خدمات حقوقیمقالات حقوقیمقاله کیفری

مطالبه دیه از پزشک

یکی از جرم های  کیفری است که تعداد زیادی  از افراد جامعه  با آن درگیر هستند که تصمیم گرفته ایم یک نگارش جامع و کامل در مورد این موضوع برای شما عزیزان آماده کنیم.

وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده

09122274983-77208485

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

مطالبه دیه از پزشک

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

اولین گام  برای مطالبه دیه از پزشک، مطرح کردن پرونده علیه پزشک خطاکار و طرح شکایت علیه او است. چرا که با مطرح کردن شکایت کیفری علیه پزشک، قادر هستید ثابت کنید که وی مرتکب تقصیر و قصور پزشکی شده است یا خیر و مسئولیتی متوجه او هست یا خیر و یا میزان  مسئولیت او چقدر است.

با تشخیص  قصور پزشکی، کمیسیون نظام پزشکی درصد و حد خطای پزشک را تعیین مینماید و اینگونه دادگاه  بررسی کننده، حد تقصیر و مسئولیت دکتر متخلف را معین مینمایند.

سپس بر اساس آن مطالبه دیه از پزشک محقق می شود.

مطالبه دیه از پزشک با طرح  دعوای کیفری

هنگامیکه شکواییه از پزشک مسبب قصور پزشکی مطرح و تقدیم میگردد، دیه بعنوان یک کیفر و مجازات  مالی، یکی از انواع مجازات ها و نتیجه جرم شبه عمدی است که پزشک مرتکب شده است.

بنابراین آنچه که در شکواییه بر علیه دکتر نوشته میشود، مشخص کردن دیه در حق شاکی یا کسی که خسارت دیده است. گرفتن دیه از پزشک .در طرح کیفری محتمل. بوده و یکی از نمونه های بارز محکومیت پزشک خطاکار میباشد.

نکته: عالی است بدانید مقصود از پرونده جزایی مذکور، همان پرونده ای است که بیمار علیه پزشک تحت عنوان اثبات اشتباه او مطرح مینماید. به عنوان مثل یک پزشک عمومی، شکوائیه اجرا جراحی زیبایی بدون مجوز در مطب فردی اش مطرح و تقدیم میگردد.

مطالبه دیه از پزشک در چه مرجعی مورد بررسی قرار میگیرد؟

بیمار قادر است خودش یا توسط وکیل متخصص جرایم پزشکی ، علیه پزشک خطا کار که مرتکب قصور گشته  طرح شکوائیه کند و درخواست مطالبه دیه از پزشک در دو حوزه دادسرای جرایم پزشکی و سازمان نظام پزشکی عمل نماید.

بر اساس شکایت و مقصر بودن پزشک دو دادسرا ممکن است مجازات هایی برای او اعمال کنند که یکی از آنها ممنوعیت طبابت برای ۳ ماه و بیشتر می باشد.

توجه داشته باشد در اکثر جراحی های زیبایی و تزریق ژل با پرداخت دیه و مطالبه کردن خسارت جهت بهبود فرد ، از پزشک گرفته می شود و با رضایت و صلح پرونده به پایان می رسد.

فرق مطالبه دیه از پزشک و مطالبه خسارت از پزشک

گرفتن خسارت از پزشک بابت دیه یا هر چیز دیگر در معنا و لغت بسیار گسترده است و بخش های زیادی را شامل می شود. برای مثال هنگامی که بیمار قصد مطالبه دیه از پزشک را دارد نیت او جبران خسارت جسمی که وارد شده . به او با دیه جبران می شود.

دیه، کیفری است مالی با جنبه و بُعد مالی که بالذات این مجازات، دربردارنده جبران ایراد خسارتی است که به جسم بیمار وارد شده و با پرداخت پول  یا هرچیزی تحت عنوان دیه، مقصود اعاده حالت به وضعیت سابق میباشد.

حال اگر میخواهید بدانید فرق خسارت با مطالبه دیه در چه چیزهایی است پس ادامه مقاله را که توسط تیم وکیل جرایم پزشکی گروه وکلای آنی وکیل  نوشته شده است را بخوانید.

در روند اجرای احکام قضات، مطالبه دیه از پزشک به معنی گرفتن دیه به اندازه ای که در ضابطه  و منطبق با قانون مشخص گردیده و توسط دادگاه یا کمیسیون نظام پزشکی که به صورت مشخص و دقیق میزان  و مقدار درصد آن معین شده است. اما گرفتن خسارت از پزشک به معنی دریافت مقداری پول بیش از دیه پرداختی از جانب دکتر میباشد.

برای مثال بیماری مبادرت به تزریق ژل و چربی نزد پزشک زیبایی می رود. پزشک زیبایی پس از خارج کردن چربی از ران، عمل به تزریق آن به بصورت  بیمار می نماید، اما شخص دچار عفونت می شود.

حال بیمار نظر دارد بخاطر آسیبی که به صورت وی وارد شده است ، مبلغ هنگفتی را برای درمان پرداخت کرده و در بیمارستان بستری شده است. اکنون افزون بر مطالبه دیه از پزشک که قبل تر در حوزه کیفری شکوائیه از پزشک محقق و گرفته شده است.

بیمار برای جبران خسارت وارده از باب قواعد لاضرر و تسبیب و مطابق قانون مسئولیت مدنی مندرج در ضابطه، نسبت به مطالبه خسارت از پزشک بعنوان مطالبه مبالغ اکثر از دیه اینگونه عمل نموده با درخواست کارشناس و تنظیم دادخواست مینماید.

چه زمانی برای مطالبه دیه از پزشک بایست دادخواست تنظیم نماییم؟

بیمار برای مطالبه دیه از پزشک و شکایت علیه او باید به دادسرای جرایم پزشکی برود و حتما باید برای اینکار شکواییه داشته باشد. اما پرسش این است که اگر در روند بررسی به پرونده کیفری، متهم یا همان پزشک فوت نماید چه میشود؟

با بیان مثال توضیح می دهد: در پرونده کیفری دخالت در کار پزشکی و اثبات اجرا جراحی زیبایی بلفاروپلاستی توسط –پزشک عمومی در مطب فردی اش، در اثنای بررسی و اجرا کار پرونده در دادسرا یا دادسرا متهم یا همان پزشک فوت– مینماید.

عقیده به اینکه پرونده کیفری قائم به شخص است، با فوت متهم پرونده کیفری با موقوفی تعقیب مواجه شده و مختومه میگردد. حال تلکلیف دیه چه می شود؟

در این موقع بیمار باید از اموال  و ماترک بجای مانده از متوفی دیه خود را بگیرید.

 

مطالبه دیه از پزشک، شکوائیه از پزشک خطاکار چه متخصص باشد چه پزشک عمومی، شکوائیه از پزشکان جراحی زیبایی سبب عمل هایی همچون ساکشن شکم و پهلو و تمامی موضوعات دیگر، در محدوده تخصصی وکیل متخصص و باتجربه جرایم پزشکی میباشد.

مطالبه دیه از پزشک
مطالبه دیه از پزشک

شما قبل از مطالبه دیه از پزشک بهتر است با یک وکیل متخصص در این زمینه مشاوره داشته باشید و در صورت تمایل شکواییه یا پرونده خود را به او بسپارید.

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)