خدمات ملکی

بازسازی ساختمان با قیمت مناسب -تنظیم قرارداد

بازسازی ساختمان با قیمت مناسب -تنظیم قرارداد

بازسازی ساختمان شرکت بازسازی ساختمان آسانا لوکس نیز در همین راستا با بکارگیری از افراد مجرب و حرفه ای همراه با تجهیزات کامل با برنامه ریزی دقیق در راستای تعیین هزینه ها و مدت زمان انجام پروژه در خدمت مشتریان محترم می باشد. همچنین این گروه وظایف خود را با برنامه ریزی بر فرآیند های مورد نیاز برای انجام کار، نظارت بر کارکنان خود و اطمینان از پیروی پروژه از قوانین و مقررات انجام می دهد. در ادامه به سه وظیفه اصلی شرکت بازسازی ساختمان اشاره خواهیم کرد تا بهتر در جریان انجام فعالیت های این مجموعه ها قرار بگیرید.

  • برنامه ریزی پروژه

هر پروژه بازسازی ساختمان که توسط شرکت های مختلف صورت می گیرد نیازمند یک برنامه ریزی کلی و اصلی می باشد که تمام فعالیت ها به همراه زمان بندی و مقدار بودجه مورد نیاز در آن گنجانده شده باشد. همچنین این برنامه شامل یک تاریخ تکمیل پروژه خواهد بود که شرکت مورد نظر باید طبق همان تاریخ فعالیت خود را به اتمام رساند. وظایف شرکت بازسازی ساختمان طبق این برنامه ریزی گفته شده عبارتند از :

  1. تحویل به موقع پروژه
  2. برنامه ریزی تمام جزئیات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه
  3. تعیین مصالح ساختمانی و تجهیزات مورد نیاز و چگونگی تهیه آن ها
  4. پیش بینی تغییرات احتمالی و ایجاد راهکار های فوری در شرایط بحرانی
  5. رسیدگی به تمام مسائل قانونی و مقرراتی
  6. ایجاد ارتباط ایده آل با صاحبین ملک
  • مدیریت پروژه

شرکت بازسازی ساختمانی باید پروژه مورد نظر را به موقع تکمیل نموده و فعالیت های مدیریت که در زیر آمده را در نظر داشته باشد:

  1. اطمینان از وجود بودجه کافی تا پایان بازسازی
  2. خرید یا اجاره تجهیزات مورد نیاز ساختمانی
  3. استخدام مهندسین و پیمانکاران فرعی برای انجام کار های تخصصی در صورت نیاز
  4. طرح ریزی گزارش های مرحله ای برای مشتریان به منظور توجیه پرداخت های انجام شده
  5. اطمینان از عملکرد و مهارت های فنی کارکنان و پرسنل خود
  • پیگیری پروژه

پیشرفت در پروژه بازسازی خانه و اتمام آن نیازمند توجه به مشخصات قرارداد و زمان بندی اساسی خواهد بود. علاوه بر پیگیری پیشرفت، پرسنل شرکت باید از ایجاد اختلال و خطاهای ممکنه جلوگیری به عمل آورند. این فرایند ها شامل کنترل کیفیت تجهیزات و مصالح، بکارگیری از روش های بازسازی مقرون به صرفه، اطمینان از عرضه مداوم مصالح و برنامه ریزی برای خرید قبل از شروع پروژه، ایمنی محل و پیگیری پیشرفت کار می باشد.

بازسازی و تعمیرات خانه

اکثر خانه ها و ساختمان های قدیمی با توجه به فرسوده شدن بخش های مختلف، نیازمند اصلاحاتی هستند تا استحکامات اولیه و بهره وری انرژی استاندارد گذشته خود را دوباره بدست آورند.

بازسازی ساختمان با مدیریت هزینه

حال در این میان دو گزینه پیش روی مالکین قرار خواهد داشت که شامل بازسازی و تعمیرات می باشد. در نگاه اول اکثر افراد شاید تفاوتی بین این دو فرآیند قائل نباشند، در صورتی که تفاوت های عمده میان آن ها وجود دارد که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

بازسازی

بطور کلی بازسازی ساختمان می تواند نقش تعیین کننده تری نسبت به تعمیرات داشته باشد. به این صورت که بازسازی، طراحی و عملکرد بهینه فضای مورد نظر را دگرگون کرده و اغلب شامل تغییر در ساختار ساختمان شما می شود که طبیعتا بنابر سطح فعالیت هایی که در مراحل مختلف آن صورت می پذیرد، نیازمند هزینه و صرف زمان بیشتری خواهد بود. یک پروژه بازسازی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ابطه کارهای بازسازی با هم دو نوعه: با هم همپوشانی دارن یا تقدم و تاخر دارن. همپوشانی یعنی اینکه بشه دو کار یا بیشتر رو در آن واحد انجام داد. دقیقا برعکس اون تقدم و تاخر میشه و یعنی نشه بیش از یک کار رو در آن واحد انجام داد. به دلیل وجود کارهای متعدد و تقدم و تأخر اونها، بهتره برای بازسازی اصولی، طبق راهنمای بازسازی ساختمان عمل کنین. بعضی از مثالها از همپوشانی و تقدم و تاخر در زیر اومده:

سرامیک کاری، گچکاری به سختی میتونن با هم همپوشانی داشته باشن. گچ روی سرامیک ها ریخته میشه، سرامیک ها میشکنن و یا همون اول نصب شدن، جابجا میشن. بهتر اینه که اول گچکاری انجام بشه، بعد سرامیک کاری نوبتش بشه.چ

از طرفی هم با خودت رو راست باش! این که بعضی جاها نیاز به بازسازی نداره حرف بدی نیست. بعضی از پیمانکارها با این حرف که «حالا که میخواهی آشپزخانه رو تعمیر کنی یه دستی هم به پذیرایی بکش!» یا «خوب بود توی تعمیرات خونه ات، درب و پنجره رو هم عوض میکردی!» سعی در گسترش حوزه کاری خودشون دارن.

این موضوع که چه بخش هایی از خانه بازسازی بشه انتخاب کارفرما هست و مشورت یه مشاور رو میطلبه. این دو نفر با توجه به بودجه و زمان، مقدار و مراحل بازسازی خانه رو تعیین میکنن.

4- پیدا کردن پیمانکار بازسازی، آدم خبره رو پیدا کنیم

بعد از طی مراحل بالا، حالا به انتخاب پیمانکار میرسیم. پیمانکار کسی هست که وظیفه انجام امور در یه زمان مشخص رو برعهده میگیره. پیمانکار خوب، پیمانکاری هست که به تمام تعهدهای خودش پایبند باشه و همه رو تماما انجام بده. ارزیابی پیمانکار رو هم میشه از روی نمونه کارهای قبلی و بازخورد مشتری هاش انجام داد. ما در سلام ساختمان مفتخریم پیمانکارانی رو معرفی کنیم که همه تایید شده تیم سلام ساختمان هستن.

5- قرارداد ببندم یا نبندم، مساله این است!

بعضی بر این باور هستن که برای بازسازی نیازی به قرارداد نیست! در واقع این اشتباهی هست که خیلی از افراد مرتکب میشن. محدوده بازسازی هرچقدر هم که کوچک باشه، باید قرارداد بست. قرارداد، سندی هست که توافق بین کارفرما و پیمانکار را رسمی میکنه و از هرگونه سو استفاده جلوگیری میکنه.

اگه قصد تعویض کابینت داری، کابینت سازهای معتبر شهرت رو بهت معرفی میکنیم تا ازشون قیمت بگیری و انتخاب کنی

به واسطه قرارداد، پیمانکار موظف میشه بازسازی را با کیفیت خواسته شده و در مدت زمان مشخص، انجام بده. پس این موضوع که قرارداد بازسازی خانه لازم نیست رو از ذهنت دور کن!

بازسازی خانه چقدر طول میکشه؟

طول دوره بازسازی وابسته به اندازه و حجم بازسازی، خیلی متغیره. این مدت زمان میتونه از 1 ماه تا 4 ماه هم متغییر باشه و تعیین مدت زمان دقیق اون فقط و فقط با نظر کارشناس بازسازی امکانپذیره.

بازسازی ساختمان

سفارش این

کابینت

گاهی مواقع گپ های زمانی بین بازسازی وارد میشه که دلایل مختلفی داره و باعث افزایش زمان بازسازی میشه. بعضی از این دلایل رو در زیر آوردیم. تا جایی که امکان داره باید از این گپ های زمانی جلوگیری کرد:

  • فروشنده مصالح رو نمیفرسته
  • کسی که باید بیاد کار کنه، سروکله اش پیدا نمیشه!
  • مشاجره بین کارفرما و پیمانکار
  • اشتباهات اداری در مرحله صدور مجوز بازسازی (در صورتی که نیاز به مجوز بازسازی باشه)
  • شرایط بد آب و هوایی

بازسازی خانه چه قدر هزینه داره؟

سوالات زیادی در خصوص هزینه بازسازی خونه میشه که میخوایم توی این قسمت به این سوالات پاسخ بدیم. نکته‌ی مهمی که باید بدونید این هست که هزینه بازسازی ساختمان به موارد زیادی ارتباط داره. اینکه شما قصد داشته باشین کدوم قسمت های خونه رو بازسازی کنید، اینکه چه مصالحی انتخاب کنید و اینکه با کدوم مدل بخواین بازسازی رو انجام بدین. توی مقاله هزینه بازسازی خانه به صورت کامل و با تفصیل قیمت و هزینه بازسازی هر جزء ساختمان رو براتون آوردیم. پیشنهاد می کنیم اگر دغدغه هزینه دارید قبل از اینکه کاری انجام بدین اول یه نیم نگاهی به قیمت ها بندازین بعد ادامه مقاله رو بخونین.

اگه میخوای کابینت خونه رو عوض کنی، قیمت روز کابینت مدنظرت رو از بهترین کابینت سازهای شهرت بگیر

به چند مدل میشه بازسازی خانه رو انجام داد؟

سازوکارهایی که فعلا در بازار برای بازسازی خانه وجود داره 4 نوعه که در ادامه تمامی اونا رو توضیح میدیم برای اینکه بدونی کدوم یکی مناسبه، باید فقط به این توضیحات بسنده نکنی و بقیه متن رو هم بخونی.

1. خودمون همه کاره باشیم

توی این روش، خودت در ارتباط با نیروی کار، بازسازی خانه رو انجام میدی. یعنی اول بازسازی منزل رو طراحی میکنی؛ بعد نیروهایی که برای بازسازی نیازه رو جذب میکنی. ریسک این کار خیلی زیاده؛ چون اطمینان و شناخت نیروی کار، سخت و زمان بره.

2. دستمزدی قرارداد ببندیم (قیمت متری)

توی این روش، پیمانکار براساس قیمت متری میاد و کار بازسازی رو انجام میده. به این صورت که اول خانه رو میبینه و براساس کارهایی که قراره انجام بشه، یه قیمتی براساس هر متر واحد سطح میده.

بازسازی خانه 6
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)