خدمات حقوقیمقالات حقوقی

وکیل کلاهبرداری کوئست اینترنشنال (کیو.آی)

وکیل کلاهبرداری کوئست اینترنشنال (کیو.آی) با سلام و درود خدمت دوستان گرامی امروز میخواهیم پیرامون کلاهبرداری های نوین از طریق عضوگیری در شرکت های هرمی گفت و گو کنیم.گلدکوئست Gold quest چیست؟

کلاهبرداری گلدکوئستی
کلاهبرداری گلدکوئستی

گروه وکلای آنی وکیل این افتخار را دارد که در این زمینه(( وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest))بصورت فوق تخصصی گام برداشته و با حضور وکلای متبحر در این زمینه فعالیت مینماید.گلدکوئست Gold quest چیست؟ وکیل کلاهبرداری کوئست اینترنشنال (کیو.آی)

وکیل متخصص با شناخت دقیق ماهیت جرم و شگردهای جذب افراد وعده های کذایی همچون گارانتی و… در این مسیر کیفری گام بر میدارند.

سید سجاد میرکاظمی متخصص جرایم هرمی ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳-پانزی کلاهبرداری گلدکوئست – وکیل کلاهبرداری گلدکوئست وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest وکیل کلاهبرداری کیونت Q-NET یونیک فاینانس=unique finance یونیک فاینانس

جهت تشحیذ ذهن دوستان گرامی  عضو گیری در شرکت های هرمی مثالی از یکی از شرکت های غیر قانونی که در کشور فعالیت نموده و افراد و لیدرهایش از این طریق میلیون ها میلیون از ثروت افراد را چپاول نمودند و نحوه فعالیتش را تحلیل میکنیم. وکیل کلاهبرداری کوئست اینترنشنال (کیو.آی)

درباره کوئست اینترنشنال (QI) چه می دانید؟

ت ۱۱ صبح بود که موبایلم زنگ خورد. شمارش برام ناآشنا بود. “الو … بفرمایید.” “سلام .چطوری؟” صداش کمی برام آشنا بود ، اما نمیدونستم کیه “خوبم ، شما؟” “بی معرفت دیگه دوست قدیمی تو نمیشناسی! بابا منم عمران ، گفتم یه زنگ به دوست قدیمیم بزنم ببینم کجاست و چیکار میکنه” …
پس از ده دقیقه صحبت کردن با عمران و تعریف کردن از کارش که تو اراک هست و درآمد خوبی داره خدا را شکر کردم که بالاخره یکی دیگه از دوستام هم تونسته شغل مناسبی پیدا کنه.
چند روز بعد عمران دوباره تماس گرفت و گفت: “شرکتی که توش کار میکنم داره نیرو میگیره ، منم چون میدونستم تو بیکاری و هم اینکه خودم اینجا تنهام و یه همشهری اگه اینجا باشه دیگه احساس تنهایی نمی کنم بهت زنگ زدم” ازش تشکر کردم و گفتم “خیلی با معرفتی که به فکر دوستت هستی” و قرار شد با یکی از مهندسان برای استخدام من تو شرکت صحبت کنه تا راحتتر بتونم استخدام بشم.
۱ روز بعد تماس گرفت و گفت برای با مهندس صحبت کردم و هر چه سریعتر باید خودمو برای مصاحبه برسونم و قرار شد قبل از حرکت به سمت اراک باهاش تماس بگیرم تا هماهنگی های لازم را انجام بدیم.
توی ترمینال دوباره با عمران تماس گرفتم تا بدونم رسیدم اراک ، کجا برم که عمران گفت مهندس برای کاری رفته دفتر شرکت تو تهران و تو بیا تهران منم از اراک حرکت میکنم بطرف تهران تا با هم بریم پیش مهندس.
بلیط اتوبوس اراک را با تهران عوض کردم و صبح رسیدم تهران و با عمران دوباره تماس گرفتم و گفت تو راه اراک-تهران هستش و چند ساعت دیگه میرسه تهران و باهام تماس میگیره کجا همدیگرو ببینیم. ساعت ۱۰ صبح عمران تماس گرفت و گفت بیا میدان صنعت من اونجا منتظرتم …
متن بالا قسمتی از اتفاقات برنامه ریزی شده برای وارد کردن من به شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) بود که در تازه ترین شگرد برای عضوگیری ، افراد را با وعده شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و درآمدی بالا به تهران می کشانند.
پس از مشاهده اینگونه شگردها در جذب افراد در شهرستان ها توسط شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) تصمیم به نگارش مقاله ای در این زمینه جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بخصوص قشر جوان گرفتم چون یکی از دلایل اصلی گرفتار شدن در این شبکه های هرمی ، عدم آگاهی از نحوه و شگردهای عضوگیری اینگونه شبکه های هرمی می باشد .
در این مقاله سعی میکنیم شما را با نحوه عضو گیری-ماهیت و نحوه شناسایی افراد گرفتار شده در این شبکه هرمی (کوئست اینترنشنال (QI)) و راه های مقابله با آن بیشتر آشنا کنیم تا دیگر شاهد گرفتار شدن افراد بخاطر عدم آگاهی آنها در اینگونه فعالیت ها و شبکه ها نباشیم.

نحوه عضو گیری شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) و شبکه های هرمی مشابه
این سیستم ها برای عضو گیری هیچگاه اسمی از بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ نمی آورند . حتی اسم تهران را هم نمی آورند . بلکه شخص را بسته به حرفه ای که دارد جذب میکنند . مثلا کسی را که از کامپیوتر سر در می آورد به بهانه کار در یک شرکت کامپیوتری و کسی که جوشکار است را به بهانه کار در یک کارگاه جوشکاری آن هم در شهری مثل اراک یا زنجان (بغیر از تهران) با درآمدی بالا دعوت به کار می کنند.
اما چگونه او را به تهران میکشانند ؟ ابتدا با توجه به آموزش هائی که دیده اند او را کنجکاو میکنند . به این گونه که پس از تماس گرفتن با شخص مورد نظر از او درباره کارش میپرسند . بعد وقتی شخص کار و درآمدش را گفت به او می گویند ای بابا ، تو داری برای سیصد هزار تومان در ماه کار میکنی ؟ مسلما شخص با این حرف تحریک میشود و می پرسد مگر تو چکار میکنی و چقدر درآمد داری ؟ اینجاست که شخص نتورکر با توجه به بیوگرافی و شناختی که از شخص دارد او را کنجکاو میکند و مثلا به او میگوید من در ماه هفتصد هزار تا یک میلیون تومان حقوق میگیرم و تازه بیمه هم هستم .
حال شخص به راحتی فریب میخورد و از دوستش می خواهد که اگر امکان دارد برای او هم کاری شبیه کار خودش دست و پا کند . اینجاست که شخص نتورکر از فالو (Follow) شکم سیری استفاده میکند و به او میگوید قول نمیدهم ولی اگر شد با مهندس صحبت میکنم . ( درباره فالو و انواع آن در ادامه توضیح می دهیم )
پس از چند روز با او تماس میگیرد و بعد از منت گذاشتن سر او می گوید با مهندس صحبت کردم و قبول کرد که تو را ببیند . باید مثلا به اراک بیایی تا با مهندس صحبت کنی . بعد وقتی شخص خواست راهی اراک شود سر بزنگاه با او تماس می گیرد و می گوید مهندس رفته تهران و من هم مجبور شدم با او بروم . تو هم به تهران بیا و مهندس را ببین از آنجا با هم به اراک می رویم . این نحوه کشاندن اشخاص درون دام شرکت های هرمی که یکی از آنها کوئست اینترنشنال (QI) است ، می باشد .
فعالان کوئست اینترنشنال (QI) و دیگر شرکت های هرمی پس از اینکه در تهران نتوانسته اند مشتری جذب کنند ، به شهرستان ها روی آورده اند تا فریب خوردگان به هر شیوه ممکن هفت هشت میلیون تومان تهیه کنند و در تهران ساکن شوند و خود افراد دیگری را به بهانه کار به تهران دعوت کنند به امید اینکه این روند ادامه یابد و آنها به آرزوهای مادی خود برسند.
آنها همینطور در تهران می مانند بدون اینکه بدانند بسیاری از وعده ها و حرف هایی را که خود می زنند یا به آنها زده شده دروغ است و واقعیت ندارد.
فعالان کوئست اینترنشنال (QI) جزوه هایی دارند که جواب همه سوالات و ابهامات را در آن می نویسند تا وقتی کسی را دعوت کردند و سوالات و ابهاماتی را پرسید حاضر جواب باشند. آنها حتی وقتی می خواهند با دوستان خود تلفنی حرف بزنند و دعوتشان کنند. متن را از قبل می نویسند تا هنگام حرف زدن جدی و مصمم جلوه کنند.
اما این فعالیت آن گونه که در ابتدا گفته می شود جلو نمی رود ، یک تا دو سال طول می کشد آن وقت می بینند با این همه زمان از دست رفته و دور از خانه بودن حتی اصل پول را هم به دست نیاورده اند چه برسد به سود آن.
معلوم نیست چگونه می خواهند هفت هشت میلیون قرض گرفته شده را پس دهد؟ در برابر این سوال خانواده در شهرستان که درآمد کارکردن در تهران کجا رفت هم جوابی وجود ندارد.

حقایقی درباره کاتالوگ و جلسه پرزنت یا معرفی در کوئست اینترنشنال (QI)
*در ابتدای جلسه پرزنت ، از یک کالای مصرفی مانند تلویزیون مثال می زنند ، اما از کالاها یا خدمات کمپانی کوئست اینترنشنال (QI) مثالی نمی زنند و با این کار ذهن فرد را به سمت مزیت های نتورک سوق می دهند.
*در جلسه پرزنت کمی هم در مورد شرکت های هرمی صحبت می کنند و قصدشان از این صحبت این است که در همان ابتدای کار ، خودشان را از شرکت های هرمی جدا کنند و حتی در آخر صحبتشان هم از فرد می پرسند که با توجه به اطلاعاتی که من در مورد شرکت های هرمی دادم ، آیا شرکت ما هرمی است؟
اما اصل قضیه: با این کار فرد خودش اقرار می کند که این شرکت هرمی نیست و حتی به فکرش هم در مراحل بعد، در این مورد سؤالی پیش نمی آید.
اما افراد نمی دانند که کار کوئست اینترنشنال (QI) هم یک کار هرمی زیرکانه است . در واقع آنها تورهای مسافرتی را در ایران و کشورهای هم سطح ما می فروشند که تقریبا ۹۸% مردم نمی توانند از این تورهای مسافرتی استفاده کنند ، پس کمپانی هزینه خرید آن ۹۸% را به راحتی صاحب می شود و اگر هم کسی پیدا شد و خواست یک سال از آن استفاده کند ، شرکت برایش کاری ندارد و آن را رزرو می کند (یعنی به جای آنکه فرد رزرو کند ، کوئست اینترنشنال (QI) برایش رزرو می کند)
بزرگترین حیله ای که در جلسه پرزنت یا معرفی زده میشود به شرح زیر است:
از فرد می پرسیند که فکر می کنی در چه مدت می توانی فقط و فقط ۲ نفر را به سیستم معرفی کنی و فرد که هنوز هیچ تجربه ندارد یک مدت در حدود یک ماه را تخمین می زند و با استفاده از حرف خود فرد به او پورسانت های ماهانه او را می گویند .
ماه اول۵۰۰ دلار، ماه دوم ۱۰۰۰ دلار، ماه سوم ۲۰۰۰ دلار و در آخر مجموع پورسانت های او را تقسیم بر۱۰ ماه می کنند و می گویند تو به طور متوسط تا بازنشستگی ماهانه ۱۳ میلیون تومان در آمد داری و بعد می گویند بیا بدبینانه تر حساب کنیم ، اصلا تو ۲ ماهه و تمام مجموعه ات ۲ ماهه ، ۲ نفر خودشان را بیاورند ، تو ماهانه به طور متوسط ۵/۶ میلیون پورسانت می گیری و حتی اگر ۴ ماهه ۲ نفر خودت را بیاوری و مجموعه ات هم همین طور ، تو ماهی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پورسانت می گیری .در اینجا از فرد می پرسند آیا کاری در بیرون سراغ داری که ماهانه اینقدر حقوق داشته باشه؟ و فرد که کاملا هیجان زده شده ، می گوید نه . تمام افراد پیش خود در این قسمت حساب و کتاب می کنند که اگر بدبینانه هم کار کنم ماهی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پورسانت می گیرم ، آنها برای برانگیختن حس طمع ورزی فرد پا را از این هم فراتر گذاشته و می گویند شرکت هنگامی که زیر مجموعه هایت به تعداد خاصی رسید دیگر برای شما درآمد ثابت ۲۰ میلیون تومان در ماه را در نظر میگیرد و شما میتوانید در این هنگام از فعالیت در شرکت خارج شوید اما شرکت ماهانه ۲۰ میلیون تومان در ماه به حساب شما واریز میکند و رسیدن به درآمد۲۰ میلیون تومان در ماه نیز با فعالیت ۱ ساله در سیستم محقق می گردد ، در صورتی که نمی داند فقط روی کاغذ چنین است.
آنها با این کار دقیقا در باغ سبز را به شما نشان می دهند و فرد در حالی که گیج شده ، یک کار بزرگ و پر درآمد را در مقابل خود می بیند اما نمی فهمد که این کار یک حیله روانشناسی برای تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه است.
به تمام پرزنتورها گفته می شود که باید پرزنت خود را در ۴۰ دقیقه تمام کنند. یعنی این همه اطلاعات فقط در ۴۰ دقیقه به فرد داده می شود و فرد یک بمباران اطلاعاتی می شود( تمام این تاثیرات بر ضمیر ناخودآگاه انسان است)

Q-NET چگونه کلاهبرداری می‌کند؟

شیوه فعالیت «کیونت» از بدین شکل است که اعضای این شبکه ابتدا در پوشش شرکت‌های کاریابی و از طریق تبلیغات در اپلیکیشن‌های معروف انتشار آگهی، به جوانان ناآگاه و عمدتاً ساکن مناطق محروم کشور وعده استخدام در شرکت‌های دولتی می‌دهند و پس از جذب افراد، آن‌ها را در خانه‌های تیمی خود سکونت می‌دهند.

در مرحله بعد به افراد تازه‌وارد اعلام می‌شود که امکان استخدام آن‌ها وجود ندارد. اما در مقابل می‌توانند موقعیت شغلی بهتری را در یک شرکت شبکه‌ای (هرمی) بدست آورند؛ البته این افراد می‌بایست برای خرید اولیه از شرکت و هزینه اجاره‌خانه، مبالغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان به این شرکت هرمی بپردازند.
در ادامه این جوانان فریب‌خورده که با انگیزه ورود به شرکت‌های معتبر دولتی، شهر و دیار خود را ترک کرده‌اند، حالا برای به دست‌آوردن شغل جدید و درآمد وعده داده شده، نیازمند پرداخت مبلغ ورودی شرکت کیونت هستند. در این مرحله افراد معمولا برای تأمین مبلغ ورودی کیونت، به خانواده‌ها و اقوام خود متوسل می‌شوند و به عبارت دیگر سعی می‌کنند که این مبلغ را به هر شکل ممکن تهیه کنند.

اعضای قدیمی کیونت به افراد تازه وارد آموزش می‌دهند که به خانواده‌های خود بگویند این مبلغ را برای وثیقه شغلی می‌خواهند. اما پس از پرداخت پول به شرکت، فرد تازه وارد به دام شرکت کیونت افتاده و ناگزیر به فعالیت برای این شرکت است، چرا که می‌بایست با عضوگیری از میان دوستان، بستگان یا سایر اعضای خانواده، هزینه پرداختی و پول از دست رفته خود را جبران کند.وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest

بدین‌ترتیب جوانانی که با وعده استخدام در ادارات دولتی جذب شرکت کیونت شده‌اند، معمولاً از سر ناچاری با این شبکه هرمی همکاری می‌کنند. اما خباثت گردانندگان شرکت هرمی کیونت تنها به این مسئله ختم نمی‌شود. چرا که برخی از جوانان به دام افتاده که قصد قطع همکاری با این شبکه را داشتند، مورد تعقیب و کنترل اعضای قدیمی قرار می‌گیرند و حتی امکان خروج از خانه تیمی را ندارند. به همین خاطر عنوان می‌شود که اعضای شبکه هرمی کیونت علاوه بر جرائم مربوط به اخلال در نظام اقتصادی، متهم به آدم‌ربایی و گروگان‌گیری نیز هستند!

تاریخچه شرکت‌های هرمی به کجا برمی‌گردد؟

حدود ۱۰۰ سال پیش، یک بازرگان ۳۷ ساله ایتالیایی یک ایده جدید را برای کسب سود عملیاتی کرد. چارلز پانزی، درست یک سال پس از پایان جنگ جهانی اول -که کاهش شدید هزینه‌های حمل و نقل پستی در اتریش و ایتالیا را پی داشت-، تصمیم گرفت کوپن‌های تخفیفی اداره پست که با عنوان کوپن‌های پاسخ بین‌المللی (International Reply Coupon) مطرح بودند را خریداری کند. این کوپن‌ها که به منظور پرداخت هزینه‌های حمل و نقل پستی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به دارنده آن اجازه می‌داد تا تخفیف‌ها را به فرد دیگری در یک کشور متفاوت بفروشد.
اما پانزی برای خرید کوپن‌های تخفیف با ارز‌های اروپایی ارزان‌تر؛ نیاز به سرمایه نسبتاً زیادی داشت. از طرف دیگر بانک‌ها و شرکت‌های معتبر هم برای تأمین سرمایه مورد نیاز این کار، دست رد به سینه وی زدند. همین موضوع باعث شد ایده‌ی تأمین سرمایه از مردم به ذهن پانزی برسد.
پانزی ادعا داشت با توجه به متفاوت بودن هزینه‌های پست بسته به موقعیت‌ها و کشور‌های مختلف، سود خالص حاصل از معاملات کوپن‌های تخفیف اداره پست بیش از ۴۰۰ درصد خواهد بود. این بازرگان ایتالیایی با همین استدلال، به دوستان خود وعده داد که در صورت مشارکت در این امر، سرمایه آن‌ها تنها در ۹۰ روز ۲ برابر شود، این در شرایطی بود که در همان ایام، سود سالیانه بانک‌ها تنها حدود ۵ درصد بود.
تبلیغات وسوسه‌کننده پانزی در خصوص میزان بازدهی معاملات کوپن‌های تخفیف اداره پست، موجب شد شرکت او تنها در حدود یکسال، نزدیک به ۲۰ میلیون دلار از مردم جمع‌آوری کند، اما مطابق معمول همه چیز طبق خواسته سرمایه‌گذاران پیش نرفت! پانزی خیلی زود مجبور شد پول سرمایه‌گذاران جدید را جهت پشتیبانی پرداخت به سرمایه‌گذاران قبلی و خودش هزینه کند و در نهایت پس از مدتی فرار را به قرار ترجیح داد.
سرنوشت فعالیت در Q-NET و دیگر شرکت‌های هرمی چیست؟

به گزارش دانشجو، «تأمین سود افراد قدیمی‌تر از اصل پول تازه‌واردها» یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌های کلاهبرداری است که از چارلز پانزی به یادگار مانده و به نام همین فرد نیز ثبت شده است. ذکر این نکته لازم است که سرنوشت یک سیستم پانزی، هر چقدر هم که حساب شده و منظم طراحی شود، از آنجا که با سرمایه‌های تأمین شده، ارزش افزوده یا کالا و خدماتی ایجاد نمی‌شود، محتوم به شکست است. چراکه با گذشت زمان و افزایش افراد جدید، مقدار سود پرداختی توسط شبکه نیز بیشتر خواهد شد، اما افزایش ورودی‌ها در طول زمان امکان‌پذیر نیست و در نهایت انباشت تعهدات منجر به این می‌شود که طراح سیستم پانزی یا فرار کند و یا اینکه توسط نهاد‌های نظارتی دستگیر شود.
در چند سال اخیر، ترفند کلاهبرداری پانزی با تغییر شکل و با ادعا‌های دروغین متفاوت بار‌ها توسط شیادان اقتصادی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش کلاهبرداری بیش از هر چیز دیگر، یادآور فعالیت پرهیاهوی سردسته‌های شرکت هرمی گلدکوئیست در اواسط دهه ۸۰ است. شرکتی که ادعا داشت در زمینه توزیع سکه‌های طلای سمبلیک، ساعت طلا، گردنبند فعالیت می‌کند، اما در حقیقت با اتخاذ تکنیک‌های روانشناسانه، تبلیغات اغواگرایانه، برگزاری جلسات پرزنت پر زرق و برق و القای این باور که از طریق این راه می‌توان یک شبه پولدار شد، سیستم پانزی را سرلوحه کار خود قرار داده بود.
گلدکوئست به سرعت زندگی بخشی از جوانان جامعه را درگیر خود کرد، تا جاییکه افراد زیادی با ترک مشاغل خود، تمام سرمایه خود را وقف جذب اعضای جدید در این شبکه هرمی کردند. اما در نهایت مشابه اتفاقی که همواره در سیستم پانزی رخ می‌دهد، به ازای ورود افراد جدید به این هرم، فقط بالانشین‌ها فربه‌تر می‌شدند و در حقیقت این پول ورودی‌های جدید بود که به عنوان سود میان سردسته‌ها تقسیم می‌شد.

سابقه دستگیری باند QNET===ویژگی وکیل کلاهبرداری کیونت Q-NET کلاهبرداری کیونت Q-NET

به گزارش دانشجو، نه تنها در سال جاری بلکه در سالیان گذشته نیز دستگیری کلاهبرداران کیونت مسبوق به سابقه است. مهرماه سال ۹۸ نیز سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون وقت مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ نفر جوان گرفتار شده در شرکت هرمی موسوم به کیونت خبر داده بود.وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest

سرهنگ کارآگاه تقی پور در توضیح خبر گفته بود: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی از عضویت برادرش در یک شرکت هرمی کارآگاهان اداره چهاردهم را درجریان موضوع قرار داد. وی افزود برادرش به نام رامین حدودا یک سال پیش با خبر استخدام در یک شرکت وابسته به وزارت نیرو از مازندران راهی تهران می‌شود، اما با گذشت چند ماه مشخص گردید که در یک شرکت هرمی مشغول فعالیت می‌باشد و برای پیگیری دادخواستی به دادسرای ناحیه ۳۱ تهران برده است.
وی در خصوص فعالیت شرکت موسوم به کیونت عنوان داشته است: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست می‌باشد که با تغییر عنوان و رویه اینبار تحت عنوان استخدام در شرکت‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان می‌کند. اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا با مبالغی مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آن‌ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کنند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند. وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest

unique finance یونیک فاینانس

ادعای شرکت یونیک فاینانس

شرکت یونیک فاینانس، ادعا می کند که یک پروژه با هدف سودآوری از طریق سرمایه گذاری در بازار بورس جهانی است. شرط ورود به این پروژه، پرداخت ۱۰۰۰ دلار بود در ازای آن روزانه ۳ دلار به عنوان سود در حساب سرمایه گذاران جمع آوری می شد. و تا ۲ سال حق برداشت آن را نداشتند و در همین مدت می توانستند تا ۳ نفر زیر مجموعه مستقیم به شرکت معرفی کنند تا سودشان مضاعف شود.. بسیار مورد توجه ولی بسیار مالباخته دارد.عضو گیری در شرکت های هرمی وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest

شیوه دوم کسب درآمد

شیوه دوم کسب درآمد در این پروژه زیر مجموعه گیری بود که اگر شخصی این کار و انجام می داد درامدی به مراتب بیشتری را کسب می نمود. هر شخص قادر به جذب سه زیر مجموعه به صورت مستقیم بود اگر سرمایه گذاری این سه نفر ۵۰۰۰ دلار شود ۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت می کرد. شرکت یونیک فاینانس در حقیقت تنها نامی جعلی برای این گروه جهت جذب سرمایه به شیوه هرمی بود. این شرکت برای اینکه بقا داشته باشد هر عضو باید عضوهای دیگری را جذب کند تا سرمایه جدید از بابت این اعضا وارد شرکت شود و بخشی از این سرمایه های جدید به عنوان سود به سرمایه گذاران قبلی که بالای هرم هستند پرداخت شود و این سیکل ادامه پیدا می کند.

زمانی که این سیکل متوقف شود افراد پایین هرم بدون دریافت هیچ سودی مال باخته محسوب میشوند و افراد بالای هرم با توجه به سطحی که دارند به سودهایی دست یافته اند ولی اصل پول آنها چون به صورت سود و پاداش بین دیگران تقسیم شده است دیگر وجود ندارد. در واقع در این مدل شرکت ها درآمد همان پول سرمایه گذاری اعضا جدید است که بین اعضا قبلی به صورت سود و پاداش تقسیم می شود . کاری که شرکت یونیک فایننس انجام داد این بود که توکنی به نام UNQT راه اندازی کرد و به اسم ارز دیجیتال یونیک فایننس معروف هست و پس از آن سرمایه تمام کاربران شرکت را به این توکن که ارزش آن را ۱۵ دلار اعلام کرده بود تبدیل کرد چون این توکن پشتوانه ای نداشت ارزش آن سقوط کرد و به یک دلار رسید

در نتیجه سرمایه تمام کاربران به یک پانزدهم مقدار اولیه خود تبدیل شد. دو روش برای نقد کردن موجودی حساب در کیف پول وجود داشت در روش اول دلاری که در داخل حساب شخص است به حساب کسی که معرفیش کرده واریز کنه و اون شخص از پول هایی که از ورودی های جدید بدست می آورد پول را پرداخت کند و در روش دوم باید ویدراوال به خود شرکت کند یعنی دلار به خود شرکت انتقال دهد و شرکت ۲۰ درصد از کل پول را به عنوان کارمزد بر می دارد.

و مابقی در در یک بازه سه ماهه به متقاضی پرداخت می کرده است که عملا با توجه به بازه زمانی طولانی و کارمزد بالا کسی از آن استفاده نمی کرده است و همه دنبال گرفتن عضو جدید برای نقد کردن پول خود بوده اند.ر صورتی که قراردادد را کنسل بزنید یعنی لغو قرار داد انجام شود باید چند ماه صبر کنی تا اکانت شما رو به یک شخص دیگه بفروشن و اصل پول شما رو بدهند.

این شرکت حدود ۵ سال فعالیت کرد که در ۸ ماه آخر فعالیتش دیگه دلار نمیداد و به جای آن ارز دیجیتال خودشو یا همان توکن UNQT را وارد بازار کرد و بجای دلار بهمردم از این ارزها میداد و همه مردم شروع کردن به فروشش و قیمتش سقوط کرد.عضو گیری در شرکت های هرمی در قوانین و مقررات موضوعه جرم انگاری شده است.مخصوصا بند ز قانون اخلال گران در نظام اقتصادی

فلذا در این راستا مالباختگان بسیار زیادی را مواجهیم که با هدف کسب درامدهای دلاری وسود های قابلیت نقد شوندگی سرمایه ها و دسترنج خویش را در اختیار شرکت و لیدر ها گذاشته و در نهایت کل سرمایه سوخت شد و مصداق ماده ۱ قانون تشدید کلاهبرداری …و همچنین بند ز قانون اخلال گران در نظام اقتصادی نیز است .

وکیل کلاهبرداری شرکت های هرمی

سید سجاد میرکاظمی متخصص جرایم هرمی ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳-پانزی  وکیل کلاهبرداری کوئست اینترنشنال (کیو.آی) وکیل کلاهبرداری کیونت Q-NET یونیک فاینانس=unique finance یونیک فاینانس وکیل کلاهبرداری گلدکوئست Gold quest

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)