خدمات حقوقیمقالات حقوقی

مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریه

مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریه  در این نوشتار پبرامون دعوای تعدیل تقسیط محکوم به مهریه بحث و تبادل نظر میکنیم .

نگارنده سیدسجاد میرکاظمی  وکیل پایه یک دادگستری اگر شخصی حقیقی از سوی دادگاه معسر از پرداخت محکوم به شناخته شده باشد و در صورتی که هر یک از طرفین به هر دلیلی در مورد اقساط تعیین شده تقاضای کاهش یا افزایش داشته باشند باید دادخواست تعدیل تقسیط محکوم ­به را ارائه نمایند…

منظور از تعدیل میزان اقساط محکوم به چیست؟

مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریه دعاوی مرتبط با محکومیت های مالی، دارای شرایط مشخصی در قانون هستند که محکومین می توانند از طریق راه های در نظر گرفته شده برای پرداخت محکوم به اقدام نمایند. محکوم به، به مالی که محکوم علیه جهت پرداخت آن محکوم شده است، گفته می شود. محکومیت به پرداخت محکوم به ممکن است که از توان محکومین خارج باشد. در این صورت قانونگذار، روش اعسار از پرداخت محکوم به را پیش بینی نموده است.

دعاوی اعسار زمانی مطرح می شوند که اشخاص به حکم دادگاه، محکوم به پرداخت مالی شده باشند. از این حیث، اگر به دلیل عدم برخوداری از تمکن مالی نتوانند میزان محکوم به را پرداخت کنند، در این صورت می توانند طرح دعوی اعسار را مطرح کنند. در طرح دعوی اعسار، خواهان مدعی عدم استطاعت مالی جهت پرداخت نمودن محکوم به است. در این صورت باید برای دادگاه، معسر بودن خود را به اثبات برساند.

اگر دادگاه حکم اعسار محکوم علیه را بپذیرد، پرداخت محکوم به برای او اقساطی خواهد شد. بدین صورت که باید محکوم به را به صورت ماهانه و طی اقساط مختلف پرداخت نماید. حال بعد از گذشت مدت زمانی از صدور حکم اعسار، به دلایل مختلف ممکن است که محکوم علیه بخواهد تغییراتی را در نحوه پرداخت اقساط محکوم به به وجود آورد. در این صورت با در نظر گرفتن شرایط قانونی می تواند دادخواست تعدیل اقساط محکوم به را تقدیم دادگاه نماید.

نگارنده سیدسجاد میرکاظمی  وکیل تعدیل تقسیط محکوم به مهریه اظهار دارد :بنابراین می توان گفت که تعدیل میزان اقساط محکوم به، جهت برقراری عدالت در پرداخت دعاوی محکومیت های مالی است. تعدیل اقساط محکوم به می توان در جهت افزایش اقسط یا کاهش آن باشد. کاهش میزان اقساط محکوم به از طرف محکوم علیه و افزایش آن از طرف محکوم له عموما تقاضا می شود.

نمونه ای از شروع دادخواست

تعدیل تقسیط محکوم به مهریه

نگارنده سیدسجاد میرکاظمی  مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریهخواهان دعوا با ارایه دادخواستی منضم به اصل استشهادیه محلی و در صورت لزوم شهادت شهود مبنی بر اعسار از پرداخت محكوم‌ به ،  به نحو یک‌جا به مبلغ یک میلیارد میلیون ریال در حق خوانده دعوا در بخش مربوط به شرح دادخواست خود اظهار داشته است: «اینجانب فردی معسر و فاقد هرگونه اموال و املاك و فاقد بضاعت مالی بوده و به هیچ وجه قادر به پرداخت محكوم‌ به به صورت نقدی و یك‌جا نمی‌باشم.

به این ترتیب مستندا به استشهادیه تنظیم‌شده توسط اینجانب در جهت تقسیط محكوم‌به با توجه به مقررات قانون اعسار و قانون نحوه اجرای محكومیت‌های مالی استدعای رسیدگی و صدور حكم اعسار از پرداخت مبلغ محكوم‌به و پرداخت به صورت تقسیط را از دادگاه محترم عمومی حقوقی دارم.

حتما از وکیل متبحر بهره ببرید.
تعدیل تقسیط محکوم به مهریه

مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریه مدارک و منضمات مورد نیاز برای طرح تعدیل­ تقسیط محکوم به :

1- تصویر مصدق دادنامه (اجباری).

2- تصویر مصدق استشهادیه محلی (اجباری).

3- به همراه داشتن كارت ملي جهت احراز هويت و كارت عابر بانك جهت پرداخت هزينه ي دادرسي الزامي است.

*در صورت عدم وجود مدارك اختياري فوق مي توانيد يكي از دلایل ذيل را ارائه نماييد.

1-  استماع شهادت شهود و مطلعين . 2-  تحقیقات محلی. 3- درخواست استعلام. 4- شماره پرونده استنادي. 5- ساير دلايل و منضمات

مشاوره حقوقی تعدیل تقسیط محکوم به مهریه سیدد سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری متخصص امور حقوقی و خانواده و حقوق خصوصی 09122274983

 

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)