خدمات حقوقیمقالات حقوقی

مشاوره حقوقی سریع ترین راه طلاق توافقی

مشاوره حقوقی سریع ترین راه طلاق توافقی

***امروزه با توجه به مشکلاتی که در زندگی بعضی از زوجین ایجاد می شود، تنها راه ممکن طلاق بوده تا دو نفر بتوانند به آرامش برسند و از نگرانی های مربوطه رهایی پیداکنند.

یکی از مسائلی که قانون آن را پیش بینی کرده و بسیاری از زوجین تمایل به این نوع از طلاق هستند، طلاق توافقی است.+++++++++++++

در حقیقت در طلاق توافقی زوجین به این نتیجه می رسند که با تفاهم یکدیگر و توافقی که بین انها می شود، از یکدیگر جدا شوند.

+++++++++++++++What is the fastest way to get a divorce from a woman?

Usually, in the agreement that is made with each other, all legal, financial, dowry, and child custody issues are noted and both sign the binding document, so that they cannot legally object to it later.

Of course, this memorandum must be approved by the court, and the court usually respects the agreement of the parties, and if there are no possible ambiguities, this memorandum finds a legal face.

 +++سریع ترین راه برای طلاق از طرف زن چگونه است

وکیل متخصص سریع ترین راه طلاق توافقی

معمولا در قراری که با یکدیگر گذاشته می شود، تمام مسائل حقوقی، مالی، مهریه و مسایل مربوط به حضانت فرزند قید شده و هر دو برگه مربطوه را امضا می کنند، تا بعدا نتوانند از نظر قانونی اعتراضی به آن داشته باشند.

البته این تفاهم نامه حتما باید به تایید دادگاه رسیده و دادگاه نیز معمولا توافق طرفین را محترم شمرده و در صورت وجود نداشتن ابهامات احتمالی، این تفاهم وجهه قانونی پیدا می کند.

++آیا وکیل برای سریع ترین کردن نتیجه طلاق میسر است

در حقیقت در حقیقت سریع ترین راه طلاق از طرف زن یا طلاق توافقی شرایط خاصی ندارد و همین که طرفین به این درک برسند که می خواهند بصورت توافقی از یکدیگر جدا شوند، کافی بوده. البته تعیین تکلیف برای موضوعات ذکر شده مثل مسایل مالی، مهریه، جهیزیه و علی الخصوص حضانت فرزندان از مواردی است که وجود ان در این توافق الزامی می باشد.

آیا سریع ترین راه طلاق از طرف زن وکیل می خواهد

شناسنامه هر دو طرف به همراه کارت ملی یا کدملی و عقدنامه محضری ازدواج از مدارک لازم برای ثبت دادخواست سریع ترین راه طلاق از طرف زن یا طلاق توافقی است. البته در صورتی که به عقدنامه دسترسی ندارید، می توانید یک نسخه کپی آن را از محضری که عقد در آن جا ثبت شده تهیه نمایید. یکی دیگر از راههایی که کمی زمان بر است درخواست طلاق از طرف زن می باشد که در مقاله ای جدا به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

همچنین مانند دیگر انواع سریع ترین راه طلاق از طرف زن، شرط عدم باردار بودن زوجه نیز باید رعایت شود، بنابراین مدرک الزامی دیگر، گواهی عدم بازداری زوجه است که باید توسط آزمایشگاه ذی الصلاح تایید شود.

راههای دیگر سریع ترین طلاق از طرف زوجه+++

در سریع ترین راه طلاق از طرف زن بر عکس طلاق از طرف زوج که مرد در آن می تواند بدون طرح و عنوان دلیل خاصی دادخواست طلاق خود را به دادگاه بدهد، زن می بایست مطابق قانون دلایل موجهی برای درخواست طلاق خود داشته باشد.

++دلایل موجه برای طلاق سریع از طرف زوجه++

  1. اگر ادامه زندگی مشترک برای زن موجب عسرو حرج یعنی تحقق تنگنا و تحمل سختی و دشواری گردد دادگاه می تواند زوج را مجبور به طلاق نماید.

+++موارد عسر و حرج زن جهت گرفتن طلاق++

ترک کردن زندگی زناشویی مشترک توسط مرد حداقل به مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه متناوب در مدت ۱ سال بدون داشتن عذر موجه

اعتیاد زوج به یکی از انواع مواد مخدر یا ابتلاء زوج به مشروبات الکلی در صورتی که به اساس زندگی خانواده خلل آورد و امتناع زوج از ترک نمودن آنها یا عدم امکان الزام کردن زوج به ترک در مدت زمانی که با تشخیص پزشک لازم است. در این حالت اگر مرد به تعهد خود عمل ننماید و یا پس از ترک، مجدداً به مصرف موارد فوق روی آورد با درخواست زن طلاق از طرف دادگاه انجام خواهد شد.

محکومیت قطعی مرد به حبس به مدت ۵ سال یا بیشتر+++

ابتلاء زوج به بیماری های صعب العلاج روانی یا هر عارضه ای که زندگی زناشویی را مختل نماید.

  1. هرگاه زوج به مدت ۴ سال غایب و مفقود الاثر باشد، زن می تواند در صورت اثبات این امر تقاضای طلاق نماید.
  2. طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی که مخالف با ذات عقد نباشد را ضمن عقد ازدواج یا خارج از آن با یکدیگر توافق نمایند. بنابراین اگر شرط کنند که هر گاه شوهر زن دیگری اختیار نماید یا هر گاه شوهر بر علیه حیات زن سوء قصد کند یا سوء رفتاری داشته باشد که زندگی زن را غیر قابل تحمل نماید یا هر شرط دیگری، زن وکیل و وکیل در توکیل می شود و می تواند پس از اثبات موارد فوق و تحقق شرط در محکمه و صادر شدن حکم دادگاه خود را مطلقه سازد.

طلاق توافقی بهترین راه برای کسانی که وقت ندارند+++

اقدام برای سریعترین راه طلاق از طرف زن از دو روش ممکن است:

روش اول به این صورت است که زوجین شخصا بخواهند مراحل طلاق توافقی را طی کنند که مراحل آن به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سامانه تصمیم ( سامانه نوبت دهی طلاق )، وارد کردن مشخصات شناسنامه ای و تعیین مرکز غربالگری مشاوره بسته به منطقه و محله موردنظر
  2. مراجعه به مرکز غربالگری موردنظر در زمان ذکر شده و ذکر دلایل طلاق
  3. معرفی آنها توسط مرکز غربالگری به یکی از مراکز مشاوره که زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند
  4. طی کردن جلسات مشاوره و اتمام آن که حداقل ۴۵ روز و از ۱ تا ۵ جلسه به انتخاب زوجین به طول می انجامد
  5. دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق و ثبت آن در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  6. دادخواست از دفاتر خدمات به دادگاه ارسال می شود و پس از اینکه رای دادگاه صادر شد، زوجین سه ماه فرصت دارند تا برای ثبت طلاق خود به دفاتر رسمی طلاق مراجعه کنند.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن یا طلاق توافقی++

روش دوم ثبت طلاق توافقی، سپردن آن به یک وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه است که معمولا از آن بعنوان سریع ترین راه طلاق از طرف زن یاد می شود.

استفاده از وکیل برای سرعت بخشیدن به طلاق باعث می شود تا مراحل ثبت طلاق به سرعت انجام شده و این زمان حدودا به ۲۰ الی ۳۰ روز کاهش می یابد.

سید سجاد میرکاظمی گروه وکلای آنی وکیل ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ متخصص حوزه حقوق خانواده

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)