مقالات حقوقی

داوری و حل اختلاف قراردادی(وکیل متخصص داوری -داور حرفه ای قوه قضاییه)

داوری و حل اختلاف قراردادی(وکیل متخصص داوری -داور حرفه ای قوه قضاییه) وکیل درجه ۱ تهران : سید سجاد میرکاظمی – متخصص  حقوق داوری و. جرایم اقتصادی ملکی خانواده.داوری و حل اختلاف قراردادی

داوری و حل اختلاف قراردادی:اختلافات زیادی در سال های گذشته بین افراد  مختلف در امور متفاوت ایجاد میگردیده که برای حل و فصل بسیاری از این اختلافات نهادی مدنی تحت عنوان داوری پیش بینی گردیده بود که به مرور زمان و  ورود حقوق به عرصه روابط اجتماعی نهاد داوری شکلی قانونی و رسمی به خود گرفته است به گونه ای که این نهاد فصلی مجزا در آیین دادرسی مدنی نظام حقوقی جمهور ی اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است.

یکی از موارد مهم در هر قراردادی موافقت نامه یا شرط داوری است  داوری  و حل اختلاف قراردادی میتواند نتیجه وجود شرط یا موافقت نامه داوری و حل اختلاف قراردادی باشد.

لذا قانون گذار ایران جهت تبیین داوری در ‌ماده ۴۵۴ قانون آیین دادرسی مدنی آورده است :  کلیه اشخاصی که اهلیت اقامه دعوا دارند می‌توانند با تراضی یکدیگر منازعه و اختلاف خود را خواه در دادگاهها طرح شده یا نشده‌باشد و درصورت طرح در هر مرحله‌ای از رسیدگی باشد، به داوری یک یا چند نفر ارجاع دهند. بنا بر این در اختلافات قرادادی نیز می توان با استناد به این ماده از داوری داوران متخصص و متبحر بهره جست. و از اتلاف وقت و هزینه در صورت بروز اختلافات و حل آن توسط دادگاه دوری کرد.

اما آنچه که این نهاد بسیار مهم و تاثیر گذار در حل اختلافات قراردادی را دچار چالش و مساله میکند وجود داوران غیر متخصص در امور قرارداد ها میباشد.گروه وکلای آنی وکیل با استفاده از پتانسیل  و ظرفیت متخصصین  حوزه داوری  و حل اختلاف قراردادی  میتواند گام های سازنده ای برای طرفین قرارداد با هدف پیشگیری حداکثری از بروز اختلافات و حل و فصل و ایجاد زمینه صلح و سازش طرفین و در نهایت صدور آرای منصفانه و عادلانه در چهار چوب اصول و قواعد قانونی با نگاه به تعهدات و حقوق متوازن و متناسب گام بردارد.

داوری و حل اختلاف قراردادی

نویسندگان  ۱-:سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری ۲-محسن یاسی متخصص امور قراردادها و داوری داخلی

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)