خدمات حقوقیمقالات حقوقی

وکیل نفقه /مشاوره حقوقی نفقه

وکیل نفقه /مشاوره حقوقی نفقه با سلام و درود خدمت دوستان گرامی

سید سجاد میرکاظمی متخصص حوزه حقوق جزایی و کیفری و خانواده ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ گروه وکلای آنی وکیل 

امروز میخواهیم پیرامون وکیل نفقه /مشاوره حقوقی نفقه  در این مقاله می خواهیم راجب نفقه و میزان آن را بگوییم که توسط وکیل نفقه گروه وکلای آنی وکیل نوشته شده است.وکیل نفقه /مشاوره حقوقی نفقه خیلی مهم و کاربردی است.

یکی از آثار مالی ازدواج که باعث وجود مشکلاتی بین زن و مرد می شود و آثار حقوقی به جا می گذارد نفقه است. که در قانون تاکید ویژه ای به آن شده است.—

زن ممکن است برای به دست آوردن نفقه ی خود با مشکل مواجه شود و در این حالت پیدا کردن بهترین وکیل نفقه ذهن او را به خود مشغول کند. مجموعه ی ما بهترین وکیل نفقه را برای حل مشکل شما و دادن مشاوره ی لازم در این موضوع به شما معرفی خواهد کرد.—-

نفقه چیست؟

نفقه همه ی هزینه ی زندگی عادی زن است که شامل لوازم زندگی ، لباس ، غذا و درمان می شود و بر ضمه مرد می باشد.

تمامی موارد گفته شده باید در حد شخصیت و جایگاه اجتماعی زن برای او فراهم شود. و نفقه براساس وضعیت مالی مرد ارزیابی می شود و مرد حق ندارد به دلیل دارا بودن و متمکن بودن زن از نظر مالی از پرداخت نفقه خودداری کند. در هر حال نفقه از حقوق مالی زن می باشد و بر عهده ی مرد است.

– چگونگی مطالبه ی نفقه:

اگر مردی نفقه ی زن خود را پرداخت نکند ، زن شخصا یا توسط وکیل نفقه باید دادخواست مطالبه ی نفقه را به دادگاه تقدیم کند و دادگاه به کمک کارشناس میزان مبلغی که مرد به عنوان نفقه باید پرداخت کند را معین می کند. و مرد مکلف به پرداخت آن است.

وقتی مردی ترک انفاق می کند زن به کمک وکیل نفقه می تواند حکم جلب او را بگیرد و اموال مرد را توقیف کند. میزان نفقه ای که دادگاه تعیین می کند نسبت به هرکس متفاوت است و میزان ثابت و مشخصی ندارد.

– تذکراتی راجع به نفقه:

– در عقد دایم نفقه بر عهده ی مرد است و در عقد موقت در صورت شرط ضمن عقد نفقه به زن تعلق می گیرد.

– وقتی زن بدون داشتن دلیل از وظایف زناشویی امتناع کند نفقه به او تعلق نمی گیرد.

-در صورت وضعیت بد اقتصادی مرد پرداخت نفقه زن بر فرزند ارجحیت دارد.

– اگر بعد از تعیین نفقه توسط دادگاه و گذشتن ۶ ماه از آن، مرد نفقه را نپردازد زن حق طلاق خواهد داشت.

در پایان باید گفت که استفاده از وکیل نفقه دیگر نیازی نیست شما به دادگاه مراجعه کرده و زمان دادرسی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و اگر بعد از حکم دادگاه، مرد نفقه را نپردازد وکیل نفقه حکم جلب او را می گیرد. پس شما برای بهتر طی شدن پرونده باید از وکیل نفقه استفاده کنید.

سید سجاد میرکاظمی متخصص حوزه حقوق جزایی و کیفری و خانواده ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ گروه وکلای آنی وکیل 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)