خدمات حقوقی

وکیل و مشاور مالیاتی

وکیل و مشاور مالیاتی کیست؟

شخصی است توانمند و با تجربه و مسلط به قوانین و آیین نامه های مختلف حوزه دارایی و مالیات که توسط سازمان امور مالیاتی که زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است میباشد. وی با تمرکز و با توجه به شناختی که از رویه و نص قوانین دارد و نیز با بهره گیری از توانمندی حسایداران و … بهترین دفاع و تصمیم را اتخاذ میکند.

گروه وکلای آنی وکیل متشکل از وکلای متخصص و برجسته در حقوق خصوصی و حقوق کیفری که در زمینه های مختلف کار و فعالیت میکنند. و در حوزه های مختلف و مخصوصا نوین اقدام به اخذ پرونده  میکنند.وکیل و مشاور مالیاتی با علم و دانش در حوزه های مختلف حقوقی و با تسلط در قوانین و مقررات و آیین نامه ها و بخش نامه های مالیاتی بهترین نوع دفاع را د ر جهت پرونده های مالیاتی گام بر میدارند.

شماره تماس وکیل و مشاور مالیاتی :

جهت هماهنگی و ارجاع به متخصصین امر با شماره 09122274983 سید سجاد میرکاظمی تماس حاصل فرمایید.

آدرس وکیل و مشاور مالیاتی:

ضلع شمالی میدان رسالت خیابان نیرو دریایی خ شهدای گل شرقی پلاک 43 طبقه 2 واحد 4

وکیل و مشاور مالیاتی

تفاوت بین CPA و وکیل مالیاتی

حسابداران رسمی (CPA) و وکلای مالیاتی هر دو حرفه ای هستند که می توانند به نیازهای مالیاتی شما رسیدگی کنند. تفاوت اصلی بین این دو این است که، در حالی که یک CPA در رسیدگی به پیامدهای مالی امور مالیاتی تخصص دارد، یک وکیل مالیاتی در رسیدگی به جنبه های قانونی مالیات تخصص دارد. در زمینه CPA در مقابل وکیل مالیاتی، هر نقش دارای مزایا و محدودیت‌های خود است. هر دو حرفه ای دارای حقوق خوب و چشم انداز شغلی عالی هستند.

استخدام یک CPA یا یک وکیل مالیاتی به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد. آیا نیاز به رسیدگی به جنبه های مالی مسائل مربوط به مالیات دارید یا یک برنامه مالیاتی بلند مدت ایجاد کنید؟ یک CPA استخدام کنید. با یک نبرد قانونی با خدمات درآمد داخلی (IRS) مواجه هستید یا به یک متخصص برای دفاع از خود در دادگاه نیاز دارید؟

یک وکیل و مشاور مالیاتی استخدام کنید.

CPA چیست؟

CPA ها متخصصان حسابداری دارای مجوز هستند که آزمون CPA تحت مدیریت AICPA را گذرانده اند. موسسه حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) با انجمن ملی هیئت های حسابداری دولتی (NASBA) برای برگزاری این آزمون و صدور مجوز هماهنگی می کند.

CPA بودن

اطمینان حاصل می کند که متخصصان شرایط لازم برای آموزش و تجربه هیئت حسابداری دولتی مربوطه خود را گذرانده اند. نقش CPA عمدتاً حول برآوردن نیازهای حسابداری و حسابداری مشتری می چرخد
، حسابرسی و مالیات.

مجوز آنها بیانگر صداقت و تخصص آنها در نگهداری و حسابرسی سوابق مالی و تهیه اظهارنامه مالیاتی است. در حالی که وکلای مالیاتی همچنین می توانند اظهارنامه مالیاتی را تهیه کنند، CPA ها به دلیل سال ها دانش و آموزش آنها دست بالا را دارند.

CPA ها می توانند برنامه ریزی مالیاتی کارآمدی را ارائه دهند
با به حداقل رساندن بدهی مالیاتی یک واحد تجاری در عین حصول اطمینان از انطباق قانونی. با درک گسترده یک واحد تجاری از طریق سوابق مالی آن، آنها مشاوره مالی روشنگری ارائه می دهند و به تصمیم گیری تجاری کمک می کنند.

به عبارت دیگر، CPA ها می توانند دفاتر حساب شما را مرتب نگه دارند، امور مالی شما را پیگیری کنند، تعهدات مالیاتی را انجام دهند، اظهارنامه مالیاتی را ثبت کنند و خدمات حسابرسی ارائه دهند. از آنجایی که آنها دارای تخصص مالی کامل هستند، حتی می توانند به مشتریان خود در مورد برنامه ریزی مالی مشاوره دهند تا منافع پولی قابل توجهی به همراه داشته باشند.

وکیل مالیاتی چیست؟

وکیل و مشاور مالیاتی یک وکیل واجد شرایط در آزمون وکالت است که در جنبه حقوقی مالیات تخصص دارد. با داشتن تخصص گسترده در قانون مالیات، وکلای مالیاتی بهترین گزینه شما برای رسیدگی به هرگونه موضوع حقوقی بالقوه مرتبط با مالیات هستند. آنها می توانند از پرونده شما در دعاوی مالیاتی مربوط به مسائل ارث، اتهامات فرار مالیاتی، بی نظمی در پرداخت مالیات یا مالیات کسر شده دفاع کنند.
اختلافات و غیره

با داشتن دانش کامل از قوانین مالیاتی فدرال، یک وکیل مالیاتی برای دفاع از شما در اختلافات مالیاتی با IRS مجهزتر است. هم CPAها و هم وکلای مالیاتی می توانند به درستی نماینده شما در اختلافات IRS باشند، اما چیزی که دومی را متمایز می کند، تخصص آنها در رسیدگی به امور حقوقی است.

برخلاف CPA ها، از آنجایی که آنها در مراحل قانونی متخصص هستند، می توانند اطلاعات حساس شما را پنهان نگه دارند. اگر به کمک حقوقی حرفه ای با IRS نیاز دارید یا به طور مداوم اخطارهای وصول بدهی را برای فرار مالیاتی دریافت می کنید
، استخدام یک وکیل مالیاتی بسیار کمک خواهد کرد. آنها در مذاکره و ایجاد استدلال حول نتیجه مطلوب متخصص هستند.

به غیر از مالیات، وکلای مالیاتی در زمینه‌های دیگری مانند برنامه‌ریزی املاک، ادغام و تملک نیز تخصص دارند.
، دعاوی حقوقی، حسابرسی، تجدید نظر و غیره

CPA در مقابل اینفوگرافیک وکیل مالیاتی
اینفوگرافیک‌های زیر ویژگی‌های متضاد CPA در مقابل وکیل مالیاتی را نشان می‌دهند و حقوق، فرصت‌های شغلی، مهارت‌ها و الزامات آموزشی را نشان می‌دهند.

مثال زندگی واقعی
کسب‌وکارها یا افراد اغلب با سؤالات گیج‌کننده‌ای در رابطه با افزایش ناگهانی مالیات توسط دولت مواجه می‌شوند. یک CPA یا وکیل مالیاتی می تواند اطلاعات روشنگری را برای مقابله با پیامدهای مالی چنین افزایش هایی ارائه دهد.

دولت ایالات متحده اخیراً از افزایش مالیات بر افراد ثروتمند آمریکایی برای تأمین بودجه یک طرح رفاهی خبر داده است. نرخ مالیات بر سرمایه خانوار را به 39.6 درصد افزایش می دهد. کسب و کارهای خانوادگی، مزارع و برنامه ریزان املاک و مستغلات در مورد اینکه چگونه بر امور مالی آنها تأثیر می گذارد، نگران هستند.

برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند از کمک یک CPA یا وکیل مالیاتی برای درک مفهوم افزایش مالیات برای محافظت در برابر تأثیر آن استفاده کنید.

در انتخاب وکیل مالیاتی باید چه نکاتی را زیر نظر داشت؟

دخیل نکردن مسایل مالی در مشاوره ای که وکیل ترتیب میدهد اولین نکته مهمی است که باید توجه داشت و بدون در نظر گرفتن جنبه مالی کلیه ابعاد ، از همه لحاظ پرونده مشتری خود را مورد بررسی قرار دهد.
به نتیجه رساندن عملیات مالیاتی با حداقل هزینه و ارایه مفید ترین پیشنهاد ها یه شرکت مریوطه یکی از مهمترین فاکتور های یک وکیل مالیاتی درجه یک میباشد.
یکی از دیگر ویزگی های وکیل مالیاتی خوب در کنار صداقت خود، باید شرایطی برای مشتری یه وجود بی آورد کهدر تصمیم گیری وکیل مالیاتی آزادانه اظهار نظر بکند و قبل از عقد قرارداد پیشنهاد ها و برنامه خود را به مشتری ارائه نماید و درصورت رضایت مشتری عقد قرارداد صورت گیرد.
توجه نداشتن و تاثیر ندادن مسایل مالی پروژه در سطح کیفی مشاوره یکی از مهمترین نشانه های داشتن رفتار حرفه تی در وکیل مالیاتی میباشد که یه هیچ نباید در کار او تفاوتی ایجاد کند. اینکه وکیل مالیاتی خوب و با تجربه از ارتباط مناسبی با اداره های دارایی دارد شکی وجود ندارد اما گقته هایی مثل این که امکان نفوذ به هیئت های مالیاتی وجود دارد و یا ارائه تضمین برای انجام پرونده ، کار بسیار اشتباه می باشد که وکیل نباید این اجازه رو یه خود یدهد یه دلیل اینکه به دور از اخلاق حرفه ای میباشد.
احتمال برنده شدن در مشاوره مالیاتی توسط وکیل بصورت واقع بینانه بابد اعلام شود و چنانچه پرونده از لحاظ قانونی وجاهتی ندارد وکیل موظف است با صرف کمترین هزینه پرونده را برای مودی به موفقیت برساند.

انواع تخصص وکیل مالیاتی

با تخصصی شدن علم حسابداری و مالیاتی وظایف وکلای مالیاتی هم مجزا گردیده است و وکلای مالیاتی همانند وکلای حقوقی در مسائل مختلف شرکتها بصورت تفکیک شده ارائه خدمات می نمایند.

وکیل مالیاتی عملکرد

یک وکیل مالیاتی عملکرد متخصص در امور بهای تمام شده و موارد اظهارنامه سالیانه است و از لحاظ تئوری دارای تسلط زیادی به قانون مالیات های مستقیم دارد که در موضوع وکلات مالیاتی مهم ترین وکیل عنوان می شود.

وکیل مالیاتی لایحه

وکیل لایحه همانطور که از نامش مشهود است متخصص در خصوص لایحه نویسی و مکاتبات می باشد که تخصص این افراد هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، در حالی که خیلی از مدیران نقش چنین وکلایی را کم اهمیت تلقی می نمایید اما باید خدمتتان عرض کنیم در برخی موارد که کار دفاع مالیاتی شرکت به شورای عالی مالیاتی یا هئیت 251 مکرر و دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود نقش آنها بسیار با اهمیت می باشد.

وکیل و مشاور مالیاتی=سید سجاد میرکاظمی 09122274983 ،کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی و متخصص حوزه امور مالیاتی

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)