خدمات حقوقیمشاوره حقوقیمقالات حقوقیمقاله کیفری

وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر مشاور حقوقی در خصوص مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده09122274983

نزدیکی کشور ما به کشورهایی  در شرق (همچون افغانستان و پاکستان) موجب شده است تا سالانه حجم زیادی از پرونده‌های مربوط به مواد مخدر در دادگاه‌های کشور بررسی گردد. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد خواسته  و یا نا خواهسته  درگیر این مسئله شده و بخش اعظمی از زمان خود را در این پروسه از دست می‌دهند. به همین دلیل نیز همراهی وکیل مواد مخدرمتخصص  زبده و توانمند  می‌تواند برای اثبات بی‌گناهی و یا کم کردن میزان مجازاتتان مؤثر باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با پرونده‌های مربوط به مواد مخدر آشنا سازیم.

وجود مواد مخدرشیمیایی صنعتی و سنتی، تأسیس آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه های  مختلف موجب شده است تا تعداد زیادی از افراد در دام اعتیاد اسیر شوند. به صورت کلی می‌توان جرائم مربوط به مواد مخدر را در چند بخش تقسیم‌بندی کرد. مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، فروشندگان و بحث مربوط به قاچاق مواد مخدر.

انواع پرونده‌های موجو پیرامون مواد مخدر

پرونده‌های مرتبط با  مواد مخدر، عموماً پرونده‌های سنگین و پیچیده ای  بوده و به دلیل بالا بودن میزان مجازات، تبعات زیادی برای فرد . خانواده اش  به همراه دارد. به همین دلیل، در صورتی که فردی نتواند بی‌گناهی خویش را در دادگاه ثابت نماید، ممکن است بی دلیل سال‌های زیادی از عمر خود را در کنج زندان سپری کرده و یا حتی به مرگ محکوم شود. به همین دلیل نیز ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که با چنین مسئله‌ای مواجه شدید، حتماً با وکیل مواد مخدر درگروه وکلای آنی وکیل مشورت نمایید.

فلذا  نیز بخش اعظمی از پرونده‌های مربوط به مواد مخدر، در استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور دیده می‌شود. اما این مسئله را نمی‌توان انکار کرد که تأسیس آشپزخانه‌های تولید مواد مخدر صنعتی از جمله شیشه و هرویین  موجب شده است تا بسیاری از استان‌ها درگیر این مسئله باشند. شیشه، کوکائین، گل، ماری جوانا، تریاک، قرص‌های روان‌گردان و هروئین، از جمله مواد مخدری هستند که بیشتر از سایرین در ایران یافت می‌شوند.

ویژگی‌های وکیل متخصص مواد مخدر

وکیل متخصص  و زبده  مواد مخدر باید دارای ویژگی هایی باشد که از مهم ترین این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. وکیلی که انتخاب می کنید باید در زمینه مواد مخدر قوانین بخش نامه ها و آیین نامه ها  تخصص و مهارت زیادی داشته باشد.
  2. وکیل باید از رویه  پرونده های مربوط به مواد مخدر آگاهی کامل را داشته باشد و علاوه بر این با راه های که پرونده سریع تر به نتیجه برسد نیز آشنایی کامل را داشته باشد.
  3. وکیل زبده  مواد مخدر باید بتواند از کلیه استنادات قانونی و مدارک و اسناد معتبر برای احقاق حقوق موکل خود استفاده نماید و میزان مجازات وی را تا حد زیادی کاهش دهد.
  4. بهترین وکلای مواد مخدر می توانند در مواردی خاص حکم برائت موکل خود را از دادگستری اخذ نمایند که برای این کار وکیل باید بتواند از ادله ای معتبر و مناسب استفاده نماید.
  5. یکی از مهم ترین ویژگی های وکیل مواد  مسئولیت پذیری وی است. وکیلی که دارای حس مسئولیت پذیری باشد در همه جلسه های دادرسی سر موقع حاضر می شود و پرونده ای را که وکالتش را به عهده گرفته است به بهترین شکل ممکن مورد بررسی قرار می دهد و از هیچ اقدامی برای رسیدن به موفقیت و کاهش مجازات دریغ نمی کند.
  6. وکیل متخصص و زبده مواد مخدر باید چه خدمات حقوقی را به موکل خود ارائه دهد ؟
  • الف-تخفیف  و کاهش در مجازات ( وکیل می تواند با استفاده از مدارک و ادله کافی تا حدودی مجازات موکل خود را کاهش دهد.)
  • ب-کاهش مجازات حبس
  • ج-تبدیل مجازات کیفری مجرم به جزای نقدی
  • د-گرفتن حکم تعلیق مجازات
  • ه-گرفتن حکم تعلیق اجرای مجازات
  • و-اثبات جرم مشمول به مرور زمان ( جرم هایی که مشمول زمان می شوند اغلب دارای مجازات کمتری می باشند ولی به این نکته توجه داشته باشید که اثبات چنین موضوعی بدون کمک گرفتن از وکیل مواد مخدر کار نسبتا دشواری می باشد)
  • تلاش جهت تبرئه کردن متهم در مرحله تجدید نظر پرونده
  • قبولی در دیوان عالی کشور در مرحله اعاده دادرسی
  • تلاش جهت تبرئه کردن متهمین در مرحله فرجام خواهی
  • اخذ حکم آزادی مشروط
  • عفو مقام معظم رهبری
  • وکیل مواد مخدر

وکلای مواد مخدر نیازمند داشتن تجربه در این زمینه هستند. داشتن علم و دانش بالا در این زمینه بسیار مهم و ضروری است. به دلیل حساس بودن پرونده‌های مربوط به مواد مخدر و بالا بودن میزان مجازات آن، بهره‌گیری از تجربیات وکیل زبده، واجب است. از جمله ویژگی‌های وکیل مواد مخدر، داشتن اطلاعات بالا در زمینه انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و همچنین اعتمادبه‌نفس برای دفع از موکل و بیان صریح در دادگاه است

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)