فعلی اگر که بتوان تقصیر پزشک که شامل بی احتیاطی یا بی دقتی او را ثابت کرد (این کار با عقیده کارشناسی پزشکی قانونی محتمل است) پزشک به پرداخت دیه محکوم می شود.

گام چهارم :وقتی پزشک، ضامن نیست

اگرچه این مسئله با اهمیت است که پزشک برای این که عمل او صرفا به پرداخت دیه منجر شود، راهی دارد. طبق بند «ج» ماده ۱۵۸ ضابطه مجازات اسلامی، در صورتی که هر نوع عمل جراحی اولا مشروع باشد، ثانیا با رضایت شخص یا اشخاص مرتبط با او مثل اولیا یا نماینده قانونی اش فرم گیرد، ثالثا با پیش روگیری موازین فنی و علوجود دارد و رابعا نظامات دولتی در آن پیش روگیری شود، پزشک ضامن خسارت نخواهد بود، زیرا او کار خود را اجرا داده و آن طور که ابتدای گزارش آمد عمل به او منسوب نیست که بتوان بر این اصل ادعای مسئولیت کرد.

راجع به این چهار شرط لازم است بیان شود

که عمل جراحی زیبایی از آنجا که در نظرگاه عقلای جامعه امروز، عملی معقول به عقیده می رسد، مشروعیت هم دارد. از آن طرف رضایت بایست حتما طبق فرآیندی معین اخذ شود و تشخیص پیش روگیری موازین فنی و علمی و نظامات دولتی با پزشکی قانونی است که به عنوان کارشناس در این موارد به بحث و بررسی می نشیند و عقیده خود را به دادسرا اعلام می کند.

شکایت از طریق نظام پزشکی یا دادگاه کیفری

فرآیند تشخیص تا پرداخت خسارت شخص اگرچه به این راحتی ها هم نیست. پزشکان مشکلات معین خود را دارند و بیماران مشکلات خود را. مشکل پزشکان این است که اغلب موارد عیب و ایراد بعد از چند سال ظاهر می شود، اما بیمه تنها دیه افرادی را پرداخت می کند که ظرف دو سال از پزشک شکوائیه کرده باشند. در عین حال بیمه، ضامن افزایش قیمت دیه هم نیست، ولی پزشک بایست به نرخ روز دیه بپردازد و همین مسئله برخی پزشکان را به زندان فرستاده است.

اگر پزشک سواد علمی نداشته باشد حکم چیست؟

سوالی که در اینجا به وجود می آید این است که اگر فردی بدون آگاهی با دانش پزشکی و صرفا با تبلیغات بسیاری را به خود جلب کرد و آن گاه به آنها خسارت زد وضع چگونه می شود؟

این پرسش از آنجا با اهمیت است که اینگونه مساله ای در جامعه ما دیده شده است. به عقیده می رسد در این موارد به علت اینکه شخص دانش و قصد ضربه زدن به شخص را داشته حتما بایست او را مجرم و نه متخلف دانست و در عین حال به خاطر ظاهرسازی و فریبکاری، او را به اتهاماتی به علت اینکه کلاهبرداری هم تحت تعقیب قرار داد.

آیا با شکایت از پزشک نتیجه ای حاصل می شود؟

با توجه به سابقه و پرونده هایی که در گروه وکلای آریا دادیار داشته ایم بدون شک و صد در صد مقصر پزشک باشد ، به نتیجه می رسد و حق و حقوق شما از پزشک خطاکار گرفته خواهد شد.

بسیاری در مذمت عمل های زیبایی بخصوص در موارد غیرضروری بیان گفتند. اینگونه عمل هایی عالی باشد یا بد، روشن است که حقوق نمی تواند در باب مذمت یا منفعت اینگونه عمل هایی بیان براند یا کاری کند. اینگونه سخنانی در دایره فرهنگ و ممکن است اقتصاد مملکت باشد و حقوق الی الابد تنظیم کننده روابط جراح پلاستیک و بیمارش باقی خواهد ماند، مگر آن که روزی ضابطه بگذارند که زیبایی جرم است.

چگونه با وکیل شکایت از پزشک زیبایی صحبت کنیم؟

شما اگر همچنان راجب شکایت از پزشک زیبایی سوال دارید یا از وکیل جرایم پزشکی سوال دارید می توانید از شماره های داخل سایت گروه وکلای آنی وکیل تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)