خدمات حقوقی

وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران,مشاور حقوقی مهریه منطقه یک ۱تهران

وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران

سلام سید سجاد میرکاظمی هستم وکیل پایه یک دادگستری و (وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران۰۰

) در این مطلب در مورد وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران-مشاور حقوقی مهریه منطقه یک ۱تهران صحبت میکنیم .

با بهره گیری از وکیل متخصص مهریه با ارامش بیشتر در جلسات حاضر شوید.عهلغاهلرعغتارذ

راهای ارتباطی :۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳-ایتا-روبیکا-بله -پیامک-تلگرام و…وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران-مشاور حقوقی مهریه منطقه یک ۱تهران

وکیل مهریه شخصی است مسلط به قوانین و مقررات و آیین نامه ها و بخش نامه های سازمان ثبت اسناد و املاک آیین نامه اسناد رسمی لازم الاجراو بخش نامه های آن. و همچنین وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران-مشاور حقوقی مهریه منطقه یک ۱تهران با احاطه بر  قانون مدنی در بخش خانواده و همچنین قوانین حمایت و خانواده و سایر قوانین اخیر التصویب مثل قانون پنج ساله ششم توسعه و … تلاش در جهت احقاق حقوق موکل (زوج یا زوجه ) حسب مورد مینماید. وی با تسلط و احاطه و شناخت رویه ادرات بهترین دفاع را حسب مورد جهت توقیف اموال و مزایده و… در کوتاه ترین زمان ممکن مینماید. وکیل مهریه منطقه یک ۱ تهران-مشاور حقوقی مهریه منطقه یک ۱تهران با شناخت دوایر ثبت اسناد و واحدهای ذی ربط و تسلط بر نحوه مدیریت زمان و پیگیری مکفی بهترین تصمیم را جهت توقیف اموال زوجه و یا رفع توقیف از  اموال زوج مینماید.

—————————————-

وکیل متخصص  مهریه اذعان مینماد:خوب است بدانیم زن می تواند با مراجعه به دادگاه خانواده یا دایره اجرای ثبت مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج مهریه خود را مطالبه کند.

اگر مهریه وجه نقد یا در حکم نقد مانند سکه و طلا باشد زن با در دست داشتن سند رسمی ازدواج می تواند به دفتر ازدواج و سپس دایره اجرای ثبت (مستقر در اداره ثبت اسناد محل وقوع ازدواج) مراجعه و در فرم های خاصی که در آن دایره موجود است تقاضای شروع عملیات اجرایی کند. البته به میزان نیم عشر یا ۵ درصد هزینه اجرایی پرداخت می نماید که بعدا این هزینه از شوهر اخذ خواهد گردید.البته اخیرا این ۵ درصد ابتدا اخذ نمیگرددو درصورت شناسایی اموال از محل آن دریافت میشود.

اجراییه به شوهر ابلاغ می شود و به او ۱۰ روز مهلت داده خواهد شد تا طلب همسرش را پرداخت کند. در صورتی که شوهر در این مدت دین خود را نپردازد زن می تواند با معرفی اموال و دارایی شوهر به اجرای ثبت، تقاضا کند اموال او توقیف شود و همین طور زن می تواند مطالباتی را که شوهر از اشخاص دیگری دارد و یا موجودی حساب های بانکی او را توقیف کند. زوجه  همچنین می تواند تقاضای توقیف حقوق شوهر را از سازمان ها و موسسه های دولتی و یا خصوصی داشته باشد و تا میزان یک چهارم حقوق (مادام که شوهر متاهل است) و نیز یک سوم آن را (در صورتی که زن و شوهر از یکدیگر جدا شوند و تا زمانی که شوهر زن دیگری اختیار نکرده) توقیف کند.

اگر مهریه سکه یا طلا باشد و شوهر نتواند اصل آن را بپردازد، قیمت روز مطالبه آنها (روزی که زن آن را از طریق اجرای ثبت و یا دادگاه مطالبه می کند) ملاک اجرای قانونی حکم است. اگر سند ازدواج رسمی نباشد، زن برای مطالبه مهریه خود باید از طریق تسلیم دادخواست به دادگاه اقدام کند.

همچنین زوجه می تواند با ارایه دادخواست حقوقی به دادگاه ویژه خانواده، مهریه خود، هزینه ابطال تمبر و حق الوکاله وکیل را مطالبه نماید و همزمان تقاضای توقیف اموال همسرش را نیز بنماید.

در صورت ناتوانی زوجه از پرداخت هزینه دادرسی وی می تواند دادخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی را به پیوست دادخواست مهریه ارایه دهد که دادگاه بدوا به این خواسته رسیدگی و سپس به خواسته اصلی می پردازد. بدیهی است زوجه در صورت اثبات اعسار، از پرداخت هزینه دادرسی معاف خواهد بود.

پس از مطالبه مهریه توسط زن اگر مرد مدعی باشد که قبلا مهریه را پرداخت نموده است می تواند حسب مورد با تقدیم لایحه پاسخ به ادعای مطالبه مهریه به دادگاه (در صورتیکه مطالبه مهریه زا دادگاه صورت گرفته باشد) یا تقدیم دادخواست ابطال اجراییه (در صورتیکه مطالبه از طریق اداره اجرای ثبت صورت گرفته باشد) به مطلوب و مقصود خود برسد.

سیدسجاد میرکاظمی۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳معاون حقوقی دبیر کارگروه صلح وسازش مجمعجهانی سادات

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)