خدمات حقوقیمقالات حقوقی

وکیل خیانت در امانت رسالت

 وکیل خیانت در امانت رسالت وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است..

وکیل خیانت در امانت رسالت

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

تعریف خیانت در امانت

مطابق ماده ۶۷۳ قانون مجازات اسلامی ، اگر کسی از سفید امضای شخصی دیگر که به وی سپرده شده شده است استفاده کند، به حبس از یک تا سه سال محکوم می شود.بر اساس ماده ۱۱ قانون کاهش حبس تعزیری جرم خیانت در امانت جزو جرایم قابل گذشت شده است و لذا حداقل و حداکثر آن به نصف تقلیل یافته است.

بنابراین ، از این مقالات استنباط می شود که هنگام انجام عنوان مجرمانه خیانت در امانت ، در مرحله اول باید اعتماد و صحت اعتبار یابد و در مرحله دوم ، خیانت در آن ، اگر خیانت اتفاق افتاده باشد ، اما شرح اعتماد مهم نیست. در صورت عدم اثبات ، جرم خیانت مرتکب نشده است. وکیل خیانت در امانت رسالتوکیل خیانت در امانت رسالت-خیانت جرمی است که شرط اصلی آن انتقال مال توسط مالک یا متصرف قانونی به شخص دیگر است. حال اگر شخصی که ملک به او سپرده شده است به درخواست مالک یا نماینده قانونی وی از استرداد آن امتناع ورزد یا از مال در جهتی غیر از آنچه مالک تعیین کرده استفاده کند. خیانت در اعتماد اتفاق می افتد.برای ارتکاب جرم خیانت در امانت ، عدم استرداد مال باید لزوماً با قصد سو آسیب به مالک همراه باشد ، یعنی اگر متولی نتواند بدون ارتکاب خطا ، اموال قرض شده را پس دهد ، جرم انجام نمی شود.برای تعیین دادگاه صالح برای رسیدگی به جرم خیانت در امانت ، ملاک باید محل وقوع این جرم باشد ، در این صورت محلی است که مال مورد امانت را مطالبه می کند و متولی از استرداد آن امتناع می کند. وکیل خیانت در امانت رسالت

خیانت در امانت مشمول مرور زمان

اگر بعد از گذشت چند ماه یا چند سال برای طرح دعوی به دادگاه یا دادگاه بروید ، شکایت شما مورد رسیدگی قرار نمی گیرد یا به عبارت دیگر ، دعوی شما منوط به قاعده مرور زمان است.

ابتدا مفهوم مرور زمان خیانت در امانت را توضیح دهیم: طبق ماده ۱۰۵ قانون مجازات اسلامی ، اگر جرمی در مهلت مقرر در قانون برای مرور زمان پیگرد قانونی نداشته باشد ، دیگر قابل پیگرد قانونی نیست. همچنین ، در صورت عدم صدور حکم قطعی از تاریخ آخرین تعقیب قضایی یا اقدامات تحقیقاتی تا پایان تاریخ تعیین شده برای مرور زمان ، موضوع مشمول مرور زمان مطرح می شود.

وکیل خیانت در امانت رسالت

میزان مرور زمان در هر جرم با توجه به میزان مجازات تعیین می شود. مجازات خیانت در امانت از ۶ ماه تا ۳ سال حبس است. طبق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی ، خیانت در امانت با حداکثر ۳ سال حبس جرم درجه ۵ است. طبق ماده ۱۰۵ قانون مجازات اسلامی ، مدت آن ۷ سال است.

بنابراین جرم خیانت در امانت طبق قانون مجازات یکی از جرائمی است که مشمول مرور زمان می شود و پس از ۷ سال اگر شکایت خیانت در امانت تشکیل نشود مشمول مرور زمان می شود. وکیل خیانت در امانت رسالت

تعریف خیانت در امانت

مطابق ماده ۶۷۳ قانون مجازات اسلامی ، اگر کسی از سفید امضای شخصی دیگر که به وی سپرده شده شده است استفاده کند، به حبس از یک تا سه سال محکوم می شود.بر اساس ماده ۱۱ قانون کاهش حبس تعزیری جرم خیانت در امانت جزو جرایم قابل گذشت شده است و لذا حداقل و حداکثر آن به نصف تقلیل یافته است.

بنابراین ، از این مقالات استنباط می شود که هنگام انجام عنوان مجرمانه خیانت در امانت ، در مرحله اول باید اعتماد و صحت اعتبار یابد و در مرحله دوم ، خیانت در آن ، اگر خیانت اتفاق افتاده باشد ، اما شرح اعتماد مهم نیست. در صورت عدم اثبات ، جرم خیانت مرتکب نشده است. وکیل خیانت در امانت رسالت

در چه شرایط جرم خیانت درامانت اثبات می شود؟

  • جرم اتفاق افتاده باید در مورد اموال یا کسب مال باشد
  • اموال سپرده شده به عنوان امانت باید توسط مالک و یا شخصی که از نظر قانونی وکالت دارد به امین سپرده باشد.
  • این اموال به یکی از طرق قانونی و با شرط استرداد یا استفاده به منظور خاص به متولی سپرده شده است. وکیل خیانت در امانت رسالت
  • شرایط تحقق جرم خیانت در امانت

    آنچه در این جرم مورد نظر است، تسلیم به قصد استرداد یا به مصرف معین رسیدن است.

    بعبارت دیگر، تسلیم ۲ عنصر دارد:

    1. عنصر مادی که انتقال موقت شیء از ید امان تگذار به تصرف امین است.
    2. عنصر روانی که اراده تغییر تصرف نزد امان تگذار و امین است.

    بنابراین:

    • الف- برای تحقق خیانت در امانت، تسلیم باید موقت باشد.
    • ب-با توجه به موضوع امانت، کیفیت تسلیم نیز متفاوت است. سپردن ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد. وکیل خیانت در امانت رسالت

    سپرده بودن مال چگونه است؟

    سپرده بودن مال اعم از آنست که؛ مال مستقیماً به امین سپرده شود یا تحت اختیار او قرار داده شود؛ بنابراین برای تحقق تسلیم، مباشرت مالک در تسلیم و مباشرت امین در قبض، شرط نیست.

    با منتفی شدن شرط سپردن، خیانت در امانت نیز منتفی است.

    بعنوان مثال  هر کارفرمایی که حق بیمه کارگران را دریافت می کند و به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی کند مرتکب خیانت در امانت نشده؛ زیرا وجوه به او سپرده نشده است.

    در سپردن قراردادی، در اثر توافق بین ۲ نفر و در پی انعقاد یکی از عقود و قراردادها بین ۲ نفر رابطه امانی ایجاد می شود که این عقد ممکن است معین باشد یا نامعین.

    1. به موجب دیدگاه اول با توجه به ظاهر ماده ۶۷۴ ق.م.ا. مصادیق این عقود، می بایست حصری محسوب گردد.
    2. و مطابق دیدگاه دوم  این مصادیق تمثیلی هستند و رابطه امانی ممکن است به موجب هر عقد امان تآور دیگری هم به وجود بیاید.

مجازات تعیین شده برای جرم خیانت درامانت

مجازات ارتکاب جرم خیانت در امانت طبق ماده ۶۷۴ قانون مجازات قانون مجازات اسلامی مصوب درسال ۱۳۷۵ ، حبس از ۶ ماه تا سه سال است.باعنایت به ماده ۱۱ قانون کاهش حبس تعزیری- وکیل خیانت در امانت رسالت

مجازات تعیین شده برای عدم اثبات خیانت در امانت

اگر شخصی از شخص دیگری به جرم خیانت شکایت کند و نتواند اتهام خیانت را ثابت کند ، شخص متهم می تواند دادخواست افترا را به دادسرا ارائه کند. در صورت اثبات سونیت در دادگاه ، وی به دلیل اثبات نکردن خیانت در امانت مجازات خواهد شد ، مجازات تعیین شده برای این عدم اثبات خیانت درامانت، زندان از یک ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق می باشد.وکیل خیانت در امانت رسالت مسلط به امور کیفری است.

مرور زمان خیانت در امانت یکی از پرونده های مهم است که اگر شما سوالی دارید می توانید از وکیل خیانت در امانت  سوال خود را بپرسید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)