خدمات حقوقی

مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهران

مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهران -سلام دوستان گرامی-میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد نحوه مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهران کوتاهترین زمان بپرسید)  در ادامه با ما همراه باشید ….

شما به صفحه درخواست تنظیم لایحه ، دادخواست، شکواییه و …. هدایت گشته اید . مجموعه وکلای ما در گروه وکلای آنی وکیل آماده اند  با کمک خود شما در مورد انواع دعاوی حقوقی اعم از ملکی خانواده ثبتی ملکی و…، نسبت به تنظیم دقیق  دادخواست ، شکواییه و لوایح مناسب اقدام و آن ها را در کوتاهترین زمان ممکن و با بالا ترین دقت در اختیارتان قرار دهیم. برای آغاز ، ابتدا لازم است آنچه را قصد دارید ما آماده نماییم به صورت مختصر در نرم افزار های مختلف اجتماعی تلگرام واتس آپ بله ایتا و روبیکا …وارد نمایید شایان ذکر است ادله خویش را نیز ضمیمه کنید . اگر می خواهید پیش از هر کاری، در مورد دادخواست، شکواییه، لایحه و قرارداد، اطلاعات مختصری داشته باشید با ما همراه باشید. مشاوره  تنظیم دادخواست تجدید نظر۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

تجدید نظرخواهی چیست و روند قانونی آن به چه صورت است؟

یکی از روش های بازبینی  در آرای (احکام یا قرار ) صادر شده از سوی دادگاه های بدوی  که برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی در صدور نظرنهایی قصایی (رای) توسط قانونگذار مقرر شده است تجدید نظرخواهی است. در ادامه جهت درک  جزئیات بیشتر در این زمینه و مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهرانبا ما همراه باشید.

تجدید نظرخواهی چیست؟

مشخصا تجدید نظرخواهی به معنای درخواست رسیدگی دوباره  به رای صادرشده توسط یک دادگاه (علی الاصول بدوی)بوده و یکی از رایج‌ ترین روشهایی  است که برای اعتراض به آرا وجود دارد. همچنین تمامی آرای صادره  به استثنای موارد قانونی قابلیت تجدیدنظرخواهی دارند و دادگاهی که در آن رأی صادره جهت تجدید نظر مورد بررسی قرار می گیرد، دادگاه تجدیدنظر نام دارد.

به ساده سخن می توان گفت هنگامی که دادگاه بدوی به موضوعی رسیدگی  ماهوی کرده و حکمی صادر می‌کند، ممکن است هرکدام از طرفین دعوا (معمولا خواهان یا خوانده) معتقد باشند که دادگاه به تمامی دلایل ارائه  شده از سوی آنها توجه نکرده یا قاضی در تطبیق موضوع با قانون دچار اشتباه شده است و به این ترتیب رای صادره به درستی اتخاذ نگردیده است. به همین جهت برای جلوگیری از تضییع حقوق  افراد موضوع  تجدید نظر خواهی توسط قانون گذار پیش بینی شده است فذا مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهرانرخ مینماید  . مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهران

در چه مواردی  می توان درخواست(دادخواست) تجدید نظرخواهی ارائه داد؟

به‎ موجب ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی تحت شرایطی و با عنایت  به دلایلی موجه می توان درخواست تجدیدنظرخواهی را به دادگاه ارائه نمود که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱-ادعای عدم اعتبار مستندات دادگاه
  • ۲-ادعای فقدان شرایط قانونی شهادت شهود
  • ۳-ادعای عدم توجه قاضی به دلایل ابرازی
  • ۴-ادعای عدم صلاحیت قاضی و یا دادگاه صادرکننده رأی
  • ۵-ادعای مخالف بودن رأی با موازین شرعی و مقررات قانونی

آیا میدانید مهلت تجدید نظرخواهی چه قدر است؟

سوال مهمی  که در اینجا مطرح می شود این است که تا چه زمانی می توان درخواست تجدید نظرخواهی را به دادگاه ارائه نمود؟ در جواب  به این سوال باید گفت همیشه وبه صورت نامحدود  امکان تجدید نظرخواهی نسبت به آرا وجود ندارد، بلکه این فرصت بسیار محدود است و باید به این فرصت توجه ویژه کرد زیرا اگر بگذرد، رأی قطعی شده و دیگر نمی‌توان درخواست تجدیدنظرخواهی را مطرح کرد.

در صورتی که شخص معترض در داخل ایران اقامت داشته باشد، ۲۰ روز و در صورتی که در خارج از کشور اقامت داشته باشد، ۲ ماه فرصت دارد تا نسبت به رأی صادره تجدیدنظرخواهی کند.

حال ممکن است فرصت قانونی ۲۰ یا دوماهه حسب مورد  تجدیدنظرخواهی سپری شود و فرد بعد از آن بخواهد اعتراض خود را مطرح کند. در این صورت دادگاه درخواست او را نمی‌پذیرد مگر اینکه عذری موجه داشته باشد. به این ترتیب، دادگاه پس از بررسی دلایل ارائه شده در صورت تشخیص موجه بودن آنها به فرد مورد نظر اجازه تجدید نظرخواهی می دهد.

روش و نحوه  تجدید تظرخواهی به چه صورت است و چه آثاری را به دنبال دارد؟

همان طور که پیش تر به آن اشاره شد تجدیدنظر، به معنای دوباره قضاوت کردن امری بوده که بدواً مورد قضاوت قرار گرفته و به نوعی بازبینی اعمال دادگاه بدوی است. در نتیجه دادگاه نحوه تجدید نظر از همان اختیاراتی برخوردار است که دادگاه بدوی دارا ست. به این معنا که هم نسبت به امور موضوعی و هم نسبت به امور حکمی رسیدگی و قضاوت می‌کند.مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهران

در این زمینه فرد متقاضی دادخواست تجدیدنظر نیز باید روی برگه‌ای مخصوص و به زبان فارسی نوشته، امضا کرده و به دادگاه مورد نظر ارائه می دهد.  مطابق قانون    باید نکات زیر در دادخواست تجدیدنظر قید شود:

  • ۱-نام و نام خانوادگی و اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظر خواه و وکیل او درصورتی که دادخواست را وکیل داده باشد.
  • ۲-نام و نام خانوادگی، اقامتگاه و سایر مشخصات تجدیدنظر خوانده.
  • ۳-حکم یا قراری که از آن درخواست تجدیدنظر شده است.
  • ۴-دادگاه صادرکننده رأی.
  • ۵-تاریخ ابلاغ رأی.
  • ۶-دلایل تجدید نظر خواهی.
  • به این ترتیب، در مرحله‌ تجدیدنظر، پرونده‌ مجدداً مورد رسیدگی ماهیتی قرار می‌گیرد. شایان ذکر است از آنجایی که دادگاه تجدیدنظر به ‌عنوان دادگاه  بالاتر (عالی)، از همان اختیاراتی برخوردار است که دادگاه نخستین دارا بوده است می‌تواند کلیه‌ اقداماتی را که برای احراز واقعیت لازم است (مانند تحقیق از شهود، رسیدگی به اصالت اسناد و…) انجام دهد.
  • مهم:در صورتی که دادگاه تجدیدنظر چنین تشخیص دهد که دادگاه بدوی، رسیدگی‌ های لازم را به‌ درستی انجام داده است، از تکرار آن خودداری می‌کند و رسیدگی دادگاه بدوی را تایید می‎کند و در غیر این صورت خود رسیدگی را به نحو صحیح انجام داده و رأی شایسته را صادر می‌ نماید.
  • به ‌موجب ماده‌ی ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی ادعایی که در مرحله‌ی نخستین مورد رسیدگی واقع نشده، نمی‌تواند در مرحله‌ تجدیدنظر مطرح شود.

درخواست تنظیم دادخواست  تجدید نظر ، شکواییه ، لایحه و قرارداد

برای طرح دعوا و تشکیل پرونده در پرونده‌های حقوقی مشاوره  تنظیم دادخواست حقوقیحقوقی جنوب تهرانیک موضوع الزامی است.

به این صورت که  اولین گام برای طرح  شکایت از یک شخص (حقیقی یا حقوقی )باید ابتدا دادخواست حقوقی آن تقدیم شود. دادخواست حقوقی مانند سایر برگه های قضایی یک فرمت کلی از قبل تعیین شده می‌باشد که باید براساس گزینه‌های موجود به طور صحیح و ریزبینانه و دقیق  تکمیل شوند.

دعاوی حقوقی برخلاف دعاوی کیفری که می توان روی هر برگه ای شکایت کرد باید با تقدیم دادخواست انجام شود.

دادخواست چیست؟

مطابق ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی  دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی ، شروع رسیدگی در دادگاه مستلزم تقدیم دادخواست است همچنین وفق ماده ۲ قانون آیین دادرسی مدنی ، هیچ یک از دادگاه‌ها نمی توانند به دعوایی رسیدگی کند مگر اینکه شخص یا اشخاص ذی نفع ، وکیل ، قائم مقام یا نماینده قانونی آنان رسیدگی به دعوا را برابر قانون درخواست نموده باشد.

نکته بسیار مهم آن است که زاویه دید و نگرش و استدلال و  نحوه و نوع بیان دادخواست برای تشکیل و پیشبرد پرونده بسیار مهم می‌باشد. بنابراین  نوشتن دادخواست حقوقی امری است که نیازمند فرد متخصص و مجرب و تحصیل کرده و بقولی با سواد در این زمینه می‌باشد. درنتیجه توصیه اکید  می‌شود که مشاوره  تنظیم دادخواست حقوقیحقوقی جنوب تهرانتوسط یک وکیل پایه یک دادگستری یا با مشورت وکیل انجام شود.۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳

مشاوره  مشاور حقوقی تنظیم دادخواست تجدید نظر جنوب تهرانحقوقی

میدانیم که برای طرح  دعوا باید درخواست طرح دعوای خود را در قالب یک دادخواست حقوقی یا کیفری ارائه دهید. باتوجه به موضوع دعوای خود، حقوقی یا کیفری بودن دادخواست شما مشخص می‌گردد.لذا  مشاوره  تنظیم دادخواست چارچوب حقوق از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

اگر می‌خواهید دادخواست را خودتان تنظیم نماید به شما پیشنهاد می‌شود که حداقل با یک وکیل متخصص مشورت نماید تا در ادامه رسیدگی پرونده خود به مشکل برنخورید.

 

یکی از مزایای گروه وکلای آنی وکیل مشاوره  تنظیم دادخواست  می‌باشد و شما می‌توانید به صورت آنلاین با وکلای مجرب ما در ارتباط باشید و دادخواست خود را به صورت حرفه‌ای توسط وکیل تنظیم نماید. همچنین می‌توانید با وکلای متخصص گروه وکلای آنی وکیل در خصوص دادخواست خود مشورت نماید. میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در کوتاهترین زمان بپرسید) سفارش مشاوره  تنظیم دادخواست

نحوه تنظیم دادخواست

مشاوره  تنظیم دادخواست حقوقیحقوقی جنوب تهرانبه صورت دستی( در شهرستان‌های کوچک که به خدمات قضایی دسترسی ندارند مشاوره  تنظیم دادخواست صورت دستی انجام می‌شود.) یا الکترونیکی که توسط سامانه خدمات قضایی انجام می‌شود.

در خصوص درخواست الکترونیکی ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید و سپس مشاوره  تنظیم دادخواست توسط خود شاکی در این سامانه ثبت شود. وکیل می‌‌تواند دادخواست شما را تنظیم و شاکی داخواست تنظیم شده را در سامانه ثنا خود قرار دهد.

درغیر این صورت شاکی می‌تواند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کند و درخواست مشاوره  تنظیم دادخواست حقوقیحقوقی جنوب تهرانرا بدهد.

برای نوشتن دادخواست موارد زیر باید ذکر شود:

ابتدا باید نام، نام خانوادگی، نام پدر، سن، اقامتگاه و در صورت امکان شغل خواهان و به طورکلی مشخصات کلی خواهان و خوانده در دادخواست نوشته شود اما درصورتی که دادخواست توسط وکیل تسلیم می‌شود باید مشخصات وکیل نیز نوشته شود.

درج خواسته و مقدار بهای آن مگراینکه خواسته مالی نباشد. همچنین ذکر کردن تعهدات  و حقوقی که خواهان خود را مستحق مطالبه خواسته می‌داند و آنچه که خواهان از دادگاه می‌خواهد.

پیوست کردن ادله و مدارکی مانند اسناد، شهادت شاهدان و… که باید به طور واضح بیان شود و درنهایت درج امضای خواهان در دادخواست.

گروه وکلای آنی وکیل  با بهره گیری از مشاوران حقوقی  و  وکلای متخصص و با تجربه خدمات حقوقی ویژه خود را در قالب ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت ، مشاوره  تنظیم دادخواست آنلاین حقوقی  ارائه می نماید.

انواع اقسام دادخواست باتوجه به مرجع رسیدگی

  • دادخواست مرتبط با شورای حل اختلاف ( برای دعاوی حقوقی که شامل مبالغ کمتر از ۲۰ میلیون می‌باشد در شورای حل اختلاف پیگیری می‌ شود).
  • دادخواست مرتبط با دیوان عدالت اداری
  • دادخواست مرتبط با فرجام خواهی
  • دادخواست مرتبط با دادگاه تجدید نظر
  • دادخواست مرتبط با دادگاه بدوی ( برای دعاوی حقوقی که شامل مبالغ بیش از ۲۰ میلیون در دادگاه نخستین قابل پیگیری است.)
  • دادخواست مرتبط با واخواهی

 

نکته های مهم و قابل توجه در مشاوره  تنظیم دادخواست حقوقی

  • باید گفت که مشاوره  تنظیم دادخواست تهرانبرای ارائه به شورای حل اختلاف باید به صورت دستی و حضوری انجام بگیرد.
  • ابلاغیه های مربوط به پیگیری دادخواست از طریق پیامک به طرفین دعوا ارسال می شود.
  • درصورتی که آدرس مشخصی از خوانده در دسترس نباشد، نخست اطلاعیه ای در روزنامه منتشر می‌شود و در صورت عدم مراجعه خوانده، حکم به صورت غیابی صادر می‌شود.
  • همان طور که اشاره شد، نحوه نگارش دادخواست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورتی که براساس اصول  قانونی و مشخصی تنظیم نشود، دادگاه به آن رسیدگی نخواهد کرد.
  • باید دانست که علاوه بر نحوه نگارش دادخواست، باید زبان شرح دادخواست نیز به صورت رسمی و واضح نوشته شود.
  • باید اصول نگارشی زیر رعایت شود:
    • استفاده از علائم نگارشی مانند(، ؛ .)
    • فاقد غلط املایی
    • نوع و سایز مناسب فونت
  • در صورت تعدد خوانده‌ها باید اسامی و مشخصات همگی در دادخواست معین گردد.

هزینه مشاوره  تنظیم دادخواست  تجدید نظرحقوقی وسط وکیل

این موضوع بسته به ارزش کار و زمانی که وکیل بایستی اختصاص دهد متفاوت است،

میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری هستم (۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ همین الان تماس بگیرید و سوالات خود را در کوتاهترین زمان بپرسید(

سید سجاد میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری ۰۹۱۲۲۲۷۴۹۸۳ متخصص امور حقوقی ملکی ثبتی خانواده و جرایم اقتصادی

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonتماس مستقیم(کلیک کنید)