خدمات حقوقی

بهترین وکیل برای گمرک و تخلفات گمرکی

در این مقاله میخوانید

وکیل دعاوی حقوقی گمرک در دیوان عدالت اداری-با سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین گرامی

سید سجاد میرکاظمی هستم وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد جزا و جرم شناسی و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز -داور حرفه ای قوه قضاییه و همچنین عضو گروه وکلای آنی با بیش از یک دهه سابقه فعالیت حقوقی در این نوشتار پیرامون وکیل دعاوی حقوقی گمرک در دیوان عدالت اداری بحث و تبدل نظر میکنیم.

فعالیت های گمرکی  ازجمله موارد پیچیده در امر تجارت محسوب می‌شود. به همین دلیل رسیدگی به این موارد باید توسط افراد متخصص یعنی وکیل امور گمرکی انجام گیرد.
 درصورتی‌که شما درگیر با انواع دعاوی گمرکی شوید و تصمیم به  شکایت از اداره گمرک را داشته باشید، وکیل امور گمرکی که آشنایی کامل با مسائل مربوط به اداره گمرک را دارد می‌تواند با  تنظیم دادخواست فنی و تخصصی ، اقدام به شکایت از گمرک در دیوان عدالت اداری کشور نماید.

گمرک به عنوان یک سازمان دولتی ارائه خدمات می نماید ، هرگونه عوارض بر صادرات و واردات و انجام دستورالعملها مصوب در راستای واردات و صادرات از وظایف سازمان گمرک می باشد ، از آنجایی که بخش عظیمی از درآمد دولت از راه وصول عوارض من جمله اخذ عوارض گمرکی تامین می شود ، سازمان گمرک را در جایگاه حساس و پر اهمیتی قرار داده است .

پرداخت عوارض در بسیاری از مواقع از طرف مودی موجب اعتراض و شکایت قرارمی گیرد و این شکایت ابتدا درواحد های اداری سازمان گمرک مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد ،در صورتی که تصمیمات واحد اداری و ستادی سازمان گمرک باز هم مورد اعتراض از طرف مودی قرار گیرد از طریق رئیس کل سازمان گمرک و یا نماینده وی موضوع جهت بررسی و رسیدگی به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ارجاع می شود .

وکیل دعاوی حقوقی گمرک در دیوان عدالت اداری اذعان دارد که کمیسیون رسیدگی به دعاوی اختلافات گمرکی در حوزه ارز اختصاص یافته به کالا و تشخیص میزان تعرفه گمرکی و جریمه های مصوب غیر از موارد قاچاق کالا و مواردی که بدلیل ضرورت وشرایط خاص مشمول این مورد هستند فعالیت می نماید ، تعداداعضای تشکیل دهنده کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی ۱۲ نفر می باشند که  ۷ نفر اعضای اصلی کمیسیون و ۵ نفر اعضای علی البدل برای کمیسیون رسیدگی به تخلفات گمرکی می باشند .

آرایی که در کمیسیون رسیدگی به تخلفات گمرکی صادر می شود قطعی و لازم الاجرا هستند و تنها در مواردی که اختلافات در میزان مبلغ تعیین شده و مبلغ مورد قبول مودی بیش از پنجاه میلیون ریال باشد در این صورت می بایست در بازه زمانی بیست روزه ۲۰ از ابلاغ تصمیم و رای کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی از طرف مودی نسبت به آن در خواست تجدید نظر خواهی در کمیسیون تجدید نظر رسیدگی به اختلافات گمرکی مطرح شود .

درخواست رسیدگی در کمیسیون تجدید نظر رسیدگی به اختلافات گمرکی توسط مودی انجام می شود و رای صادره از کمیسیون تجدید نظر قطعی می باشد و طبق قوانین و مقررات سازمان گمرک در صورت اعتراض به رای کمیسیون تجدید نظر در فاصله زمانی یک ماه ( ۳۰روزه) می شود از رای صادره از کمیسیون تجدید نظر رسیدگی به اختلافات گمرکی در دیوان عدالت اداری شکایت کرد هرچند که این مهلت قانونی در حال حاضر برای افراد مقیم داخل کشور ۳ماه و برای افراد مقیم خارج از کشور ۶ ماه است .

وکیل دعاوی مربوط به امور گمرکی در حوزه جریمه اختصاص یافته به کالا و پرداخت عوارض غیر متعارف یا اضافه پرداختی  و رفع مشکلات راجع به پروانه صادرات و واردات و سایرامورات مرتبط فعالیت می نماید ، وکیل این قبیل دعاوی ضمن برخورداری از دانش و تخصص حقوقی مناسب و شناخت دقیق نحوه مواجهه با وضوع باید نسبت به تمام قوانین و مقررات سازمان گمرک و حوزه فعالیت آن و همچنین آخرین آیین نامه ها و آرای دیوان عدالت اداری  اطلاع و آگاهی مناسب داشته باشد تا بتواند در این راستا اقدامات قانونی و موثری انجام دهد .

کثرت قوانین و مقررات گمرکی و دربرخی موارد عدم شفافیت در این قوانین از یک طرف و عدم اطلاع و آگاهی مناسب فعالان در عرصه واردات و صادرات نسبت به دستورالعملها و قوانین گمرکی از طرف دیگر موجب شده است تا اختلافات بسیاری دراین زمینه بوجود آید ، نقش وکیل دعاوی اختلافات گمرکی با توجه به توضیحات ارائه شده به خوبی احساس می شود .

وکیل دعاوی گمرکی شناخت مناسبی از شرح وظایف و عملکرد سازمان گمرک دارد و قوانین و مقررات مربوط به امورات مختلف گمرکی را به خوبی می شناسد ، بابررسی دقیق موضوع مرتبط با امورات گمرک ضمن اقدام به موقع و قانونی و شناخت مراجع صالح برای بیان اعتراض و طرح شکایت در مهلت های مقرر قانونی نسبت به آنها اقدام می نماید ، برخی اقدامات قانونی و موثر وکیل دعاوی گمرکی باعث می شود تا از طرح دعاوی  در مراجع ذیصلاح نتایج مناسب و مطلوبی کسب شود .

حساسیت جایگاه سازمان گمرک بعنوان دروازه ورود و خروج کالا و … بر کسی پوشیده نیست و همچنین تامین قسمت اعظمی از بودجه دولت در گرو اخذ عوارض گمرکی می باشد ، لذا اجرای قوانین و مقررات مصوب قانونی و استفاده از اختیارات محوله در اخذ عوارض مختلف در حوزه فعالیت گمرکی باعث شده تا در این زمینه شاهد بسیاری از اختلافات و مشکلات رسیدگی و عملکردی این سازمان باشیم .

وکیل مجرب دعاوی اختلافات گمرکی ضمن اشراف کامل به صلاحیت و اختیارات قانونی سازمان گمرک با اقدامات قانونی خود در عرصه های کسب مجوز های قانونی صاردات و واردات ، جلوگیری از هرگونه اضافه پرداخت عوارض ، اعتراض و شکایت به مصوبات غیرقانونی سازمان گمرک ، پیگیری نتایج طرح دعاوی و نهایتا” در صورت عدم موفقیت در کمیسیون های رسیدگی به اختلافات گمرکی اقدام به شکایت در دیوان عدالت اداری می نماید .

بهترین وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی با تسلط کافی و مناسب نسبت به قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری مخصوصا اصلاحات سال 1402 ضمن اقدام به طرح شکایت از آرای صادره از کمیسیون رسیدگی به تخلفات در دیوان عدالت اداری ، با انتخاب بهینه و  صحیح نوع شکایت و اطلاع کامل از نحوه رسیدگی شکلی دیوان به دعاوی مطرح شده در خصوص امور گمرکی ضمن کمک به تسریع روند رسیدگی ،حتی المقدور نتیجه مطلوب و مورد قبولی کسب خواهد نمود .

گروه وکلای آنی وکیل  به دلیل برخورداری از حضور وکلای باتجربه و مجرب در زمینه دعاوی مرتبط با اختلافات گمرکی و آشنا و مسلط به قوانین و مقررات مربوطه و همچنین تسلط وکلای این گروه تخصصی با قوانین و مقررات دیوان عدالت اداری ، تاکسب نتیجه دلخواه و موفقیت در کنار شما خواهند بود .

وکیل رسیدگی به تخلفات گمرکی

وکیل مجرب دعاوی اختلافات گمرکی دراین روزها تجارت در سطح جهانی پیوند ناگسستنی با گمرک‌وامور گمرکی داشته و جا به‌جایی مسافرین و کالاها از این طریق انجام می‌شود و با حجم مبادلات تجاری بالا عادی است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارا باشد و به‌حضور یک وکیل گمرک و تخلفات گمرکی که متخصص این امر و با رویه‌های قانونی و اداری آن آشنایی داشته‌باشد، بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وکیل امور گمرکی

وکیل امور گمرک و تخلفات گمرکی یکی از وظایف مهمی که برعهده دارد ترخیص کالا به وکالت از موکل خود می‌باشد که این کار باعث سریع شدن کارها و اصولی انجام شدن رویه‌های موجود می‌شود و خود موکل نیازی ندارد تا هنگام انجام این فرآیند حضور داشته‌باشد. این کار برای همه افرادی که می‌خواهند کالای مهمی را جابه‌جا کنند و زمان برایشان مهم است، توصیه می‌شود.

وظایف وکیل گمرک و تخلفات گمرکی زیاداست مثل:

  • 1-دفاع از حقوق موکلین در خصوص اختلافات گمرکی
  • 2-انجام تشریفات گمرکی
  • 3-تهیه لیست‌های مربوطه و تحویل و‌دادن رسید کالا
  • 4-شرکت در کمسیون حل اختلاف گمرکی
  • 5-پرداخت حقوق و‌عوارض گمرک
  • 6-ترخیص و تحویل‌کالا
  • 7-امضای اوراق و اسناد و دفاتر واظهارنامه

وکیل مجرب دعاوی اختلافات گمرکی اذعان دارد که هر یک مواردی که اشاره شد دارای پیچیدگی‌ها و نکات خاصی می‌باشد که بدون تجربه و دانش کافی در این‌زمینه چنان‌چه صاحب کالا اقدام به این امور نماید، ممکن می‌باشد متحمل خسارات جبران ناپذیری گردد که ضرورت حضور وکیل گمرک و تخلفات گمرکی در این اموررا اثبات  می‌کند. با همکاری  مجموعه وکلای گروه وکلای آنی وکیل  با برترین و متخصص ترین وکلای گمرک می‌تواند خدمات مطلوبی را در این راستا به تمام ایرانیان عزیز در سراسر کشور ارائه نماید و با سابقه درخشان در زمینه امور گمرک همراه مطمئن تجارت شما باشد.

مشاوره حقوقی گمرک

بسیاری از امور مربوط به ترخیص کالا و رویه‌های گمرکی و مسائل حقوقی این حوزه برای افرادی که در این موضوع فعالیت می‌کنند و یا قصد اقدام به این امور را دارند، ناآشنا می‌باشد که بدون اطلاع از این نکات اقدام به فعالیتشان کنند که در بعضی مواقع باعث ورود خسارات بسیاری می‌شود. ضرورت عقلی ایجاب می‌کند از وکیل گمرک و تخلفات گمرکی بهره‌مند شویم و ریسک اقدامات خود را کاهش بدهیم. البته دسترسی به مشاور حقوقی که در این زمینه متخصص و آگاه باشد به علت خاص بودن موضوع و حیطه فعالیت کمی دشوار می‌باشد و همانطور که تعداد وکلا و مشاورین متخصص در این زمینه محدود می‌باشند، جمعی از بهترین‌های این حوزه در مجموعه وکلای پایتخت آماده ارائه خدمت به شهروندان و هم‌وطنان عزیز می‌باشند.

وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی

تاجران در امور بازرگانی مجبورند با مسائل گمرکی ارتباط مستقیمی داشته‌باشند. کلیه اشخاصی که در زمینه واردات و صادرات و توزیع کالا فعالیت می‌کنند، نیازمند وکیل گمرک جهت رسیدگی به اختلافات گمرکی برای حل امور گمرکی می‌باشند.

محموله‌های گمرکی به طور معمول قیمتی و ارزشمندند. واردات وصادرات و توزیع محصول در ایران و کشورهای دیگر برای این دسته از تجار مسئله‌ای مهم و قابل توجه می‌باشد. جریمه‌هایی که در مواردی بر محموله‌ها معین می‌شود، ممکن است در بعضی موارد غیرمنصفانه باشند که برای اعتراض به آن نیازمند وکیل گمرک و تخلفات گمرکی می‌باشید. برای اطلاع از نحوه رسیدگی و اعتراض به اختلافات گمرکی با مجموعه حقوقی وکلای پایتخت تماس بگیرید. مسئله قابل توجه در امور گمرکی تسلط کامل بر قوانین و توانایی دفاع می‌باشد، که با همراهی وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی این امر امکان‌پذیر است. تمامی مسائل گمرکی دارای ضوابط خاصی هستند. این امور به دلیل ارتباط مستقیمی که با اقتصاد وامنیت کشور دارند، همواره مورد توجه دولت و ارگان‌های مربوطه قراردارد.

بهترین وکیل برای گمرک و تخلفات گمرکی

وکیل مجرب دعاوی اختلافات گمرکی اذعان دارد که مجموعه وکلای آنی وکیل با داشتن سال ها تجربه در زمینه مسائل مختلف گمرکی و آزاد سازی محموله‌ها، همچنین رسیدگی به پرونده‌های شکایت از جریمه شدن‌های سنگین، می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند. جهت ارتباط و کسب مشاوره می توانید از طریق شماره زیر با مجموعه گروه وکلای آنی وکیل (09122274983) تماس بگیرید. وکیل حقوقی گمرک یکی از موضوعاتی می‌باشد که برای کاربران سوالات زیادی ایجاد می‌شود که در این مقاله که توسط وکیل ترخیص کالا نوشته‌شده است به صورت کامل توضیح می‌دهیم. امور گمرکی از جمله مقوله‌های گسترده و پیچیده در امر تجارت محسوب می‌گردد، که باید حتما از سوی افراد آگاه مورد انجام و بررسی قراربگیرد. اگر به شناخت وظایف یک وکیل باتجربه حقوقی گمرک علاقه‌مندید، این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

وکیل دعاوی حقوقی گمرک در دیوان عدالت اداری  برای افرادی که به تجارت‌های بین‌المللی می‌پردازند، خیلی ضرورت دارد، تا بتواند در مواقع لزوم از هرگونه اشتباه یا خطا ممانعت به‌عمل آورد. برای شناخت توانایی‌های یک وکیل گمرک ابتدا باید از مسئولیت‌های مشخصه گمرک اطلاعاتی به‌دست بیاورید. گمرک به عنوان یک ارگان دولتی وظایف مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • 1-گمرک موظف می‌باشد که کالاهای وارداتی را بنا بر قوانین مصوب به صاحب یا نماینده قانونی تحویل بدهد و به اصطلاح به‌امر ترخیص کالا بپردازد.
  • 2-گمرک باید تمام سیاست‌های مصوب دولت را در زمینه صادرات و واردات کالا اعمال کند.
  • 3-به تمام کالاهایی که از مرزها عبور می‌کنند نظارت کافی را داشته‌باشد.
  • 4-تمام وجوه قانونی را از صاحبان کالاهای وارده یا صادرشده به صورت تمام و کمال دریافت کند.
  • 5-از تمام ورودی‌ها یا خروجی‌های تجاری گزارشی کامل تهیه نموده و به دولت تحویل بدهد.
  • 6-موانع مختلف درامر تجارت‌های بین‌الملی را شناخته و درجهت رفعشان گام بردارد.
  • 7-اجرای قوانین مصوب در زمینه کالاهای قاچاق، ضبط‌ شده یا متروکه.
  • 8-اعمال قوانین ضروری برای رفع ممنوعیت موقت بعضی از کالاها.

تمام مواردی که در بالا آورده شد، بخشی از جمله مسئولیت های گمرک محسوب می گردد، که با نظارت بخش دولتی انجام می پذیرد.

تعریف تخلف گمرکی و انوع آن

وکیل دعاوی حقوقی گمرک اذعان دارد که  در تخلفات گمرکی به معنای زیرپا گذاشتن هر قانونی که از سوی گمرک مصوب گردیده می‌باشد و هر گونه اقدامی که مغایر قانون باشد از جمله ورود کالاهای ممنوعه، قاچاق یا مخالف با اصول تجاری همگی دررده تخلفات گمرکی به شمار می‌روند. تخلفات گمرکی به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می‌شوند، اما زیر مجموعه‌های متفاوتی نیز دارند. حال به اختصار ۳ دسته اصلی را توضیح می‌دهیم و بعد به صورت تیتر وار زیر مجموعه‌ها را بیان می‌کنیم. به عنوان یک وکیل حقوق گمرک باید بدانید که موارد ۳ گانه زیر پا نهادن قوانین گمرکی به شرح ذیل است:

  • تخلف گمرکی ناشی از نقض قوانین مصوب در آیین‌نامه

وکیل دعاوی حقوقی گمرک این نوع از تخلف زمانی به وجود می اید که شخصی کالایی را که ورودش به کشور از راه‌های قانونی ممانعتی نداشته را از شیوه‌های غیر قانونی و از طریق مرزها بدون مجوز وارد نماید. در این صورت مسئولین مربوطه با توجه به مبلغ کل جنس نیمی از آن را به عنوان جریمه انتظامی در نظرگرفته سپس به ترخیص کالا اقدام می‌کنند.

شاید بپرسید چرا کالایی که ورودش آزاد می‌باشد را به صورت قاچاق وارد می‌کنند؟ صاحبان کالا برای فرار کردن از عوارض ورود و یا ترخیص کالا اقدام به چنین عملی نموده تا بتوانند سودهای هنگفت‌تری را کسب نمایند.

  • تخلف گمرکی مغایربا امور قانون گمرک (عدم اظهار)

وکیل دعاوی حقوقی گمرک میفرماید که یک مشاور یا وکیل ترخیص کالا باید از تخلف هایی ساده مثل عدم اظهار آگاهی کافی داشته‌باشند. این تخلف زمانی صورت می‌پذیرد، که صاحب کالا، اجناس مجاز را بنابر دستور عمل‌ها وارد می‌کند اما در کنار آن‌ها مجموعه‌ای از اجناس مجاز یا غیرمجاز را نیز در بین بارها گنجانده ‌اند. به کالاهایی که مطابق کنترل و پرداخت عوارض وارد می‌شوند، اظهارشده و به کالاهایی که بدون مجوز یا پرداخت حقوق گمرکی به مرزها ورود می‌کنند اظهار نشده می‌گویند.

  • تخلف گمرکی مغایر با قانون‌های گمرکی (اقدام عملی)

در این نوع از تخلف صاحب کالا بدون تسلیم اظهارنامه به گمرک اقدام به خروج کالا کرده و یا کالاهای مجازی را تحت عنوان کالاهای مجاز دیگری و جهت فرار از عوارض مصوبه ترخیص می‌کند. به کار بردن اسنادی که خلاف واقعیت می‌باشند را تخلف اقدام عملی می‌نامند.

وکیل گمرکی آنی وکیل

از دیگر گزینههای مرتبط با تخلفات گمرکی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

  • عدم پرداخت عوارض گمرک
  • کشف کالاهایی که بدون رعایت تشریفات گمرک به کشور ورود پیدا کرده‌اند.
  • کالاهایی که در طی مدت قانونی مشخص‌شده ترخیص‌نشده‌اند.
  • وسایل نقلیه خروج موقتی که در زمان قانونی از گمرک خارج نشده‌اند.
  • ورود کالاهای غیر مجاز یا با‌اظهار نامه‌های تقلبی.
  • ورود بیش از حد مجاز باربه گمرک.
  • صادرات و واردات کالا از مجاری غی مجاز.

نقش و وظایف مشاوره حقوقی گمرک چیست؟

مشاوره حقوق گمرکی گروه وکلای آنی وکیل به عنوان وکیل و یا نماینده صاحب اعتبار از طرف شرکت یا شخص وظیفه دارد به امور قانونی در زمینه ترخیص، واردات و یا صادرات کالا بپردازد؛ این وظایف به شرح ذیل می‌باشند.

  • گرفتن مجوزهای موردنیاز از وزارت صنایع
  • تجهیزات پزشکی و بهداشتی، بازرگانی،
  • معافیت‌های گمرکی صادرات و واردات
  • مشاوره دادن در زمینه گرفتن کارت بازرگانی
  • مشورت در حوزه ترخیص، تخلیه یا حمل و نقل‌کالا
  • تسلیم اظهارنامه برای واردات کالای مجاز
  • مشاوره برای گرفتن جواز تاسیس صنایع یا شرکت
  • معرفی کردن کارگذار مورد‌اعتماد در امور گمرکی
  • کسب اطلاعات لازم در زمینه ترخیص‌بار و پرداخت عوارض
  • مشاوره در امورصادرات و واردات قانونی کالا

یک وکیل حقوقی گمرک باید در زمینه های ذکرشده و همچنین حل اختلافات گمرکی، مراحل ترخیص کالا، شیوه‌های متفاوت صادرات و واردات در پرونده‌های گمرکی به قبول داوری و پیگیری امور حقوقی آن‌ها بپردازد. اگر شما نیاز به وکیل گمرک دارید یا می‌خواهید کالای خود را ترخیص کنید، پیشنهاد می‌کنیم به شماره‌های موجود در سایت گروه وکلای آنی وکیل تماس بگیرید و از وکیل گمرکی مشاوره حقوقی داشته و سوال خود را مطرح کنید.

خدمات ارائه‌شده‌ گروه وکلای آنی وکیل در امور گمرکی

مجموعه وکلای آنی وکیل که شامل چندین وکیل گمرکی متخصص و بهترین وکلای تهران در تمام امور حقوقی و گمرکی می‌باشند در رابطه با انواع مسائل حقوقی و دعاوی مربوط به گمرک جهت راهنمایی، خدمات مشاوره ارائه می‌دهند. این موسسه با همکاری بهترین وکلا چندین سال است که در انواع پرونده‌های مربوط به گمرک فعالیت می‌کنند و به روش‌های حل انواع مشکلات و دعاوی حقوقی آشنایی دارند و با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیزمی‌باشند.

وکیل گمرکی درمجموعه وکلای گروه وکلای آنی وکیل چه کاری را می توانند انجام دهند؟

  • دادن خدمات مشاوره حقوقی و قبول وکالت در پرونده‌های گمرکی
  • وکالت در جرایم گمرکی و پرونده‌های تخلفات گمرکی
  • مسائل حقوقی درباره‌ی مناطق آزاد تجاری و قوانین گمرکی
  • قبول داوری در اختلافات به‌وجود آمده از دعاوی گمرکی و قراردادهای تجاری
  • قبول کارشناسی رسمی درباره مسائل گمرک
  • آشنایی با انواع تخلف های گمرکی
  • وارد و صادرکردن کالا به صورت غیرمجاز
  • عدم پرداخت عوارض گمرک
  • کالاهایی که محاسبه نشدن را به صورت غیرمجاز از مرز خارج نمایند
  • کالایی که ثبت نشده را با کالای مجازی بیاورند
  • در زمان قانونی باید کالاهای خروج موقت و وسایل نقلیه از گمرک خارح بشوند.
  • دعاوی اسناد گمرک (وکیل گمرک)
  • استرداد حقوق ورودی بر اساس اسناد غیرواقعی
  • استرداد حقوق ورودی من‌غیر حق با تقلب وتزویر
  • کشف تقلب در استرداد و وجوه از گمرکی تا ۳ سال بعد از صدور سند ترخیص
  • کشف زیان‌های دولت با ارائه اسناد خلاف واقع تا ۳ سال بعد از صدور سند ترخیص
  • جعل اسناد شبه‌گمرکی و مجوزات و استفاده ازآن
  • جعل اسناد سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان استاندارد ووزارت بهداشت ودرمان
  • خرید وفروش استفاده مکرر اسناد اصیل گمرکی که قبلا در ترخیص استفاده‌شده‌است
  • اظهار کالا با اسناد و مجوزهای جعلی یا تقلبی

خدمات دپارتمان ما مربوط به امور گمرکی شامل:

  • تنظیم قرارداد و ارائه مشاوره تضمینی، عاملیت و نمایندگی در تمامی امور مرتبط با حقوق گمرکی
  • صدور کالا از طریق پست، خرید کالا از خارج کشور و قراردادهای مربوط به آن‌ها
  • تشریفات گمرکی تنظیم اظهارنامه‌ی کالاهای وارداتی و صادراتی
  • ترخیص کالاها، آزادسازی کالاهای ضبط شده در گمرک
  • انجام تمامی امور مربوط به صادرات وواردات، کالا و مسایل گمرکی
  • صدورکارت بازرگانی و پروانه صادرات، حقوق و عوارض ورودی وصدوری
  • اموربیمه، انبارداری و حق العمل‌کاری در گمرک
  • تهیه و تنظیم لوایح و طرح دعوا و پاسخدهی به دعوا در کلیه مراجع اعم‌از کمیسیون بدوی و تجدید نظر رسیدگی به اختلافات گمرکی، محاکم عمومی و انقلاب ، دیوان عدالت اداری
  • طرح دعوا و پاسخگویی به دعاوی در کلیه مراجع اعم از کمیسیون بدوی و تجدید نظر رسیدگی به اختلافات گمرکی، محاکم عمومی و انقلاب، دیوان عدالت اداری

ارتباط بامااگر می خواهید که با یک وکیل فوق العاده حرفه ای در زمینه رسیدگی به پرونده های گمرکی مشورت کنید، مجموعه حرفه ای گروه وکلای آنی وکیل به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. این مجموعه با داشتن بهترین وکیلان حرفه ای می تواند شما را در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهدافتان کم کند. پس وقت را از دست ندهید و همین حالا با مجموعه وکلای آنی وکیل تماس بگیرید.

وکیل جرایم گمرکی

وکیل جرایم گمرکی، وکیل پایه دادگستری است که دانش و تخصص حقوقی در مسائل گمرک کشور دارد. امور مربوط به گمرک از جمله موضوعات پیچیده ای است که باید از وکلایی که به تجارت و داوری بین الملی می پردازند کمک گرفت. اما منظور از جرایم و تخلفات گمرکی، نقض آشکار قوانین و مقررات مربوط به آن است که در این مقاله به صورت جامع و کامل به توضیح آن پرداخته ایم.

جرایم گمرکی

جرایم گمرکی از نظر قانونی به رفتاری گفته  می شود که به صورت فعل یا ترک فعل انجام می گیرد و به لحاظ حقوقی به آن دسته از جرایمی گفته می شود که قانون گذار انجام دادن یا ندادن آن را ممنوع کرده است. در سال های اخیر، جرایم متعددی در حوزه کمرگ اتفاق می افتد که می توان به 2 دسته تقسیم کرد:

دسته اول جرایم مالی و دسته ی دوم جرایم غیر مالی است که عبارتند از:

  • اختلاس:

  • این مقوله برای اقتصاد کشور بسیار مهم است و از دسته جرایم مالی است که در صورت اتفاق افتادن به صورت چشم گیری لطمه وارد می کند که ممکن است کارمندان گمرک مرتکب شوند.
  • پولشویی:

  •  همان گونه که از نام آن پیداست از جمله جرایم مالی است و به معنای مخفی کردن منشا اصلی پول فاسد و نامشروع و تبدیل آن به پول مشروع و قانونی است. اداره گمرک مستعد ارتکاب جرم پولشویی می باشد.
  • تحصیل منفعت:

  •  هر گونه تحصیل قدرت و امتیاز از سوی کارمندان گمرک برای به دست آوردن منفعت جرم محسوب می شود و از دسته جرایم مالی است.
  • اخذ رشوه:

  •  در سال های اخیر این عمل رشد قابل توجهی داشته است که به صورت صریح مورد نقض قانونگذار قرار گرفته است.
  • جعل:

  •  جعل اسناد و مدارک گمرکی توسط افراد عادی یا کارمندان گمرک، جرم محسوب می شود.
  • تخلفات انتظامی:

  •  که از دسته جرایم غیر مالی است که در صورت نقض آیین نامه های گمرکی محقق می شود.
  • فک پلمپ:

  •  شکستن پلمپ توسط افرادی که صلاحیت آن را نداشته اند جرم محسوب شده و از دسته جرایم غیر مالی می باشد.
  • نقض قوانین و مقررات مربوط به گمرک: 

  • که از دسته جرایم غیر مالی است و شامل مواردی چون؛ خروج کالا از گمرک بدون تنظیم اظهار نامه، تنظیم اظهارنامه های با اسناد خلاف واقع، اظهار کالای غیر مجاز به جای کالای مجاز و… می باشد.

قاچاق و تخلفات گمرکی

تمام مواردی که باعث نقض مقررات مربوط به گمرک می شود در دسته تخلفات گمرکی جای می گیرد که شامل قاچاق، تخلف از مقررات گمرکی و تخلف نسبت به سایر مقررات گمرکی می باشد. موارد زیر جزء قاچاق و تخلفات گمرکی محسوب می شود عبارتند از:

  • کالاهایی که بدون انجام تشریفات قانونی از مسیر های غیر مجاز به گمرک وارد یا از آن خارج می شود.
  • وسیله های نقلیه ای که برای مدت های معین شده در قانون، برای ترانزیت های خارجی از گمرک عمدا خارج نشوند.
  • در صورت عدم تحویل عمدی محموله های مربوط به ترانزیت های داخلی در مدت زمان معین شده در قانون
  • صادرات کالایی که طبق مقررات جزء کالاهای ممنوعه و غیر مجاز می باشد با کالاهای بدون منع قانونی اگر جایگزین شود.
  • صادرات کالاهایی که پروانه صادرات نداشته باشد.
  • عدم تطبیق کالا با اظهار نامه تسلیمی به گمرک
  • اظهار نام و مشخصات کالای مجاز با هزینه های گمرکی کمتر به جای نام و مشخصات کالایی با هزینه ی گمرکی بیشتر
  • اگر نام کشور مبدا بر خلاف واقعیت در اظهارنامه تسلیمی قید شده باشد.
  • ارزش کالای درج شده در اظهارنامه اگر کمتر از ارزش واقعی آن باشد.

مرجع رسیدگی به تخلفات گمرکی

مراجع صالح برای رسیدگی به تخلفات و جرایم گمرکی به این شکل است  که کمسیون های مختلف متشکل از 5 نفر کارمند که واقف به قوانین گمرک هستند به اختلافاتی چون؛ تشخیص کالا و مطابقت آن  با مشخصات درج شده در اظهارنامه و تخلفات مربوط به مقررات صادرات و واردات پرداخته و حکم مقتضی صادر می کنند. رای قطعی این کمسیون در دیوان عدالت اداری قابل اعتراض است. برخی دیگر از جرایم گمرکی چون، رشوه و پولشویی از صلاحیت رسیدگی کمسیون خارج است و برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان فرستاده می شود. همچنین مرجع رسیدگی به جرم قاچاق کالا در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است و اگر چنانچه به صورت حرفه ای یا سازمان یافته باشد در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب می باشد.

وکیل جرایم گمرکی چه کاری می کند؟

وکیل جرایم گمرکی راهنمایی و مشاوره های لازمه را در مورد تجارت بین المللی مبنی بر رعایت کردن قوانین مربوط به صادرات و واردات کالا را توضیح می دهد و در صورت بروز هر گونه اختلافی، آن را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد. ترخیص کالا از گمرک یک امر بسیار مهمی است که روند بسیار پیچیده ای دارد. وکیل امور گمرکی می تواند بدون خطا، فرآیند ترخیص کالا را انجام دهد. یکی دیگر از کارهای مهمی که می تواند انجام دهد شرکت در کمیسون های حل اختلاف گمرکی است و دفاع از حقوق موکل در خصوص اختلافات گمرکی می باشد.

از جمله مواردی که در صورت عدم اطلاع کافی و نداشتن دانش در این زمینه می تواند خسارات های زیادی را به صاحبان کالا ایجاد کند می توان به انجام تشریفات گمرکی، هزینه ها و عوارض گمرکی، تحویل کالا، تنظیم اسناد واظهار نامه های گمرکی اشاره کرد که هر کدام پیچیدگی های خاص خودش را دارد. همه ی این کار ها را می توان به وکیل جرایم گمرکی محول کرد. بنابراین  وکیل گمرکی باید به تجارت بین الملل و قوانین گمرکی اشرافیت داشته باشد.

شماره وکیل گمرکی

امروزه بسیاری از افراد در حوزه گمرک مشغول به فعالیت می باشند گاها اختلافات گمرکی با مشاوره و راهنمایی گرفتن در امورات مختلف آن می تواند گره گشا باشد. مشاوره گرفتن از وکلای نخبه و خبره می تواند امورات مربوط به گمرک را تسهیل کند. وکلای زیادی در سطح کشور و استان مشغول به وکالت هستند اما وکالت در امور مربوط به گمرک تخصص و کاربلدی در این زمینه را می طلبد. یکی از وکلای متخصص در این زمینه است که چندین سال عضو وکلای تهران

نتیجه گیری

وکیل جرایم گمرکی گمرک یکی از مهم ترین نهاد دولتی است که بخشی از منابع درآمدی هر کشور از طریق واردات و صادرات تامین می شود. بنابراین رعایت مقررات و ضوابط گمرکی از جهت نظم عمومی جامعه بسیار مهم است. وکیل گمرکی با توجه به تخصص و مهارتی که دارد می تواند به مواردی چون؛ رسیدگی به تخلفات و جرایم گمرکی، روند ترخیص کالا، تعرفه های گمرکی، مسائل مربوط به حمل، نگه داری و انبارداری رسیدگی کند و مشاوره و راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهد. البته باید به آخرین تغییرات قانونی نسبت به ممنوعیت ها و اختیارات، درباره واردات، صادرات و قوانین گمرک اشرافیت کامل داشته باشد.

بهترین وکیل برای گمرک و تخلفات گمرکی -09122274983 متخصص امور حقوقی و کیفری گمرک

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)