خدمات حقوقیمقالات حقوقی

وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران

ابطال چک : وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران  گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی اذعان دارد که چک سند تجاری(عدی لازم الاجرا) مهم و کاربردی که هم در جامعه و هم در منظر قوانین  اهمیت خاصی  دارد. با کمیبررسی  در بازار و بین مردم  به سادگی  متوجه می شوید که چک پرکاربرترین سند تجاری است که بیشتر از سفته و برات مورد استفاده عموم مردم قرار می گیردوکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران

تعریف چک

وکیل متخصص ابطال چک تهران  اشاره داراد که چک سند یا نوشته ای است که صادر کنننده به موجب آن متعهد می شود در زمان مقرر، وجه معینی را در وجه شخص خاص یا در وجه حامل پرداخت نماید.

همچنین چک منشاء دعاوی حقوقی بسیاری از جمله مطالبه وجه چک یا مفقودی چک یا باطل کردن چک به دلیل سرقت یا هر دلیل دیگری می‌باشد. به منظور کسب اطلاعات حقوقی کاربردی و مفید در خصوص ابطال جک می توانید با وکیل متخصص چک گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی در ارتباط باشید.

وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران ،متخصص امور حقوقی است.

در چه مواردی امکان ابطال چک وجود دارد؟

وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی اذعان دارد چنانچه برگه چک یا دسته چک

1-گم شود یا

2مفقود گردد یا

3-حتی مورد سرقت قرار گیرد یا

4-ادعای جعل نسبت به برگه چک صادر شده وجود داشته باشد،

می توان درخواست ابطال چک را به کمک وکیل ابطال چک تنظیم و ثبت کرد تا با این اقدام از سؤاستفاده مادی و معنوی چک جلوگیری کرد.

مراحل و مدارک ابطال چک(مشاوره حقوقی ابطال چک) 

وکیل ابطال چک گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد چنانچه چک شما مورد سرقت قرار گرفته یا گم شده:

در اولین گام شما باید سریعا به بانک مربوطه مراجعه کنید و در بانک درخواست کتبی مبنی بر عدم پرداخت وجه به مراجعه کننده را به بانک را تقدیم کنید. برای ابطال چک وکیل ابطال چک باید نسبت به تنظیم و ثبت دادخواست ابطال چک در دفتر خدمات قضایی اقدام کند.

بیشتر بخوانید:وکیل استرداد لاشه چک وسفته

مشاوره حقوقی ابطال چک در ادامه اشاره میدارد مدارک لازم برای ابطال چک که شما به عنوان خواهان باید ضمیمه دادخواست کنید عبارت است از: تصویر مصدق یا کپی از چک که گم شده یا مورد سرقت واقع شده به علاوه ارائه مدارک شناسایی من جمله شناسنامه یا کارت ملی فرد خواهان . اگر شما بتوانید استشهادنامه ای را با هدف اثبات گم کردن یا مفقودی یا سرقت چک تهیه کنید بسیار می‌تواند شما را در ابطال چک کمک کند زیرا که مرحله بعد از ثبت دادخواست، حضور در جلسه دادگاه و اثبات مفقودی یا سرقت چک است.

چگونه چک سرقتی را باطل کنیم؟

وکیل ابطال چک گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد حفاظت ازدسته  چک یا بطور کلی اموال جزیی از ضروریات بدیهی است که عدم توجه به این مسئله مهم عواقب و ضرر های مالی و معنوی بسیاری را ممکن است به همراه داشته باشد..

شایان ذکر است که بیشتر چک هایی که مورد سرقت قرار می گیرند نیز از نوع حامل هستند که این ضرر و سختی کار را دو چندان می کند.
حال شما تصور کنید، چک مسروقه به سرعت مورد مطالبه قرار گیرد و بانک وجه چک حامل را به دارنده آن پرداخت نماید. در این شرایط کار شما دشوارتر هم می شود. تجربه و دانش وکیل متخصص چک گروه وکلای آنی وکیل می تواند بسیار کمک حال شما در این مسئله باشد.وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران

نکاتی فنی در خصوص ابطال چک

  1. مراجعه به بانک و درخواست کتبی عدم پرداخت وجه چک مهمترین و اولین اقدام شما پس از مفقودی یا سرقت چک می باشد.البته برخی بانک ها اقدامات غیر حضوری جهت این مهم در اختیار مشتریان خود قرارداده اند.
  2. فورا به دادسرا مراجعه کرده و شکایتی بابت سرقت یا مفقودی چک داشته باشید و گواهی صادر شده را به بانک تحویل دهید.(حضور در دفتر الکترونیک قضایی یا بهره گیری از وکیل شخصی یا خانوادگی جهت اقدامات فوری و مقتضی)
  3. مدت اعتبار دستور عدم پرداخت تنها 7 روز است مگر در صورتی که شما گواهی مبنی بر پیگیری قضایی بابت سرقت یا مفقودی را به بانک داده باشید.

تبیین گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

آیا میدانیددعوی ابطال دسته چک در چه مواردی الزامی می باشد؟

وکیل ابطال چک گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد در صورتی که چک صادر شده ای، جعل شود یا مورد سرقت قرار گیرد، و یا حتی مفقود شود، می توان اقدام به مطرح کردن دعوای ابطال دسته چک نمود. زیرا هر کدام از این رخدادها می توانند برای صادر کننده و ذینفع چک، مشکلات بسیاری را به بار آورد. برای تنظیم دادخواست و طرح دعوا، بهترین راهکار مراجعه به مشاوره حقوقی ابطال دسته چک خواهد بود.

خاطر نشان میگرددکه برای طرح دعوای باطل کردن دسته چک، باید به دفاتر خدمات قضایی یا وکیل متخصص  مراجعه نمایید. تا پس از تعیین کردن وقت رسیدگی، خواهان مفقودی، سرقت، یا حتی جعل چک را به مرجع قضایی بیان کرده، و خواستار ابطال دسته چک از ایشان شود.وکیل چک

تنظیم دادخواست ابطال دسته چک

وکیل ابطال چک (مشاوره حقوقی ابطال چک) گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد همانطور که فوقا اشاره گردید  چک طبق ماده ۳۱۰ قانون تجارت کشور، نوشته ای است  که نشان از بدهکار بودن صادر کننده چک، و طلبکار بودن دارنده چک می باشد. اما آیا می توان اقدام به ابطال چک صادر شده نمود؟ وکیل ابطال چک (مشاوره حقوقی ابطال دسته چک) در این خصوص راهکارهای مختلف  قانونی شایسته ای را به شما بیان خواهد نمود. تا با استفاده از تنظیم دادخواست، چکی که صادر شده است را ابطال نمایید.

مدارک لازم برای دادخواست ابطال دسته چک

وکیل ابطال چک گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد  از آن جایی که چک یک سند تجاری مهم و ضروری بوده، در صورتی که از دسترس صاحب آن خارج شود؛ خطراتی را در پی دارد. بنابراین چیزی که توصیه می‌شود این است که در صورت به سرقت رفتن دسته چک یا مفقود شدن آن؛‌ در اولین فرصت اقدام به ابطال آن کنید. در این حالت دیگر دسته چک قبلی با شماره سریال‌هایی که روی آن بوده فاقد اعتبار است و نمی‌تواند ضرر مالی برای شما داشته باشد.

در صورتی که قصد ابطال دسته چک را داشته باشید لازم است تا مدارک زیر را فراهم کنید:

  • 1-تصویر چک
  • 2-کارت ملی برای احراز هویت
  • 3-ادله قانونی (استشهادیه و…)

شایان توجه است که در بعضی وقت ها پیش می‌آید که شما تصویر چک خود را به همراه ندارید در این صورت می‌توانید مدرک دیگری را جایگزین آن کنید. در اینجا شماره پرونده استنادی و استماع شهادت مطلعین از جمله مدارکی هستند که برای طرح دادخواست ابطال چک ارائه می‌شوند.

هزینه دادخواست ابطال دسته چک

وکیل ابطال چک گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد مشخص شدن هزینه دادخواست ابطال دسته چک برای مراجعین ضروری است، چرا که هزینه این قسمت و دیگر هزینه‌های موجود در مسیر ممکن است از نفعی که در نهایت می‌توانند ببرند بیشتر شده و یا اینکه توان پرداخت آن را ممکن است نداشته باشند. در دعاوی مختلف بسته به اینکه هدف دادرسی یک موضوع مالی است یا غیر مالی، هزینه آن به طرق مختلفی محاسبه می‌گردد.

در خصوص دادخواست ابطال دسته چک، از آن‌جا که به هر نحوی با موضوع مالی سر و کار داریم، یک عدد ۲۰ میلیون تومانی تعیین شده است. اگر عدد پرونده شما کمتر از این مقدار باشد، ۲.۵ درصد (رسیدگی در شورای حل اختلاف )آن رقم به عنوان هزینه دادخواست در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که پرونده شما رقمی بیشتر از آن داشته باشد، باید ۳.۵ درصد (دادگاه ) را به عنوان هزینه دادخواست ابطال دسته چک پرداخت کنید.

هزینه دادرسی در دعوی ابطال دسته چک

دعاوی در دادرسی ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. از این میان دعاوی حقوقی بسیار زیاد بوده و می توانیم به وفور شاهد آنها باشیم. بسیاری از افراد که در خصوص انواع دعاوی اطلاعاتی ندارند، به سراغ مشاوره حقوقی ابطال دسته چک می روند، تا با دریافت مشاوره حقوقی تلفنی در خصوص انقضاء، شرایط منقضی نمودن دسته چک و … اطلاعات خود را افزایش دهند.

دادخواست ابطال لاشه چک - tehranlaw

آیا با ابطال دسته چک، چکهایی که قبلا منجر به گواهی عدم پرداخت شده رفع اثر می گردد؟

مسلماً برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص ابطال دسته چک، بهترین رویکرد دسته چک باطل و راهکارهای حقوقی چک برگشتی، بهترین روش مراجعه به دفتر مشاوره حقوقی یا مشاوره حقوقی ابطال دسته چک می باشد. اما در صورتی که شخص صادر کننده چک با ماده ۱۴ قانون صدور چک آشنا باشد، در این خصوص اطلاعات مناسبی را خواهد داشت.

زیرا طبق ماده ۱۴ قانون صدور چک، و تبصره ۴ ماده ۵ مکرر قانون جدید چک، در صورتی که شخصی بسته به دلایل ماده ۱۴ قانون چک اقدام به ابطال دسته چک خود نماید، برگشت چک یا بی پولی و چک ایشان هیچ گونه سوء اثری بر حساب ایشان ایجاد نخواهد کرد.

البته این قانون از تاریخ آذر ماه ۱۳۹۷ لازم الاجرا شده است. حتی در صورتی که صادر کننده چک پیش از این تاریخ، چکی داشته باشد که گواهی عدم پرداخت چک دریافت نموده باشد نیز، مشمول قانون جدید دسته چک خواهد شد، و باید حتما سوء اثر ایجاد شده بر وی برطرف گردد.وکیل چک

برای سرعت بخشیدن به رفع سوء اثر گذشته دسته چک، بهترین روش مراجعه به مشاوره حقوقی آنلاین و مشاوره حقوقی ابطال دسته چک خواهد بود.

ابطال چک (گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)
ابطال چک (گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)

اثر مشاوره حقوقی ابطال دسته چک در پرونده ابطال دسته چک

وکیل ابطال چک (مشاوره حقوقی ابطال چک) گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد تمامی مردم کشور نسبت به قانون کشور اگاهی و اطلاعات دقیق ندارند. به همین دلیل ممکن است در برخی موارد بی حساب و کتاب، اقدام به صادر کردن دسته چک باطل شده نمایند. که این مسئله آنها را با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد کرد. یکی از حساس ترین موارد قانونی که افراد زیادی را دچار مشکل نموده است، مسئله دسته چک و صادر کردن چک است.

اگر در این زمینه هر شخصی که با آدم طلبکار بر می خورد به مشاوره حقوقی ابطال دسته چک مراجعه نماید، مسلما قادر خواهد بود بسیاری از مشکلات حقوقی خود را با طلبکار خود در این خصوص برطرف کند. از ان بهتر این است که شخص دریافت کننده دسته چک، ابتدا نسبت به تمامی قوانین صدور چک آشنا شده، و سپس برای دریافت آن به بانک مراجعه نماید.وکیل چک

نکته قابل ذکر اینکه مشورت با وکیل یا دریافت مشاوره با وکیل تلفنی نیز، می تواند برای دریافت پاسخ بسیاری از سوالات حقوقی راهکاری مناسب به شمار رود. مشاوره حقوقی ابطال دسته چک و وکیل تمام وقت تلفنی در هر زمان و مکانی می توانند بهترین راه را برای خلاص شدن از طلبکاران یا صدور دسته چک به صادر کننده ارائه نمایند.

 مرجع صالح برای رسیدگی به ابطال دسته چک

وکیل ابطال چک (مشاوره حقوقی ابطال چک) گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد به دلایل مختلفی می‌توان برای   ابطال دسته چک اقدام کرد. ممکن است چکی جعل شده و یا مورد سرقت قرار بگیرد یا در ساده‌ترین حالت مفقود گردد، در هر یک از این فرضیه ها ممکن است برای صاحب دسته چک مشکلات متعددی ایجاد شود. از این رو بهتر است که سریعا اقدام به ابطال دسته چک نمود و از راه قانونی و قضایی مناسب جلوی سو استفاده‌های آتی را گرفت.

وکیل ابطال چک (مشاوره حقوقی ابطال چک) گروه وکلای آنی

نمونه آرای وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی خواهان به طرفیت خواندگان به خواسته ابطال یک فقره چک بانک م. به شماره … مورخ 1392/3/4 جاری 0107312199000 به ‬نام مؤسسه اعتباری ق. و مطالبه 60.000.000 ریال وجه چک از بانک م. خواهان مدعی است به جای وجه نقد این چک را از مؤسسه ق. دریافته و مشخص نیست چک را خرج نموده یا مفقود شده است نماینده مؤسسه ق. مدعی است به جای وجه نقد مؤسسه این چک‬ها را در اختیار خواهان قرارداده است و بانک م. طی دفاعیه تقاضای رد دعوی را نموده است دادگاه بنا به مراتب فوق از آنجا که چک وفق مقررات صادر و به گردش در آمده حکم سند تجاری لازم ‬الاجرا را دارا است که دارنده آن حق مطالبه وجه را دارد علی‬ الاصول چک‬های جاری قابلیت ابطال را نداشته به اعتبار اوصاف خاص اسناد تجاری و تسهیل در گردش و عنایتاً به اظهارات خواهان که قطع و یقین از وضعیت این چک بی ‬اطلاع است موجبی بر اجابت خواسته خواهان نیست به‬ لحاظ عدم ثبوت و عدم احراز حقانیت خواهان مستنداً به ماده 1257 قانون مدنی حکم به بطلان دعوی خواهان صادر این رأی حضوری ظرف 20 روز از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای الف.ر. علیه بانک م. از دادنامه شماره 364 مورخ 1393/4/31 شعبه 213 دادگاه عمومی حقوقی تهران که به ‬موجب آن راجع به دعوای تجدیدنظرخواه مبنی بر ابطال یک فقره چک صادر شده از بانک م. ایران به شماره … -1392/3/4 به نام مؤسسه اعتباری ق. به لحاظ مفقود گردیدن چک نزد وی با توجه تعیین تکلیف چک‬های مفقودی در ماده 14 قانون صدور چک و عدم جواز قانونی بطلان چک استنادی حکم به بطلان دعوای طرح شده صادر گردیده است با دقت در محتویات پرونده نظر به اینکه تجدیدنظرخواه ایراد و اعتراض موجهی که نقض دادنامه را ایجاب نماید به عمل نیاورده و از حیث رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز ایراد و اشکالی به دادنامه موصوف به نظر نمی‌رسد بنابراین به استنادماده 358 قانون آئین دادرسی دادگاه‬های عمومی و انقلاب در امور مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه تجدیدنظرخواسته عیناً تأیید می‌گردد این رأی قطعی است.

وکیل متخصص ابطال چک تهران مشاوره حقوقی ابطال چک تهران گروه وکلای آنی سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری 09122274983 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)