قوانین و مصوباتخدمات حقوقیمقالات حقوقی

مشاوره حقوقی مهریه شرق تهران

مشاوره حقوقی مهریه شرق تهران اخذ مهریه در کوتاهترین زمان تخصص ماست

وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده ۸۸۹۸۹۷۸۹۸۷۹۸۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳zsffxghfh

یکی از مهم ترین مسائل ویژه که می توان در مشاوره حقوقی مهریه در مورد آگاهی  و اطلاع یافت راجع به چگونگی دریافت مهریه در دوران نامزدی (بعد از عقد) است. اولین و مهم ترین مسئله ای که باید در مورد مهریه به خاطر بسپارید آن است که در ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی آمده است، به مجرد عقد زن مالک مهریه می شود و می تواند هر نوع تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

به عنوان یک مقرره  کلی باید گفت که اگر خطبه ی عقد نکاح دائم جاری شده باشد و زن و مرد با یکدیگر رابطه ی زناشویی نداشته باشند و زن باکره باشد، نصف مهریه به او تعلق می گیرد و اگر رابطه زناشویی (تمکین خاص) صورت گرفته باشد و زن باکره نباشد، تمام مهریه به او تعلق خواهد گرفت.

ممنوع الخروجی بابت مهریه

 در جلسه مشاوره حقوقی مهریه می توان مسئله ی ممنوع الخروج کردن زوج  بابت مهریه زن را با دقت مورد تحلیل و  بررسی قرار داد. مسلما برای آقایانی که شغل آنها تجارتی و بازرگانی محسوب می شود و مجبور هستند هر چند مدت یکبار به کشورهای دیگر سفر کنند، مسئله ی ممنوع الخروج شدن بسیار زیان آور است و اهمیت لزوم پرداخت مهریه را چند برابر می کند.

 بر اساس ماده ۲۳ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی:

 مرجع اجرا کننده رای باید به تقاضای محکوم‌ٌله قرار ممنوع‌الخروج بودن محکوم‌علیه را صادر کند. این قرار تا زمان اجرای رای یا ثبوت اعسار محکوم‌علیه یا جلب رضایت محکومٌ‌له یا سپردن تامین مناسب یا تحقق کفالت مطابق قانون مدنی به قوت خود باقی است.

شایان ذکر است  که اقایانی که سفر واجبی دارند و وجوب آن را از قبل ثبت کرده اند  مانند سفرهای درمانی ضروری می توانند با اجازه نامه ی صادره از سوی دادگاه از کشور خارج شوند. بهتر است در رابطه با چنین موضوعاتی و آگاهی کامل از جزییات این مسائل حقوقی از مشاوره تلفنی حقوقی با وکیل استفاده کرد.

 جهت مشاوره حقوقی مهریه و خانواده باشماره تلفن وکیل سید سجاد میرکاظمی ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)