مشاوره حقوقیخدمات حقوقیمقالات حقوقیمقاله های حقوقی

وکیل شرکت هرمی

وکیل شرکت هرمی وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده ۵۵۴۵۴۴۴۱-۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

کلاهبرداری هرمی چیست؟ و تفاوت آن با پانزی

در نوعی از سرمایه گذاری کلاهبردارانه، که طی آن سرمایه و پول  از اشخاص جدید و تازه وارد به سرمایه گذاران قدیمی وارد می شود را پانزی می گویند.

بدیهی است با افزایش تعداد افراد، مقدار سود  حالص دریافتی بیشتر خواهد شد اما این افزایش در تمام زمان ها ممکن نیست و در نهایت سیستم های پانزی کلاهبردار تمام سرمایه ها می شوند ومتواری میشوند  و یا توسط پلیس دستگیر می شوند. این طرح و ایده برای نخستین بار توسط یک ایتالیایی به نام چالرز پانزی به وجود آمد که در سال ۱۹۲۰ با تاسیس شرکت و جذب هزاران نفر کلاهبرداری کرد. پانزی در این طرح نوید ۵۰ درصد را می داد و در مدت ۱ سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار را ربود.

وکیل کلاهبرداری حرفه ای

اما در شرکت های هرمی یک بازاریابی مبتنی بر سیستم  شبکه ای وجود دارد و به نتورک مارکتینگ مربوط است. در این حالت که شما باید برای ورود به سیستم  یک مبلغی را پرداخت کنید و سپس با معرفی چند نفر به شما کمیسیون یا همان حق الزحمه می دهند. به تبع با افزایش تعداد، این مبلغ بیشتر خواهد شد. این شرکت ها به طور کل از ارائه محصول جدید سرباز می زنند و سرمایه شان وابسته به افراد جدیدی که وارد این سیستم می شوند است. قطع به یقین  پروژه هایی با نام نتورک مارکتینگ را شنیده اید که می گویند با شرکت های هرمی تفاوت دارند و ادعا می کنند یک محصول مشخص برای خرید و فروش وجود دارد. اما بهتر است بدانید این شرکت ها نیز بعضا  مانند شرکت های هرمی اقدام به کلاهبرداری می کنند و تنها می خواهند با معرفی محصولی نامعتبر این کار را عادی جلوه دهند.

تفاوت این دو در آن است که طی طرح های پانزی افراد ادعا می کنند خدماتی  برای مدیریت سرمایه گذاری وجود دارد که شما با عضویت موفق به دریافت سود خواهید شد. که در این صورت کلاهبردار به طور معمول نیازمند عضوگیری و زیرمجموعه نیست. و تنها ارائه پول و سرمایه گذاری کافیست. در این حالت وقتی در چند مرتبه اول سود زیاد را می بیند مبلغ سرمایه گذاری خود را افزایش می دهد و با این حرکت زوال و نابودی سیستم به تعویق می افتد. اما در طرح های هرمی که بر پایه نتورک مارکتینگ هستند سرمایه گذار باید عضو جدید را وارد کند. در این طرح عضوگیری و جذب شخص جدید زیرمجموعه اهمیت به سزایی دارد و از آنجایی که در طول زمان این کار دشوارتر می شود انهدام و انقراض این طرح زودتر از طرح پانزی اتفاق می افتد.

وکیل شرکت هرمی شخصی است مسلط به قوانین و آیین نامه های حوزه های جرایم اقتصادی که با حضور در در دادسرا و دادگاه از حقوق موکل دفاع مینماید .

با تطبیق موضوع با  ماده واحده -۱- یک بند به‌عنوان بند (ز) و یک تبصره به ماده (۱) قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۹/۹/۱۳۶۹ الحاق می‌شود:
ز- تأسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، مؤسسه، شرکت یا گروه به‌منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضاء به نحوی که اعضاء جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد.

تبصره ۱- در مواردی که اخلال موضوع هر یک از موارد مذکور در بندهای هفتگانه ماده   (۱) عمده یا کلان یا فراوان نباشد، مرتکب حسب مورد علاوه بر رد مال به حبس از شش ماه تا سه سال و جزای نقدی معادل دو برابر اموالی که از طرق مذکور به دست آورده محکوم می‌شود.

*در جرم عضویت در شرکت های هرمی چنانچه شاکی زیرمجموعه متهم نباشد، رد مال منتفی است.

وکیل شرکت هرمی

 جهت مشاوره حقوقی مهریه و خانواده  کیفری اداری و… باشماره تلفن وکیل سید سجاد میرکاظمی ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)