خدمات حقوقیمقالات حقوقیمقاله کیفری

رد مال در کلاهبرداری

رد مال در کلاهبرداری وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص جرایم اقتصادی ملکی خانواده

رد مال در کلاهبرداری 

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

رد مال در کلاهبرداری
گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

با بررسی رد مال به دست آمده از جرم با سایر نهادهای یکسان مانند مصادره اموال و ضررو زیان ناشی از جرم چنین به دست می آید که واکاوی زوایای گوناگون و ماهیت این نهاد ضروری است:

قانون گذار ایران در جرایم گوناگون رویه ناهمسان و متفاوتی را در نظر گرفته.برای مثال حکم به رد مال در جرایمی مانند کلابرداری وسرقت نیاز به رعایت تشریفات دادرسی حقوقی ندارد در حالی که در جرایمی دیگر مانند خیانت در امانت صدور به حکم رد مال نیاز به تقدیم دادخواست حقوقی است.همچنین تشریفات آیین دادرسی مدنی ضروری است.

گاها در مواد و قوانین مختلف ما با دو عنوان رد مال و استرداد مال مواجهیم رد به معنای بازگرداندن و استرداد به مفهوم بازپس خواستن است اما منظور قانون گذار معنای لغوی نیست بلکه در هردو حالت مفهوم بازگرداندن مال است .

رد مال در کلاهبرداری

قانون گذار در ماده ۱۲۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ میگوید:

ماده ۲۱۴ قانون مجازات اسلامی

مجرم باید مالی را که در اثر ارتکاب جرم تحصیل کرده است، اگر موجود باشد عین آن را و اگر موجود نباشد مثل آن را و در صورت عدم امکان رد مثل، قیمت آن را به صاحبش رد کند و از عهده خسارات وارده نیز برآید. هرگاه از حیث جزائی وجهی برعهده مجرم تعلق گیرد، استرداد اموال یا تادیه خسارت مدعیان خصوصی بر آن مقدم است.بر اساس نظریه مشورتی مورخ ۱۳۹۲/۰۶/۰۴ :حکم به رد عین یا مثل یا قیمت مال بدون تقدیم دادخواست و ضمن صدور رای کیفری فقط در مواردی مجاز است که  در قانون تصریح شده باشد زیرا اصل بر لزوم طرح دعوای حقوقی و تقدیم دادخواست است لکن در جرایمی مانند سرقت و کلاهبرداری که قانون گذار تصریح به رد مال کرده است دادگاه کیفری ضمن حکم به مجازات مقرر در قانون مجاز به صدور حکم بررد مال نیز است.
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)