مقالات حقوقیمقاله های حقوقی

خیانت در امانت سفته(آنی وکیل سید سجاد میرکاظمی)

خیانت در امانت سفته(سیر تا پیاز)

اگر شما به کسی سفته  یا چک دادید و در قبال سفته خیانت کرده است می توانید از وکیل خیانت در امانت سفته  یا چک کمک بگیرید و سوالات خود را بپرسید و در صورت تمایل پرونده خود را به گروه وکلای آنی وکیل بدهید.

وکیل درجه ۱ تهران ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ : سید سجاد میرکاظمی – متخصص  حقوق داوری و. جرایم اقتصادی ملکی خانواده.

سفته یکی از مهم ترین اسناد تجاری می باشد و استفاده از این اسناد امروزه بسیار افزایش یافته است و می بایست نسبت به قوانین مربوط به اسناد تجاری و همچنین جرم های مرتبط با آن آگاهی کافی را داشت که مبادا دچار مشکل شد. یکی از این جرم ها جرم خیانت در امانت سفته می باشد. سفته خیلی از وقت ها در معاملاتی که ثمن آن مدت دار است مورد استفاده قرار می گیرد که برای تضمین آن معامله می باشد.

خیانت در امانت سفته

حال ممکن است قبل از زمان توافق شده سفته مورد استفاده قرار گیرد و جرم خیانت در امانت رخ دهد و باید توجه داشت تفاوتی نمی کند که بر روی برگه ی سفته عبارت امانی بودن ذکر شده باشد یا نشده باشد و فقط در صورت نوشتن لقظ امانی بر روی برگه سفته اثبات آن راحت تر انجام می شود و در صورت نوشته نشدن این عبارت دادگاه می تواند در این باره تحقیق کند و با توجه به مدارک موجود و به دست آورده شده و اظهارات شاکی می تواند جرم خیانت در امانت سفته را احراز کند و حکم به محکومیت مجرم داده شود. نکته مهمی که در تحقق این جرم باید به آن توجه شود این است که لزومی ندارد این عمل منجر به دریافت وجه از طرف مرتکب شود و همین که دست به این کار بزند حتی اگر منجر به دریافت وجه نشود برای تحقق جرم کافی می باشد.

در این جا می بینید که خیانت در امانت کاملا بر عکس جرم کلاهبرداری می باشد زیرا که در کلاهبرداری می بایست انتفاع صورت گیرد و در خیانت در امانت سفته چنین چیزی مهم نمی باشد.

زمان دیگری که می توان گفت جرم خیانت در امانت سفته اتفاق می افتد زمانی است که پس از انجام دادن همه ی تعهدات شخص از پس دادن سفته به صاحبش خودداری کند و سفته را خرج کند.

می توان گفت که اثبات جرم کار دشواری است و به صرف شکایت و ادعا در این مورد دادگاه به نفع شما رای صادر نخواهد کرد و لازم است در مرتبه ی اول در قراردادی که منعقد می کنید دقت کافی را کرده تا در دادگاه به راحتی بتوانید امانی بودن سفته را اثبات کنید و همچنین در زمان دادن دادخواست به دفتر دادگاه بهتر است کلیه مدارک خود را پیوست دادخواست کنید همچنین شما می توانید برای اثبات خیانت در امانت سفته از شاهد نیز استفاده کنید.

جرم خیانت در امانت سفته یکی از جرایمی است که این روزها کم اتفاق نمی افتد و شما بی شک نیازمند مشاوره با وکیل شرکت تجاری و مسلط به قوانین مربوط به سفته و جرم خیانت در امانت می باشید ، گروه وکلای آریا دادیار با در اختیار قرار دادن وکیل مجرب در این زمینه به شما در گرفتن بهترین مشاوره و همچنین سپردن پرونده ی خود به بهترین وکیل سفته یا چک کمک خواهد کرد تا کارهای لازم را برای کمک به شما به بهترین نحو انجام دهد و از تضییع حقوق شما جلوگیری کند و به احیای حق شما کمک کند.

اگر میخواهید با بهترین وکیل تهران درگروه وکلای آنی وکیل مشاوره حقوقی داشته باشید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و در صورت تمایل با متخصصان ما مشاوره حضوری داشته باشید

خیانت در امانت سفته

وکیل درجه ۱ تهران ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ : سید سجاد میرکاظمی – متخصص  حقوق داوری و. جرایم اقتصادی ملکی خانواده.۲۲۲۱۱

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)