خدمات حقوقی

وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی) وکالت تخصصی

وکیل کلاهبرداری در تهران اذعان داشته یکی از موضوعات بسیار مهم که در کل دنیا مبتلابه است. موضوع جرم کلاهبرداری است.به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی و تورم نظام گسیخته بعضی از افراد بعضا متفکر بجای برنامه ریزی های گسترده و متمرکز جهت ایجاد یک کسب و کار قانونی و صححیح و شرعی جهت یک شبه پولدار شدن گام بر میدارند.و بمرور زمان قانون گذار ما در مجلس شورای اسلامی با بررسی رفتارهای مادی و سونیت های مجرمانه اقدام به تدوین و جرم انگاری عنصر قانونی کلاهبرداری در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا،اختلاس و کلاهبرداری نمود.وکیل خیلی اثر مستقیم دارد.وکیل متخصص کیفری با دانش حقوقی و همچنین مهندسی بهترین نوع دفاع را از موکل خویش مینماید.وکالت تخصصی عالی است.وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی) مهم و موثر است.

گروه وکلای آنی وکیل با بهره گیری از متخصصین و وکلای متبحر و متخصص خویش در حوزه حقوق کیفری بابهره گیری از دانش فوق العاده خویش بهترین زاویه نگاه را جهت احقاق حقوق موکل مینماید.وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی) یک انتخاب بهینه است.وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی) موثر است.

وکیل کلاهبرداری گروه وکلای آنی وکیل با علم بر عناوین خاص کیفری و عناصر مادی، و قانونی، و معنوی جرم و اشراف بر موضوع بهترین دفاع را جهت حقوق موکل خویش مینماید.

وکیل کلاهبرداری در تهران وکیل جرایم اقتصادی

سید سجاد میرکاظمی وکیل درجه یک دادگستری- 09122274983-متخصص جزا و جرم شناسی -پذیرش دعاوی مختلف کیفری و حقوقی-وکیل جرایم اقتصادی

کلاهبرداری چیست؟

وکیل متخصص گروه وکلای آنی وکیل اظهار میدارد: هرگاه شخصی با توسل به وسایل متقلبانه و غیرواقعی مردم را بفریبد  و موجب بردن و از بین  مال (منقول یا غیر منقول )دیگری شود، جرم کلاهبرداری به وقوع می پیوندد.

وکیل کلاهبرداری در تهران   گروه وکلای آنی وکیل که در حوزه حقوق کیفری بررسی و مطالعاتی انجام داده است: کلاهبرداری از جرایم مقیّد به نتیجه و مرکّب است. جرم مقيد جرمی است كه قانونگذار برای تحقق آن نتيجه خاصی را معين و مشخص  نموده است که  این نتیجه خاص متضرر شدن بزه دیده  (قربانی) و كسب منفعت برای مرتكب است.

به علاوه خاطر نشان میگردد: کلاهبرداری جرم مرکب است. یعنی، جرمی است که عنصر تشکیل دهنده آن از چند عمل ترکیب یافته باشد که هریک به تنهایی جرم کلاهبرداری نبوده ولی در کنار هم باعث تحقق جرم کلاهبرداری می شوند.

-دو عنصر اصلی تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری توسل به وسایل متقلبانه و فریب است.

  • 1-توسل به وسایل متقلبانه می تواند از ابتدا ساختگی (از قبیل سند) و یا خالی از وجه (مانند چک) باشد.
  • 2-فریب در واقع غفلت و عدم آگاهی مالک است. پس زمانی یک جرم، کلاهبرداری محسوب می شود که عنوان ماهیت فریب وجود داشته باشد.

وکیل کلاهبرداری در تهران

انواع کلاهبرداری

مشاور و نگارنده گروه وکلای آنی وکیل کلاهبرداری به ۲ نوع ساده و مشدّد تقسیم می شود. میزان حبس مجازات کلاهبرداری مشدّد ۲ تا ۱۰ سال می باشد که برای تحقق آن باید یک یا چند مورد از سه مورد زیر وجود داشته باشد:

  • اولا-شخصی که کلاهبرداری کرده است، کارمند دولت یا یکی از مؤسسات عمومی باشد.
  • دوما-مرتکب، کارمند دولت یا مؤسسات عمومی نیست امّا سِمَت کارمند دولت را جعل کند.
  • ثالثا-کلاهبرداری را از طریق رسانه های ارتباط جمعی مثل رادیو، تلویزیون و روزنامه به انجام برساند.

اگر هیچ یک از موارد بالا وجود نداشته باشد، کلاهبرداری از نوع ساده است و مجازات آن یک تا ۷ سال حبس می باشد.

وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی) حرفه ای است.

حکم برخی از مصادیق کلاهبرداری

برخی مصادیق کلاهبرداری را وکیل کلاهبرداری گروه وکلای آنی وکیل به شرح ذیل گردآوری مینماید:

الف-ورشکستگی به تقصیر:

مشاور حقوقی متخصص گروه وکلای آنی وکیل اشاره دارد که: ورشکستگی به تقصیر مثل اقدام تاجر به انجام خریدهایی بالاتر یا فروش هایی نازل تر از قیمت روز، به قصد تأخیر انداختن ورشکستگی (مواد ۵۴۱ و ۵۴۲ قانون تجارت) است که شباهت کمتری هم با کلاهبرداری دارد امّا مجازات آن ۶ ماه تا ۲ سال حبس است.

ب-ورشکستگی به تقلب:

تاجر ورشکسته ای را در نظر بفرمایید، که اسناد و دفاتر خود را مفقود می کند یا از طریق معاملات صوری اموالش را می فروشد و یا آن ها را مخفی می کند و با هر فرضی از طریق تقلب، خودش را به میزانی بدهکار جلوه می دهد که درحقیقت نیست، در این صورت این تاجر مرتکب جرم ورشکستگی به تقلب شده است؛ که ماهیتاً شبیه کلاهبرداری می باشد. مجازات ورشکستگی به تقلّب، مطابق ماده ۶۷۰ قانون مجازات اسلامی ۱ تا ۵ سال حبس می باشد.

تعدی نسبت به دولت:

*تعدی به معنای نوعی  دست درازی است. این جرم نیز تفاوت قابل توجهی با کلاهبرداری ندارد.

تعدی نسبت به دولت در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی اینگونه توضیح داده شده است:

وکیل متخصص و مجرب گروه وکلای آنی وکیل:اگر مدیران و کارکنان سازمان ها، ادارات، شوراها، شهرداری ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و یا وابسته به دولت، نهادهای انقلابی، بنیادها و به طور کلی اعضا و کارکنان قوای سه گانه و همچنین نیروهای مسلح و مأمورین به خدمات عمومی اعم از رسمی و غیررسمی، وجوه، اموال و اسناد دولتی و عمومی را مورد استفاده غیرمجاز قرار دهند، متصرف غیرقانونی شناخته می شوند؛ که علاوه بر جبران خسارت وارده و پرداخت اُجرت المثل، به شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می شوند.

++همچنین علاوه بر موارد بالا، دسیسه و تقلّب در کسب و تجارت، تبانی و معاوضه برای بردن مال غیر، انتقال مال غیر بدون مجوز قانونی، تبانی در معاملات قانونی، کلاهبرداری در امور ثبتی و کلاهبرداری در شرکت ها نیز ماهیتاً فرقی با کلاهبرداری ندارند و از شکل های خاص جرم کلاهبرداری می باشند.وکیل کلاهبرداری در تهران

البته با توجه به دنیای امروز نمی شود از انواع کلاهبرداری اینترنتی و همچنین کلاهبرداری پیامکی و شیوه های مختلف آن نیز بگذریم.وکیل کلاهبرداری در تهران

عناصر جرم کلاهبرداری

هر جرمی شامل ۳ عنصر می باشد:

  • 1-قانونی
  • 2-مادی
  • 3-روانی

وکیل کلاهبرداری در تهران ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، عنصر قانونی جرم کلاهبرداری می باشد.

طبق ماده ۱ قانون نام برده، هر کس از راه حیله و تقلب، مردم را به وجود شرکت ها، تجارتخانه ها، کارخانه ها، مؤسسات موهوم و یا به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیرواقعی امیدوار نماید یا از حوادث و پیش آمدهای غیرواقعی بترساند و یا اسم و یا عنوان مجعول (جعلی) اختیار کند و به هر طریقی مال دیگری را ببرد، کلاهبردار محسوب می شود.

وکیل کلاهبرداری در تهران شرط تحقق جرم آن است که سوء نیت با ارتکاب رفتار خاصی به مرحله فعلیت برسد. پس فعل (جنبش و حرکتی از طرف فاعل) و ترک فعل (امتناع از تکلیفی که قانون گذار تعیین کرده است) که سوء نیت مجرمانه را به مرحله فعلیت می رسانند، عنصر مادی جرم را تشکیل می دهند. به این ترتیب، توسل به وسایل تقلّبی، عنصر مادی کلاهبرداری محسوب می شود.

برای تحقق جرم، باید بین فعل یا ترک فعل مجرمانه و خواست و اراده فاعل، یک وجه مشترک وجود داشته باشد، که آن وجه مشترک، سوء نیت فاعل و یا به عبارتی عنصر روانی (معنوی) که سومین عنصر تحقق جرایم است، می باشد.

بنابراین برای این که شخص، کلاهبردار شناخته شود باید رفتار و عملکردش (عنصر مادی) همراه با سوء نیت (عنصر معنوی) باشد.وکیل کلاهبرداری در تهران

وکیل کلاهبرداری در تهران

مجازات کلاهبرداری ساده و مشدد

  • وکیل کلاهبرداری در تهران مجازات کلاهبرداری از نوع ساده: یک تا هفت سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل مال برده شده، می باشد.
  • در کلاهبرداری مشدد که شخص کلاهبردار باید یک یا چند مورد از شرایط سه گانه که پیش تر به آن پرداختم را داشته باشد، به مجازات حبس از ۲ تا ۱۰ سال و انفصال ابد از خدمات دولتی (ممنوعیت کارمند از شغلی که به سبب آن مرتکب جرم شده است) و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که کلاهبرداری کرده است، محکوم می شود.

کلاهبرداری از طریق فروش (انتقال یا رد) مال غیر

از رایج ترین جرائم مربوط به کلاهبرداری است که در آسا وکیل با پرونده های زیادی در این زمینه دست و پنجه نرم کرده ام.

کلاهبرداری و فروش مال غیر در کرج (و سایر شهرها) یکی از صورت های خاص جرم کلاهبرداری است.

طبق ماده ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر، اگر کسی مال غیر را با دانستن این موضوع که مال غیر (مال دیگری) است بدون مجوز قانونی به دیگری منتقل کند، کلاهبردار محسوب می شود. حال آن که انتقال چه عین باشد چه منفعت.

مجازات کلاهبرداری از طریق انتقال یا رد مال غیر

براساس تجربه عرض می کنم، معمولاً حکم کلاهبرداری و فروش مال غیر، مجازات یک تا هفت سال حبس و جزای نقدی معادل مال برده شده و پس دادن مال به مالک اصلی را در پی دارد.

وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی)
وکیل کلاهبرداری در تهران (دفاع و پیشبرد پرونده با دانش مهندسی و حقوقی)

وکیل کلاهبرداری در تهران  سید سجاد میرکاظمی وکیل درجه یک دادگستری- 09122274983-متخصص جزا و جرم شناسی -پذیرش دعاوی مختلف کیفری و حقوقی

3.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)