خدمات حقوقی

داور حرفه ای قراردادها

گروه وکلای آنی وکیل در راستای ترویج داوری در کشور و مخصوصا داوری حرفه ای قراردادها اقدام به جذب همکاران وکیل و حقوق دان که در اولین دوره ازمون داوری حرفه ای قوه قضاییه پذیرفته شدند گردیده است. در این راستا وکیل سید سجاد میرکاظمی که دارای تحصییلات تکمیلی حقوقی و پذیرفته شده اولین دوره داوری حرفه ای میباشد به تبینن این موضوع بر  اساس مقررات و بخش نامه ها میپردازد.داور حرفه ای قراردادها داور قرارداد

داور حرفه ای قراردادها

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.وکلای آنی وکیل در زمینه های مختلف حقوقی نظیر دیوان عدالت اداری دیوان عالی کشور ..فعالیت میکنند.داور قرارداد

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.داور قرارداد

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری

در اجرای بند الف ماده ١١۶ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ( ١۴٠٠ ١۴ مجلس شورای اسلامی و در راستای ساماندهی و ارتقای نظام داوری به عنوان یکی از راهکارهای /١٢/ ١٣٩۶ ) مصوب ١٣٩۵ مندرج در فصل دوم سند تحول قضایی و به منظور افزایش مشارکت مردم « توسعه روشهای حل اختلاف جایگزین رسيدگی قضایی » در حل و فصل دعاوی، کاهش مراجعه شهروندان به مراجع قضایی، تسریع در حل و فصل اختلافات و ایجاد، ساماندهی و توسعه نهادهای داوری و نظارت بر آنها، دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و توسعه نهادهای داوری، به شرح مواد آتی است.

« داوری » :

حل و فصل اختلافات حقوقی اشخاص به وسيله داور یا داورانی که مستقيم یا غير مستقيم بر اساس توافق طرفين انتخاب میشوند؛
:« داوری حرفهای و داوری غير حرفه ای » :در صورتی که داوری با اخذ پروانه و براساس مقررات این دستورالعمل باشد، داوری  حرفهای و در غير این صورت داوری غيرحرفهای است؛

« داور » :

شخص ثالث حقيقی که به صورت مستقيم یا غيرمستقيم از سوی طرفين به منظور حل و فصل اختلاف انتخاب میشود .

:« نهاد/نهادهای داوری » :

شخص حقوقی دارای قواعد و آیين داوری، اعم از مؤسسهها، سازمانها و مراکز داوری که مطابق ماده ۶  این دستورالعمل تشکيل شده و موضوع فعاليت اصلی آن انجام امور اداری مرتبط با داوری و نظارت بر آن است؛

تبیین گروه وکلا و داوری آنی وکیل

گروه وکلا و داوری آنی وکیل   تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و مجرب می باشد که جهت ارائه خدمات حقوقی  در راستای رفع نیازهای قضایی تمامی اقشار جامعه با در نظر گرفتن تمامی جوانب  فردی و قضایی سعی در برقراری ارتباط بین موکلین محترم با اقسام مختلف وکلا را دارد.  توسط آقای سید سعید میرکاظمی با بیش از دو دهه تجربه عملی و دارای تحصیلات تکمیلی در رشته حقوق خصوصی و همچنین سید سجاد میرکاظمی متخصص کیفری و حوزه اراضی و املاک و… در زمینه های متعدد تاسیس شده است. مدیریت سازمان یافته خدمات حقوقی آنی وکیل، از تجارب موفق گروه وکلا و موسسات  پیشرفته الگو برداری شده است.

داور حرفه ای قراردادها

گروه وکلای آنی وکیل با حل و فصل کردن بیش از هزاران پرونده مختلف در حوزه های مختلف حقوقی و کیفری و نظامی متعهد به وسیله در جهت احقاق حقوق موکلین و ارباب رجوع محترم نیز است.

گروه وکلای آنی وکیل  توانسته است به صورت منطقی و بدون بلند پروازی‌های غیر معقول، به اهداف کوتاه مدت خو د نائل آید. گروه وکلای آنی وکیل، از تجارب و موفقیت‌های کوچک در مسیر تحقق اهداف بزرگ الگو برداری می‌نماید. در حال حاضر تعداد زیادی  عضو متخصص در گروه وکلای آنی وکیل  از اقصا نقاط کشور مخصوصا مناطق تهران فعالیت می نمایند.

نظر به وجود نیاز در بخش های مختلف جامعه به منظور مشاوره‌های حقوقی، محدودیتی برای آنی وکیل  در همکاری با حقوقدانان و وکلا و نیز دانش آموختگان سایر گرایش های علمی وجود ندارد.

اصول حاکم بر مقررات دستور العمل داوری

١ دستيابی به حل و فصل عادلانه و متقن اختلافات توسط داور مستقل، بیطرف، با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن؛
٢ توسعه داوری حرفهای مبتنی بر نظام صلاحيتسنجی عمومی، علمی و حرفهای و ضوابط انتخاب اصلح؛
٣ گسترش داوریهای الکترونيک و تخصصی؛
۴ اعتمادسازی و ایجاد اقبال عمومی برای مراجعه به نهاد داوری و حمایت از آن؛
۵ ساماندهی نظام داوری از طریق تعيين و تفکيک وظایف نهادهای حاکميتی، صنفی و عملياتی بخش خصوصی؛
۶ مداخله حداقلی مراجع قضایی در حوزه داوری بر اساس قوانين و مقررات؛
٧ تحکيم و تقویت نظارت بر نهادهای داوری.

کانون داوری

ماده ۵ کانون داوری نهادی غيردولتی و دارای شخصيت حقوقی مستقل است که بر طبق اساسنامه مصوب و با تأیيد و نظارت مرکز در استانها تشکيل میشود و عهده دار وظایف زیر است:
١ ترویج فرهنگ سازش و حل و فصل اختلافات از طریق داوری؛
٢ تلاش در جهت ارتقای دانش علمی و عملی در امور حقوقی و داوری از طریق برگزاری دورههای آموزشی و بازآموزی حرفهای،
همایشهای تخصصی و انتشار نشریات علمی؛
٣ تلاش در جهت کاهش هزینههای داوری و اظهارنظر مشورتی درباره تعيين تعرفهها؛
۴ ارایه نظر مشورتی به داوران و نهادهای داوری در راستای تقویت آرای داوری؛
۵ تلاش در جهت ارتقای سلامت نظام داوری و حفظ جایگاه و شأن داوران و نهادهای داوری و حمایت از حقوق صنفی و حرفهای؛
۶ نظارت بر فعاليتهای صنفی و حرفهای داوران و نهادهای داوری و رسيدگی به تخلفات آن ها بر اساس مقررات اساسنامه؛
٧ انجام اقدامات مقتضی به منظور تعميم و گسترش خدمات بيمه درمانی برای داوران و کارکنان اداری نهادهای داوری و افراد تحت
تکفل و ایجاد بستری مناسب جهت برخورداری از مزایای بيمه مسئوليت مدنی داوران و نهادهای داوری؛
٨ دریافت سهم کانون از درآمدهای داوری و مصرف آن در راستای انجام وظایف؛
٩ ارجاع دعاوی به مؤسسات و داوران عضو در صورت تعيين کانون به عنوان مقام ناصب؛
١٠ سایر امور موضوع ماده ٣ دستورالعمل که از سوی مرکز تفویض میگردد.
تبصره نهادهای داوری که بر اساس اساسنامه یا آیين داوری مقرراتی در خصوص رسيدگی به تخلفات داوران دارند، به تخلفات آنان در همان نهاد رسيدگی میشود.

ماده ٧- فعاليت اشخاص به عنوان داور حرفهای منوط به اخذ پروانه از مرکز، تبيين مفاد این دستورالعمل، گذراندن دورههای آموزشی و ادای سوگند در حضور ریيس مرکز یا نماینده وی است. مرکز برای هر یک از داوران شناسه مخصوص تعریف و نهاد داوری ناظر را نيز مشخص مینماید.
ماده ٨ -داوران حرفهای از بين دانش آموختگان دارنده دانشنامه کارشناسی یا سطح ٢ حوزه در رشتههای مورد نياز ارزیابی و جذب میشوند.

داور حرفه ای قراردادها

فصل پنجم رسيدگی و اجرای رأی داور
ماده ١٣ نهادهای تخصصی داوری در حوزههای مورد نياز مانند حقوق خانواده و حوزه صنعت و بازرگانی با رعایت مقررات مواد ۶ و ٩ این دستورالعمل ایجاد خواهد شد.
ماده ١۴ مرکز با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات تدابير لازم را برای گسترش استفاده از داوری برخط و الکترونيک اتخاذ مینماید.
ماده ١۵ شورای حل اختلاف میتواند همکاری لازم را درباره استعلامهای مورد نياز داوران و نهادهای داوری صورت دهد.
ماده ١۶ رؤسای دادگستری استانها در تمام شهرستانها در اجرای آیيننامه شيوه تشکيل شعب تخصصی مراجع قضایی، مصوب ٢٨ به تعداد مورد نياز شعبه یا شعبی را به طور ویژه برای رسيدگی به دعاوی مربوط به داوری نظير دعوای ابطال رأی داور /٢/١٣٩٨ اختصاص میدهند.
ماده ١٧ رؤسای حوزههای قضایی تمهيدات لازم را برای ترویج داوری و ترغيب طرفين دعوا به حل و فصل اختلاف از طریق داوری انجام خواهند داد.
ماده ١٨ واحدهای اجرای احکام آرای داوری را در محدوده مقررات مربوطه و لحاظ سرعت لازم اجرا مینمایند.
ماده ١٩ حق الزحمه داوران و نهادهای داوری بر اساس آیيننامه موضوع ماده ۴٩٨ قانون آیين دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب سال ١٣٧٩ میباشد.وکیل ملکی حرفه ای

داور حرفه ای قراردادها سید سجاد میرکاظمی میرکاظمی -09122274983 وکیل پایه یک دادگستری و قبولی اولین دوره داوری حرفه ای قوه قضاییه دارای تحصیلات تکمیلی حقوقی
Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)