خدمات حقوقی

وکیل تنظیم دادخواست غرب تهران

وکیل تنظیم دادخواست غرب تهران درخواست تنظیم دادخواست، شکواییه ، لایحه و قرارداد

سلام دوست گرامی-میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در کوتاهترین زمان بپرسید)  در ادامه با ما همراه باشید ….

شما به صفحه درخواست تنظیم لایحه ، دادخواست، شکواییه و …. هدایت گشته اید . مجموعه وکلای ما در گروه وکلای آنی وکیل آماده اند  با کمک خود شما در مورد انواع دعاوی حقوقی اعم از ملکی خانواده ثبتی ملکی و…، نسبت به تنظیم دقیق  دادخواست ، شکواییه و لوایح مناسب اقدام و آن ها را در کوتاهترین زمان ممکن و با بالا ترین دقت در اختیارتان قرار دهیم. برای آغاز ، ابتدا لازم است آنچه را قصد دارید ما آماده نماییم به صورت مختصر در نرم افزار های مختلف اجتماعی تلگرام واتس آپ بله ایتا و روبیکا …وارد نمایید شایان ذکر است ادله خویش را نیز ضمیمه کنید . اگر می خواهید پیش از هر کاری، در مورد دادخواست، شکواییه، لایحه و قرارداد، اطلاعات مختصری داشته باشید با ما همراه باشید. وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانحقوقی شرق تهران

برای طرح دعوا و تشکیل پرونده در پرونده‌های حقوقی وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانیک موضوع الزامی است.

به این صورت که  اولین گام برای طرح  شکایت از یک شخص (حقیقی یا حقوقی )باید ابتدا دادخواست حقوقی آن تقدیم شود. دادخواست حقوقی مانند سایر برگه های قضایی یک فرمت کلی از قبل تعیین شده می‌باشد که باید براساس گزینه‌های موجود به طور صحیح و ریزبینانه و دقیق  تکمیل شوند.

دعاوی حقوقی برخلاف دعاوی کیفری که می توان روی هر برگه ای شکایت کرد باید با تقدیم دادخواست انجام شود.

دادخواست چیست؟

مطابق ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی  دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی ، شروع رسیدگی در دادگاه مستلزم تقدیم دادخواست است همچنین وفق ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی ، هیچ یک از دادگاه‌ها نمی توانند به دعوایی رسیدگی کند مگر اینکه شخص یا اشخاص ذی نفع ، وکیل ، قائم مقام یا نماینده قانونی آنان رسیدگی به دعوا را برابر قانون درخواست نموده باشد.

نکته بسیار مهم آن است که زاویه دید و نگرش و استدلال و  نحوه و نوع بیان دادخواست برای تشکیل و پیشبرد پرونده بسیار مهم می‌باشد. بنابراین  نوشتن دادخواست حقوقی امری است که نیازمند فرد متخصص و مجرب و تحصیل کرده و بقولی با سواد در این زمینه می‌باشد. درنتیجه توصیه اکید  می‌شود که وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانتوسط یک وکیل پایه یک دادگستری یا با مشورت وکیل انجام شود.۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانحقوقی شرق تهران

میدانیم که برای طرح  دعوا باید درخواست طرح دعوای خود را در قالب یک دادخواست حقوقی یا کیفری ارائه دهید. باتوجه به موضوع دعوای خود، حقوقی یا کیفری بودن دادخواست شما مشخص می‌گردد.لذا  وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهراندر چارچوب حقوق از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

اگر می‌خواهید دادخواست را خودتان تنظیم نماید به شما پیشنهاد می‌شود که حداقل با یک وکیل متخصص مشورت نماید تا در ادامه رسیدگی پرونده خود به مشکل برنخورید.

 

یکی از مزایای موسسه حقوقی فرهنگ تفاهم وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانآنلاین می‌باشد و شما می‌توانید به صورت آنلاین با وکلای مجرب ما در ارتباط باشید و دادخواست خود را به صورت حرفه‌ای توسط وکیل تنظیم نماید. همچنین می‌توانید با وکلای متخصص گروه وکلای آنی وکیل در خصوص دادخواست خود مشورت نماید. میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در کوتاهترین زمان بپرسید)

سفارش وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانتوسط وکیل

نحوه تنظیم دادخواست

وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانبه صورت دستی( در شهرستان‌های کوچک که به خدمات قضایی دسترسی ندارند وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانبه صورت دستی انجام می‌شود.) یا الکترونیکی که توسط سامانه خدمات قضایی انجام می‌شود.

در خصوص درخواست الکترونیکی ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید و سپس وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانتوسط خود شاکی در این سامانه ثبت شود. وکیل می‌‌تواند دادخواست شما را تنظیم و شاکی داخواست تنظیم شده را در سامانه ثنا خود قرار دهد.

درغیر این صورت شاکی می‌تواند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و درخواست وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانرا بدهد.

برای نوشتن دادخواست موارد زیر باید ذکر شود:

ابتدا باید نام، نام خانوادگی، نام پدر، سن، اقامتگاه و در صورت امکان شغل خواهان و به طورکلی مشخصات کلی خواهان و خوانده در دادخواست نوشته شود اما درصورتی که دادخواست توسط وکیل تسلیم می‌شود باید مشخصات وکیل نیز نوشته شود.

درج خواسته و مقدار بهای آن مگراینکه خواسته مالی نباشد. همچنین ذکر کردن تعهدات  و حقوقی که خواهان خود را مستحق مطالبه خواسته می‌داند و آنچه که خواهان از دادگاه می‌خواهد.

پیوست کردن ادله و مدارکی مانند اسناد، شهادت شاهدان و… که باید به طور واضح بیان شود و درنهایت درج امضای خواهان در دادخواست.

گروه وکلای آنی وکیل  با بهره گیری از مشاوران حقوقی  و  وکلای متخصص و با تجربه خدمات حقوقی ویژه خود را در قالب ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت ، وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانآنلاین حقوقی  ارائه می نماید.

انواع اقسام دادخواست باتوجه به مرجع رسیدگی

  • دادخواست مرتبط با شورای حل اختلاف ( برای دعاوی حقوقی که شامل مبالغ کمتر از ۲۰ میلیون می‌باشد در شورای حل اختلاف پیگیری می‌ شود).
  • دادخواست مرتبط با دیوان عدالت اداری
  • دادخواست مرتبط با فرجام خواهی
  • دادخواست مرتبط با دادگاه تجدید نظر
  • دادخواست مرتبط با دادگاه بدوی ( برای دعاوی حقوقی که شامل مبالغ بیش از ۲۰ میلیون در دادگاه نخستین قابل پیگیری است.)
  • دادخواست مرتبط با واخواهی

 

نکته های مهم و قابل توجه در وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانحقوقی شرق تهران

  • باید گفت که وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانبرای ارائه به شورای حل اختلاف باید به صورت دستی و حضوری انجام بگیرد.
  • ابلاغیه های مربوط به پیگیری دادخواست از طریق پیامک به طرفین دعوا ارسال می شود.
  • درصورتی که آدرس مشخصی از خوانده در دسترس نباشد، نخست اطلاعیه ای در روزنامه منتشر می‌شود و در صورت عدم مراجعه خوانده، حکم به صورت غیابی صادر می‌شود.
  • همان طور که اشاره شد، نحوه نگارش دادخواست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که براساس اصول  قانونی و مشخصی تنظیم نشود، دادگاه به آن رسیدگی نخواهد کرد.
  • باید دانست که علاوه بر نحوه نگارش دادخواست، باید زبان شرح دادخواست نیز به صورت رسمی و واضح نوشته شود.
  • باید اصول نگارشی زیر رعایت شود:
    • استفاده از علائم نگارشی مانند(، ؛ .)
    • فاقد غلط املایی
    • نوع و سایز مناسب فونت
  • در صورت تعدد خوانده‌ها باید اسامی و مشخصات همگی در دادخواست معین گردد.

برخی از انواع دادخواست ‌ها

۱-دادخواست مطالبه بدهی:

از نوع دعاوی مالی، عدم وصول چک است. در صورتی که چک صادر شده به دلیل عدم موجودی وصول نشود برگشت میخورد و خواهان می‌تواند با تقدیم دادخواست به صورت قانونی مطالبه بدهی خود را از دادگاه بخواهد.

۲-دادخواست اعسار :

در پرونده های مالی که شخص بدهکار به دلیل عدم توانایی مالی از عهده پرداخت بدهی خود عاجز می‌باشد می‌تواند دادخواست اعسار خود را به دادگاه تقدیم کند.

۳-دادخواست طلاق توافقی:

زوجین می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و ارائه مدارک لازم، نسبت به وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانحقوقی جنوب تهرانطلاق توافقی اقدام نمایند. در تنظیم این دادخواست، دقت زیاد در نگارش متن آن چندان ضروری نیست. بلکه ذکر تمامی توافقات انجام شده بین طرفین اهمیت دارد.

۴-دادخواست مطالبه مهریه:

در مواردی که زوجین دچار اختلاف می‌شوند زوجه برای دریافت مهریه خود باید دادخواست مطالبه مهریه را تنظیم و از طریق دادگاه مهریه خود را از زوج بگیرد.

هزینه وکیل تنظیم دادخواست غرب تهرانتوسط وکیل

این موضوع بسته به ارزش کار و زمانی که وکیل بایستی اختصاص دهد متفاوت است، میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در کوتاهترین زمان بپرسید)

سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ متخصص امور حقوقی ملکی ثبتی خانواده و جرایم اقتصادی

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)