مقالات حقوقیخدمات حقوقی

خروج از کشور زوجه(آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)

وکیل متخصص خروج از کشور زوجه بند ۳ماده ۱۸قانون گذرنامه (سید سجاد میرکاظمی) :

۱- *زوجه برای خروج از کشور نیاز به اجازه ی کتبی زدج دارد*

۲- *زوجه در ضمن عقد نکاح شرط نماید که زوجه، حق خروج از کشور را داشته باشد و یااینکه پس از عقد نکاح، بصورت جداگانه، طی یک وکالتنامه ای بصورت بلاعزل، با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی، اجازه خروج از کشور را از همسر خود اخذ کرده باشد تا برای هر بار خروج از کشور، نیازمند اخذ اجازه مجدد زوج نباشند…. صرف درج حق خروج از کشور زوجه در عقدنامه، مورد قبول اداره گذرنامه نخواهد بود و حتماً لازم است که طی یک وکالتنامه بلاعزل در یکی از دفاتر اسناد رسمی، این حق توسط زوج به زوجه داده شود. قابل ذکر است که با داشتن این وکالتنامه زوجه میتواند به اداره گذرنامه مراجعه و قسمت مربوط به اجازه همسر را نیز تکمیل نماید و حتما لازم است که وکالت اعطایی مرد به همسرش، بصورت بلاعزل باشد تا بعدا زوج نتواند از آن به بهانه پشیمانی، منصرف گردد یا ممنوع الخروج نماید* .۹خروج از کشور زوجه

۳- *از طریق اجرا گذاشتن مهریه*

۴- *قبلا اذن خروج اخذ کرده ، عزمت به نزد پدر ومادر خود و درخواست طلاق در کشور متبوع*

بند ٣ ماده ١٨ قانون گذرنامه
“زنان شوهردار ولو کمتر از ۱۸ سال تمام با موافقت کتبی شوهر و در موارد اضطراری اجازه دادستان شهرستان محل درخواست گذرنامه که مکلف است نظر خود را اعم از قبول درخواست یا رد آن حداکثر ظرف سه روز اعلام دارد کافی است. زنانی که با شوهر خود مقیم خارج هستند و زنانی که شوهر خارجی اختیار کرده و به تابعیت ایرانی باقی مانده‌اند از شرط این بند مستثنی می‌باشند. ”

زوجه در ضمن عقد نکاح شرط نماید که زوجه، حق خروج از کشور را داشته باشد و یا اینکه پس از عقد نکاح، بصورت جداگانه، طی یک وکالتنامه ای بصورت بلاعزل، با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی، اجازه خروج از کشور را از همسر خود اخذ کرده باشد تا برای هر بار خروج از کشور، نیازمند اخذ اجازه مجدد زوج نباشند…. صرف درج حق خروج از کشور زوجه در عقدنامه، مورد قبول اداره گذرنامه نخواهد بود و حتماً لازم است که طی یک وکالتنامه بلاعزل در یکی از دفاتر اسناد رسمی، این حق توسط زوج به زوجه داده شود. قابل ذکر است که با داشتن این وکالتنامه زوجه میتواند به اداره گذرنامه مراجعه و قسمت مربوط به اجازه همسر را نیز تکمیل نماید و حتما لازم است که وکالت اعطایی مرد به همسرش، بصورت بلاعزل باشد تا بعدا زوج نتواند از آن به بهانه پشیمانی، منصرف گردد یا ممنوع الخروج نماید.https://zil.ink/vakilsajjadmirkazemi

اعسار از پرداخت محکومٍ به(گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)
اعسار از پرداخت محکومٍ به(گروه وکلای آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)

ماده ١٩ قانون گذرنامه“در صورتی که موانع صدور گذرنامه بعد از صدور آن حادث شود یا کسانی که به موجب ماده ۱۸ صدور گذرنامه موکول به اجازه آنان است از اجازه خود عدول کنند از خروج دارنده گذرنامه جلوگیری و گذرنامه تا رفع مانع ضبط خواهد شد.” ناگفته نماند که بعضی از دفاتر اسناد رسمی با استناد به اینکه مدت اعتبار هر گذرنامه ۵ سال است، از تنظیم وکالتنامه بلاعزل مرد به همسر خود جهت خروج از کشور، بدون محدودیت زمانی خودداری نموده و می گویند اجازه شوهر بعد از پنج سال مجدد باید اخذ گردد اما اگر وکالتنامه بلاعزل دارای محدودیت زمانی نباشد، مرتبا قابل استفاده بوده و نیازمند اخذ مجدد اجازه نمی باشد.
حتی در صورت اخذ حق خروج از کشور طی شرط ضمن عقد ازدواج، حتما طی یک وکالتنامه بلاعزل جداگانه نیز، این حق از مرد اخذ گردد.

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

سید سجاد میرکاظمی وکیل متخصص

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)